اولین همایش 4 هزار نفری مبنا برگزار شد/ رئیس مجلس: نباید برای سهم‌ خواهی رقابت کرد + تصاویر و فیلم

به گزارش خبرنگار رکنا، اولین گردهمایی 4 هزار نفری مبنا با حضور جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور و چهره‌ های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور پنجشنبه ۴ آبان در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

این اجلاس با تأکید بر ۳ مؤلفه افزایش مشارکت در انتخابات، دعوت به همگرایی و کارآمدی و در نهایت تشکیل مجلسی انقلابی در انتخابات اسفند ماه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

جمعی از چهره‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی و بیش از 130 نماینده در این مراسم حضور داشتند؛ همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به عنوان چهره‌های شاخص و سخنران در این مراسم شرکت کردند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان آخرین سخنران در همایش با تأکید بر اینکه هدف اصلی همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب، مشارکت و دوم وحدت جبهه انقلاب است و باید این وحدت مأموریت داشته باشد، گفت: مأموریت این همایش باید همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسأله باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز یکی از مشکلات ما عدم حل مسأله به دلیل عدم وحدت، همدلی و انسجام است.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر مشارکت رقابت است، گفت: هدف ما موضوع رقابت نیست و برای مشارکت، وحدت، همدلی، کارآمدی و قدرت حل مسأله کنار یکدیگر جمع شده‌ایم.

وی با طرح این سؤال که چالش اصلی مشارکت چیست، افزود: نباید رقابت در سهم‌خواهی داشته باشیم و باید یک چشم‌انداز روشن داشته باشیم.

غلامحسین حدادعادل و محسن رضایی نیز در این نشست بر وحدت نیروهای انقلاب و انسجام در کار تشکیلاتی تأکید کردند.

در ابتدای جلسه محمدسعید احدیان دبیرکل مجمع بیداری نیروهای انقلاب اسلامی(مبنا) در همایش مجمع بیداری نیروهای انقلاب که در حرم مطهر امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: این همایش با هدف جلب مشارکت و تلاش برای این موضوع در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

احدیان ادامه داد: انتخابات امسال از حیث مشارکت از اهمیت بالایی برخوردار است و به ما به عنوان افرادی انقلابی باید ذیل بیانات رهبری در این حوزه تلاش کنیم.

دبیرکل مجمع بیداری نیروهای انقلاب اسلامی گفت: باید اقداماتی در حوزه فضاسازی برای داغ‌تر شدن انتخابات صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این همایش به معنی ایجاد تشکیلات جدیدی نیست، بیان کرد: اینجا برای جلب مشارکت در انتخابات و ایجاد وحدت برای ایجاد مجلسی انقلابی جمع شده‌ایم.

گفتنی است که پیام رییس جمهور مبنی بر وحدت نیروهای انقلاب توسط غلامحسین حدادعادل در این همایش بیان شد.

اولین همایش 4 هزار نفری مبنا برگزار شد

اولین همایش 4 هزار نفری مبنا برگزار شد

اولین همایش 4 هزار نفری مبنا برگزار شد

حسین مسکنه، خبرنگار رکنا

کدخبر: 940514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟