فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر در حال پیشرفت است

محمد اسلامی امروز ( چهارشنبه ) در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره فاز دوم و سوم نیروگاه بوشهر گفت:  فاز دوم و سوم در حال پیشرفت است. اوایل دولت سیزدهم در این پروژه‌ها کار محدود بود و حدود ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اما الان نزدیک سه هزار نفر در تمام بخش‌ها در حال فعالیت هستند.

وی افزود : دولت هوشمند که در امتداد دولت الکترونیک مطرح شده است، در واقع به دنبال این است که از سیستم اتوماسیون اداری از کاغذ به حوزه دیجیتال انتقال یابد که یکی از همین موارد ارتباطات و دیگری بحث مجوز هاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما به عنوان سازمان انرژی اتمی در مجوزها و ارتباطات در صدر جدول و در ردیف یک قرار داریم و با اهتمام ویژه این کار را انجام دادیم و سامانه هایی را که تعهدات و فرایندهایی را که داشتیم الکترونیکی کردیم و از ارتباطات مردمی و صدور مجوز ها تا تمدید آنها و دیگر موارد را در این بستر دولت الکترونیک بارگذاری شده است.

اسلامی گفت: انرژی اتمی به طور طبیعی نیازمند رعایت الزامات خود است و این الزمات استانداردهای اتمی است که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی ابلاغ می شود و استقرار دارد و انرژی اتمی چون حساسیت ویژه دارد به طور طبیعی مکلف که استانداردها را رعایت کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: به همین دلیل سازمان ملی استاندارد، سازمان انرژی اتمی به عنوان دستگاه برتر انتخاب کرده و لوح دریافت کرده است در این راستاست گر استاندارد نباشد خلاف الزمات ملی بین المللی است.

کدخبر: 938024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟