تعداد داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان به 265 نفر رسید

محسن اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت ۱۴ امروز ۲۶۵ نفر برای شرکت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به آمار سنی داوطلبان گفت: افراد دارای سن ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۳ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۸ درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال ۲۸ درصد و ۷۰ سال به بالا نیز ۱۱ درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: استان های هرمزگان، ایلام، زنجان، قزوین، قم، کردستان، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان و مازندران، ده استان برتر از نظر استقبال از این انتخابات هستند.

اسلامی افزود: ۶۱ درصد متقاضیان سابقه داوطلبی و ۵۲ درصد داوطلبان سابقه ایثارگری دارند. ۵۱ نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان تاکنون در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره فرایند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شب گذشته همه فرایند بررسی‌ داوطلبان در هیأت‌های اجرایی به پایان رسید و از امروز بررسی نتایج اعلامی هیات‌های اجرایی به داوطلبان اعلام خواهد شد. کسانی که عدم احراز یا عدم تایید در هیات‌های اجرایی داشتند از فرمانداری‌های مربوطه نتایج را به صورت مکتوب یا پیامکی یا حضوری دریافت می‌کنند و شیوه اعلام در اختیار فرماندار است که با توجه به میزان داوطلبان آن حوزه، تشخیص می دهد چه شیوه‌ای را برای ابلاغ داشته باشد. به‌عنوان مثال در شهر تهران به علت تعداد بالای داوطلبان، به صورت پیامکی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر داوطلب به عدم احراز صلاحتیش اعتراض داشته باشد،  از ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ الی ۱۸ به صورت غیرحضوری و از  طریق آدرس keshvar.moi.ir وارد سامانه وزارت کشور شده و به لینک قسمت میز خدمت شورای نگهبان مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 945004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟