شهادت ۳۱ نفر در جنایت بامدادی اشغالگران در اردوگاه جبالیا / پارلمان غزه به اشغال ارتش اسرائیل در آمد

گروه‌های مقاومت پایگاه‌های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی را در سوریه هدف قرار دادند.

از سوی دیگر مقامات آمریکا ادعا کردند که نظامیان این کشور در تجاوزات زمینی رژیم صهیونیستی به  نوار غزه حضور ندارند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در اولین دقایق امروز سه شنبه به اردوگاه طولکرم در کرانه باختری یورش بردند.

وضعیت در بیمارستان های نوار غزه با توجه به حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی و نبود سوخت و قطع برق و نیز اتمام همه ذخایر غذایی همچنان فاجعه بار است و به گفته مسئولان پزشکی، جان مجروحان و بیماران و به ویژه نوزادانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند به شدت در خطر است.

رئیس بیمارستان شهدای الاقصی اعلام کرد که تمام تخت‌های بیمارستان پر است و  مجروحین در حالی که خونریزی دارند بر روی زمین معالجه می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز گفت: برای سومین روز متوالی در مجتمع بیمارستانی «الشفاء» غذا وجود ندارد.

شمار شهدای غزه به ۱۱۲۴۰ نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه در تازه‌ترین آمار خود شمار شهدا در سی و هشت روز گذشته از جنگ غزه را ۱۱۲۴۰ نفر اعلام کرد.

 بنابر گزارش شبکه المیادین، دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه همچنین از تخریب ۹۴ مقر دولتی، ۲۵۳ مدرسه، ۷۱ مسجد و سه کلیسا در حملات رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون مرتکب ۱۱۵۳ مورد کشتار علیه فلسطینیان شده است.

همزمان با بی‌توجهی رژیم موقت صهیونیستی به درخواست‌های جهانی برای توقف حملات جنایتکارانه به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین، صلیب سرخ جهانی نیز درباره وخامت اوضاع انسانی در این منطقه به ویژه در بیمارستان الشفا هشدار داد.

«آلِنا سینِنکو» نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این زمینه گفت:: «بیمارستان‌هایی هم که به فعالیت [در غزه] ادامه می‌دهند، مملو از مجروحان و آوارگان شده‌اند؛ زیرا مردم گمان می‌کنند بیمارستان‌ها تنها مکان امن در منطقه هستند و به آنجا می‌روند تا از بمباران پناه بگیرند . »

پارلمان غزه به اشغال ارتش اسرائیل در آمد

پارلمان غزه به اشغال ارتش اسرائیل در آمد

عصر ایران نوشت :  نیروهای ارتش اسرائیل پس از اشغال پارلمان غزه ، عکس دسته جمعی گرفتند.

تصویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، که در آن نیروهای تیپ گولانی ارتش اسرائیل در داخل ساختمان پارلمان حماس در غزه.

وزیر کشور پرحاشیه و ضد فلسطینی انگلیس برکنار شد

 وزیر کشور پرحاشیه انگلیس که تظاهرات حامیان فلسطین در این کشور را نفرت‌انگیز توصیف کرده بود، در جریان ترمیم کابینه «ریشی سوناک» نخست وزیر بریتانیا برکنار شد.

«سوئلا برآورمن» وزیر کشور پرحاشیه انگلیس، طی یک ماه اظهارات تندی را علیه تظاهرات ضد اسرائیلی در انگلیس مطرح کرده و خواستار لغو این تحرکات اعتراضی شده بود.

وی هفته پیش با انتشار یادداشتی در روزنامه تایمز چاپ لندن مدعی شد که رئیس پلیس لندن با حامیان فلسطین مدارا و نسبت به حضور عناصر اسلام‌گرای افراطی در تظاهرات ضد اسرائیلی چشم‌پوشی می‌کند. این اظهارات با موجی از خشم و عصبانیت احزاب سیاسی مخالف مواجه و حامیان فلسطین نیز در تظاهرات خود خواهان برکناری وی شدند.

سخنگوی ریشی سوناک هفته پیش در جلسه توجیهی با خبرنگاران گفت که مقاله خانم برآورمن به تائید نهایی دفتر نخست وزیری نرسیده و محتوای آن در دست بررسی است. بر اساس اعلام رسانه‌های انگلیس، برآورمن  روزدوشنبه در جریان ترمیم کابینه سوناک، از وزارت کشور کنار رفت و این تحول، یک پیروزی عمده برای حامیان فلسطین به شمار می‌رود.

ارتش اسرائیل از ساکنان شهرک های نزدیک لبنان خواست به پناهگاه ها بروند

ارتش رژیم اشغالگر از ساکنان شهرک های یهودی نشین نزدیک به مرزهای لبنان خواست که تا اطلاع ثانوی در پناهگاه ها بمانند.

 نروژ محاصره غزه را محکوم کرد

وزیر خارجه نروژ تأکید کرد که کشورش محاصره علیه نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

وزیر خارجه نروژ تصریح کرد که بیمارستان ها باید مکانی امن و به دور از جنگ باشند و کسی به آنها حمله نکند.

ورود هیأت آمریکایی به مصر برای گفت‌وگوی درباره آتش‌بس غزه

منابع خبری مصر از ورود یک هیأت آمریکایی به قاهره به گفت‌وگو درباره آتش‌بس در غزه خبر دادند.

عصر روزدوشنبه، یک هیأت آمریکایی برای گفت‌وگو در مورد آتش‌بس در غزه و آزادی بازداشت‌شدگان وارد قاهره شده است.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر نیز سه‌شنبه گذشته با رئیس سازمان سیا دیدار و بر ضرورت آتش بس فوری در نوار غزه تأکید کرد.

«احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: دو طرف در این دیدار درباره شراکت راهبردی مصر و ایالات متحده در حفظ امنیت و ثبات خاورمیانه و همکاری‌های ایجاد شده بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در سطوح امنیتی و اطلاعاتی با هدف حمایت از تلاش ها برای برقراری ثبات در منطقه و مقابله با چالش های متعدد رایزنی کردند.

ورود هیأت آمریکایی به مصر و گفت‌وگو با مقامات مصری درباره آتش بس در غزه در حالی است که ایالات متحده آمریکا خود مانع این آتش بس است.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی بارها در حمایت از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند که در حال حاضر شرایط برای برقراری آتش بس در غزه وجود ندارد.

 حزب‌الله یک پایگاه صهیونیستی دیگر را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای از حمله عصر امروز رزمندگان مقاومت اسلامی به یک پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد که مجاهدان مقاومت اسلامی پایگاه صهیونیستی «الرمثا» در مزارع اشغالی شبعا را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده است.

در ادامه بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده که در این عملیات، تلفاتی قطعی به دشمن صهیونیست وارد شده است.

پیش از صدور این بیانیه، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفته بود که شماری از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا هدف حملاتی از لبنان قرار گرفت.

همزمان گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) در بیانیه‌ای از هدف قراردادن چهار خودروی نظامی با راکت ضدزره یاسین در محور شمال غرب شهر غزه خبر داد.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که رزمندگان ۲ تانک ارتش اشغالگر را در غرب شهر غزه با راکت‌ ضدزره یاسین و خمپاره تاندوم هدف قرار داده‌اند.

کدخبر: 946162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟