سامانه پدافندی شهید علی‌وردی رونمایی می‌شود

 « امیر محمدرضا آشتیانی » امروز در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در نظر داریم یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» را رونمایی کنیم که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تاثیر آن بر دیپلماسی دفاعی کشورمان اظهار کرد: ما از قبل هم ارتباط و تعاملات دفاعی با کشورهای مختلف را داشته‌ایم و رفع تحریم‌های تسلیحاتی، می‌تواند منجر به تعاملات بیشتر شود.

پایان تحریم‌های تسلیحاتی صادرات و واردات کشور در حوزه دفاعی را افزایش خواهد داد

امیر آشتیانی با بیان اینکه صرفاً مباحث ما دفاعی نیست بلکه علمی، فناوری و غیر نظامی هم هست که می‌تواند به این موارد کمک کند؛ گفت: پایان تحریم‌های تسلیحاتی همچنین صادرات و واردات ما در حوزه دفاعی را افزایش خواهد داد.

آشتیانی به قابلیت‌های ایران در عرصه پدافندی هم گریزی زد و گفت: در حوزه‌های پدافندی از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم و بسیاری از کشورها هم درخواست دارند برخی از این سامانه‌ها را خریداری کنند. از آنجا که موضوع مربوط به پدافند است، تمامی شرایط و مقررات بین‌المللی را لحاظ می‌کنیم.

وزیر دفاع اضافه کرد که ما با کشورهای بسیاری در این زمینه ارتباط داریم، در داخل این توانمندی را داریم که با قاطعیت در حوزه پدافندی از فضای کشور مراقبت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال رونمایی از محصولات دفاعی تا پایان سال جاری گفت: ما هر محصولی را که به مرحله رونمایی برسد تا تحویل نیروهای مسلح شود و به ارتقای توان دفاعی کشور کمک کند را رونمایی می‌کنیم. محصولات متعدد و پروژه‌های بزرگی در پیش داریم که به مرور عرضه می‌شوند.

رژیم صهیونیستی با غافلگیر شدن در سطوح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی در حال فروپاشی است

آشتیانی درباره وضعیت فعلی جنگ غزه گفت: هر کشوری اگر در یکی از سطوح غافلگیری واقعاً غافلگیر شود و نتواند پیش‌بینی داشته باشد، از نظر دفاعی ضعیف است. رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد. چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.

وزیر دفاع ادامه داد: این رژیم از سوی یک گروه مبارز فلسطینی غافلگیر شد و این نشان می‌دهد تمام ادعاهایی که داشتند و ابعاد توانمندی‌های دفاعی و اطلاعاتی آنان فریبی بیش نبوده است. آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که سرآمد خطاهای راهبردی و محاسباتی هستند،همراه رژیم صهیونیستی در این باتلاق گرفتار شده‌اند و قطعاً آمریکا هم ضربه خواهد خورد. مسلمانان و آزادیخواهان و کشورهای منطقه تا حدی صبر دارند. حتماً همه کشورها گزینه‌های مختلفی را روی میزها دارند و آن‌ها را بررسی می‌کنند.

آشتیانی تاکید کرد: اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود و صهیونیست‌ها و حامیانشان از خطاهای بزرگ خود بازنگردند، حتماً آسیب‌های جدی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ خواهند دید. برخی کشورهای اروپایی هم که به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند باید مراقب باشند دچار خشم و غضب مسلمانان جهان نشوند.

کدخبر: 942135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟