بیانیه حماس درباره بمباران بیمارستان المعمدانی: علیرغم دروغ‌بافی‌ها، مسئول اول و آخر این فاجعه اسرائیل است

بر اساس بیانیه حماس ، «در اینجا برای رد ادعاها و دروغ‌هایی که دشمن از روز اول جنگ علیه مردم ما انجام می‌داد و ادعا می‌کرد نظیر سر بریدن بچه‌ها و تجاوز به زنان، نیازی به شواهد زیادی نیست. اسرائیل با این سلسله دروغ‌ها سعی کرد از جنایت خود طفره برود و آن را به یکی از گروه‌های مقاومت نسبت دهد از این رو برخی از شواهد قطعی مبنی بر ارتکاب این جنایت توسط اشغالگران را خدمت شما ارائه می‌دهیم:

1: بر کسی پوشیده نیست که اشغالگران چندین روز پیش هشدارهایی را به چندین بیمارستان در نوار غزه ارسال کردند و با هر بیمارستان جداگانه تماس گرفتند و خواستار تخلیه بیمارستان شدند و گفتند مدیران بیمارستان عواقب این اتفاق را متحمل خواهند شد و ده‌ها اظهارات صریح سخنگویان آنها در این زمینه وجود دارد.

2: ارتش اسرائیل از آغاز این تجاوز، اصل تمایز بین اهداف غیرنظامی و نظامی را نادیده گرفته است.این بمباران به طور سیستماتیک اورژانس، آمبولانس ها، دفاع مدنی، مدارس، مساجد و کلیساها را هدف قرار داده است.

3: اشغالگران با 21 بیمارستان در غزه، به ویژه در استان‌های غزه و شمال تماس گرفتند که مهمترین آنها عبارتند از: (العوده، الاندونیسی، کمال عدوان، الکویتی، قدس، و المعمدانی) و از آنها خواستند که فوراً تخلیه کنند چرا که در محدوده جغرافیایی عملیات نظامی اسرائیل قرار دارند و سخنگویان رسمی اسرائیل در این باره مصاحبه‌های زنده با الجزیره ترتیب دادند  که نشانگر قصد آنها برای هدف قرار دادن بیمارستان‌های نوار غزه است.

4:در تاریخ 14/10/2023، ساعت 20:30، نیروهای اشغالگر دو گلوله به سمت بیمارستان المعمدانی شلیک کردند و صبح روز بعد ارتش اشغالگر با رئیس بیمارستان دکتر ماهر ایاد تماس گرفت و به او گفت: ما دیروز با دو گلوله به شما هشدار دادیم پس چرا تا این لحظه بیمارستان را تخلیه نکرده‌اید؟ مدیر بیمارستان با اسقف کلیسای انجیلی در بریتانیا تماس گرفت، او هم با سازمان‌های بین المللی تماس برقرار کرد و به بیمارستان اطلاع داد که می‌توانند به کار خود ادامه دهند اما شامگاه، جنگنده‌ها این جنایت را رقم زدند.

منبع: شفقنا

کدخبر: 938231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟