واکنش آمریکا به سخنان اخیر سیدحسن نصرالله

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، کاخ سفید با بیان اینکه حزب‌الله نباید از جنگ در غزه بهره‌برداری کند، اعلام کرد که واشنگتن خواستار کشیده شدن درگیری‌ها به لبنان نیست.

نصرالله ساعاتی پیش در سخنرانی خود گفت: این آمریکاست که باید بهای تجاوزش را بپردازد.

نصرالله عنوان داشت: وظیفه هر فرد آزاده و شریف در این دنیا این است که حقیقت‌ها را در نبرد افکار عمومی بیان کند؛ نبردی که دشمن با دروغ، تحریف و گمراه‌سازی وارد آن شده است. نبرد طوفان الاقصی یک نبرد انسانی در مقابل وحشی‌گری و ددمنشی ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که تهدید و تلاش برای ترساندن ما و نیروهای مقاومت در منطقه ما،‌ فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: من به دشمن صهیونیستی نسبت به دست اندازی هشدار می‌دهم که به برخی از شهروندان در لبنان رسیده است و این مساله ما را به معادله غیرنظامی در مقابل غیرنظامی باز خواهد گرداند.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: احتمال سوق یافتن جبهه لبنان به سمت یک نبرد گسترده یک احتمال واقعی است و دشمن باید بر روی آن کاملاً محاسبه کند.

سید حسن نصرالله افزود: عملیات مقاومت در جنوب به دشمنی که ممکن است به حمله یا انجام عملیات پیش‌دستانه فکر کند، می‌گوید که بزرگترین حماقت را در تاریخت مرتکب خواهی شد.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت:‌ این صحنه‌ها در غزه باعث می‌شود که ایمان و باور ما نسبت به لزوم به چالش کشیدن و تسلیم نشدن بیشتر شود؛ حالا هر چقدر هم جانفشانی‌ها و چالش‌ها زیاد باشد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 942859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟