مقاومت برای شکار نظامیان اسرائیلی روز و شب نمی‌خوابد/ هر 10 دقیقه یک کودک در غزه شهید می شود

بنابراین گزارش ، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنان به شلیک گلوله منور بر فراز مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه ادامه می‌دهند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم اسرائیل اطراف بیمارستان القدس در تل الهوا در جنوب شهر غزه را بمباران کرده است.

پس از گذشت ۱۲ روز از آغاز حملات زمینی به نوار غزه و اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه آن، نیروهای اشغالگر پس از دریافت ضربات شدید در محورهای مختلف، دیگر نمی‌توانند به سمت مناطق شهری در بخش شمالی نوار غزه پیشروی کنند.

جنگ حماس فلسطین علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل در غزه

شبکه المیادین صبح امروز( سه شنبه ) در دوازدهمین روز نبرد زمینی در غزه، با انتشار گزارشی از جدیدترین تحولات میدانی از این نبرد با تکیه بر اطلاعات طی ۱۱ روز اخیر این جنگ، نوشت که با گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ در فلسطین اشغالی و آغاز بمباران خشونت آمیز نوارغزه و نیز سپری شدن ۱۱ روز کامل از آغاز حمله زمینی، نیروهای اسرائیلی هنوز قادر به حمله به مناطق شهری در بخش شمالی نوار غزه نیستند و با ضربات شدید مقاومت در چند محور، هنوز قادر به هجوم به مناطق شهری در بخش شمالی نوار غزه نیستند و به طور کلی هنوز در همان مرزهایی که در روزهای نخست عملیات زمینی در مناطق باز پیشروی کردند، باقی مانده‌اند و در برخی مناطق از جمله شرق و جنوب محله «الزیتون»، شمال اردوگاه الشاطئ و شرق بیت‌حانون مجبور به عقب‌نشینی و بیرون کشیدن تانک‌ها و خودروهای زرهی خود شدند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه، در روزهای نخست حمله زمینی به غزه، اسرائیلی‌ها از پیشروی زمینی خود در حومه برخی مناطق شهری تصویربرداری و منتشر کردند، طی ۲۴ ساعت اخیر، پس از حملات جدید به محله‌های مسکونی در بیت حانون، بیت لاهیا یا حومه شرقی و غربی  غزه، نتوانستند صحنه‌های دیگری را ثبت و منتشر کردند و  در نهایت مجبور به بازگشت به همان خطوط اولیه در روزهای نخست‌ حمله زمینی شدند.

رژیم صهیونیستی تا دوشنبه شب (۶ اکتبر)، شمار نظامیان کشته شده خود در جریان نبرد زمینی در غزه را ۳۵ نفر اعلام کرده و این با وجود محدودیت‌های رسانه‌ای شدید و سانسور در رسانه‌های اسرائیلی در خصوص آمار تلفات جنگی است، و تنها ارتش، اعداد و ارقامی را به رسانه‌ها اعلام می‌کند که باید آنها را منتشر کنند.

در چنین فضایی، رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌کنند که علاوه بر کشته شدن شماری از نظامیان اسرائیلی، در حمله زمینی به غزه، بیش از ۳۵۰ نظامی صهیونیست، دچار جراحت در سطوح مختلف شده‌اند و وضعیت برخی از آن‌ها وخیم است.

المیادین با استناد به گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی نوشت که تاکنون بیش از ۳۵۰ نظامی اسرائیلی در جریان نبرد زمینی در غزه زخمی شده‌اند که بیش از ۱۵۰ نفر از آنها به دلیل وضعیت وخیمشان و دشواری انتقال زمینی آن‌ها به بیمارستان‌ها، با بالگرد از وسط میدان جنگ خارج شده‌اند و این به معنای خارج شدن نیمی از اعضای یک گردان پیاده‌نظام اسرائیلی از میدان جنگ زمینی است.

در چنین فضایی، بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی ارتش اشغالگر، به نظر می‌رسد که فرماندهی ارتش اشغالگر به دلیل دشواری نفوذ و پیشروی در محورهای سابق، به دنبال ایجاد محورهای فرعی جدید بویژه در محور شمال غربی «العطاطرة» است تا بتواند از گره اردوگاه الشاطئ و محله الکرامه عبور کند و آن را دور بزند.

ارتش اشغالگر همچنین تلاش دارد تا با استفاده از پیشروی‌های خود در روزهای نخست از محور خیابان «صلاح‌الدین» به سوی تقاطع «نتزریم» پیشروی کنند و از جنوب به سمت منطقه ساحلی و بندر پیشروی کنند و از آنجا به خیابان الرشید در ساحل غربی نوار غزه برسند.

مقاومت شب و روز نمی‌خوابد

شب یا روز غزه، از بمباران‌های مستمر رژیم اسرائیل در امان نیست در مقابل الگوی خاصی از عملیات رزمی بیش از 10 روز پس از نبرد زمینی قابل توجه است. مقاومت تصاویری از عملیات‌های خود که در روز انجام داده، منتشر کرد و رژیم اشغالگر نیز بارها تلاش کرد که به سوی مناطق شهری در روز روشن پیشروی کند. اما در هفته دوم عملیات زمینی، طی چند شب، اشغالگران،نوار غزه را به شدت بمباران کردند تا به سوی مناطق بمباران شده تحت پوشش منورهایی که می‌زدند و نیز گلوله‌باران توپخانه‌‌ای علیه مناطق مجاور مناطق بمباران شده، با قطع اینترنت پیشروی کنند.

اما مقاومت نیز پس از آن که محدودیت دید جنگ‌افزارهای نظامی اشغالگران به دلیل نبود عنصر انسانی، مشخص شد، از شب نیز استفاده کرد و چه در روز و چه در شب عملیات‌های خود را با قدرت انجام داد. صحنه های جدید منتشر شده نشان از هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر در تاریکی شب است. امری که حاکی از آن است که به احتمال زیاد رزمندگان مقاومت با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق خود از جزئیات مناطق، خیابان‌ها و محله‌ها از دستگاه‌های دید در شب استفاده می‌کردند.

این تصاویر نشان می‌دهد که صحنه‌هایی که مقاومت مشتاق پخش آن بود، نشان می‌داد که یک تانک اسرائیلی دقیقاً در تاریکی شب هدف قرار گرفته است، که نشان‌دهنده پیامی است که القسام احتمالاً می‌خواسته منتقل کند و آن این است که سربازان اشغالگر نمی‌توانند شب استراحت کنند یا فکر کنند که رزمندگان مقاومت قادر به هدف قرار دادن آنها نیستند و همین امر آنها را تحت فشارهای شدید روانی قرار می‌دهد.

 از سوی دیگر، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، اعلام کرد که مقاومت، طی ۴۸ ساعت اخیر، ۲۷ خودرو، تانک و بولدوزر نظامی اسرائیلی را منهدم کرده است که به منزله نابودی یک گردان کامل زرهی در ارتش رژیم اشغالگر است.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین در چارچوب گسترش دامنه نبرد زمینی با اشغالگران، شش تانک اسرائیلی را در محور شمال غربی با راکت‌های یاسین ۱۰۵ منهدم کرده است و علاوه بر آن، هفت تانک و خودروی زرهی دیگر را در مناطق درگیری از جمله منطقه جحرالدیک و شرق الزیتون در جنوب غزه را هدف قرار داده است. همچنین، مناطق تجمع نظامیان صهیونیست و جنگ‌افزارهای نظامی  نیز با ده‌ها خمپاره مقاومت هدف قرار گرفته است.

نیروهای مقاومت، تجمع نظامیان اسرائیلی در «ایرز» واقع در شمال شرق نوار غزه و «المقوسی» در غرب محله الشیخ رضوان در محور غربی، مناطق جحرالدیم، السمونی و ساحل در محور جنوبی و مقرهای اشغالگران در مناطق مجاور نوار غزه از جمله صوفا، رعیم و مارس را هدف قرار داده‌اند.

با افزایش نقاط تماس اشغالگران با نیروهای مقاومت و ورود نیروهای اسرائیلی بیشتر به نوار غزه، اهمیت خمپاره‌ها در این نبرد به نمایش گذاشته شد و با نزدیک شدن اشغالگران به مناطق مرکزی، در تیررس راکت‌های کوتاه‌برد و خمپاره‌های مقاومت در محورها مختلف قرار گرفتند.

به نوشته المیادین، مقاومت از چندین کالیبر گلوله خمپاره استفاده می‌کند که در حال حاضر، موثرترین آن، گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری است که در شمار زیاد نیروها بسیار مؤثر بوده و دامنه تأثیر گسترده‌ای دارد و می تواند آسیب قابل توجهی به خودروهای زرهی وارد کند و نیز در صورت اصابت مستقیم به تانک‌ها و خودروهای زرهی خسارت وارد کند.

این روزها، مقاومت فلسطین در نبرد زمینی همچنین از بمب‌های چسبنده ضد زره برای هدف قرار دادن بولدوزر‌ها و تانک‌های اشغالگران و نیز گلوله‌های TBG یا بمب‌های حرارتی برای هدف قرار دادن خانه‌هایی که سربازان دشمن در آن سنگر گرفته‌اند و نیز خودروهای نظامی و زرهی آن‌ها استفاده می‌کنند.

 برخی منابع گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی دیشب بار دیگرساختمان قدس در مجتمع بیمارستانی شفا را با موشک هدف قرار داد. گزارش شده که این موشک به ساختمان، اصابت کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: جنگنده‌های اسرائیلی تنها بیمارستان روانپزشکی و چشم پزشکی نوار غزه را بمباران کردند. یک منبع پزشکی اعلام کرد که هشت نفردر بمباران بیمارستان کودکان النصر و الرنتیسی در شهر غزه به شهادت رسیدند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 15 کنوانسیون و قطعنامه بین‌المللی نتوانست از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه در مقابل حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی حفاظت کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت فلسطین، نیمی از بیمارستانهای غزه و 62% از مراکز مراقبت‌های اولیه عملا از کار افتاده‌اند.

از سوی دیگر منابع محلی فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان فلسطینی با نیروهای اشغالگر صهیونیست در مناطق «الزوایده» و «النصیرات» در مرکز و مناطق غربی غزه خبر دادند.

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه

رسانه های فلسطینی از شهادت یک خبرنگار دیگر به نام یحیی ابومنیع در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر غزه خبر دادند.

 «عنان ابوحسنه» سخنگوی آنروا در نوار غزه  اعلام کرد که 50 مدرسه وابسته به این آژانس بمباران شده و بیش از 80 تن از کارکنان آنروا جان خود را از دست داده‌اند و دست کم 24 نفر نیز زخمی شده‌اند.

آژانس آنروا همچنین اعلام کرد که نزدیک به 1.5 میلیون نفر از 7 اکتبر در غزه آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از این آوارگان در 149 تاسیسات پناه گرفته‌اند.

هر 10 دقیقه یک کودک در غزه قربانی جنایات صهیونیست‌ها

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط انسانی فاجعه‌بار در نوار غزه اعلام کرد که به طور میانگین هر 10 دقیقه یک کودک در غزه  شهید و 2 کودک نیز مجروح می‌شوند.

رژیم صهیونیستی بیش از 30 هزار تن مواد منفجره بر سر غزه فرو ریخت

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد، اشغالگران از 7 اکتبر 222 مدرسه را ویران کرده و 60 مدرسه کاملا از خدمت خارج شده و 88 مرکز دولتی نیز نابود شده است.

وی تصریح کرد، جنگنده‌ها و تانک‌ها و قایق‌های جنگی رژیم اشغالگر از 7 اکتبر تاکنون بیش از 30 هزار تن مواد منفجره برای بمباران غزه استفاده کرده و به طور متوسط در هر کیلومتر مربع از مساحت غزه 82 تن از این مواد استفاده شده است.

کدخبر: 944031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟