ایرانی ها به کدام کشورها بدون نیاز به ویزا می توانند مسافرت کنند؟

همان‌طور که می‌دانید هر شخصی برای سفر به کشورهای خارجی در جهان، باید پاسپورت کشور خود را داشته باشد. به جز آن، کشورهای مختلف برای پذیرا شدن مسافر خارجی، صدور ویزا را ملزم دانسته‌اند. حال برخی از کشورها، برای شهروندان کشورهای خاصی، شرط ویزا را حذف کرده و تنها داشتن پاسپورت معتبر کفایت خواهد کرد.

در خصوص کشور خودمان هم کشورهایی را در قاره‌های مختلف داریم که شرط ویزا برای مسافران ایرانی ندارند. در اینجا نگاهی به کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان، خواهیم داشت. با شناخت این کشورها، شما می‌توانید برای سفر خارجی خود برنامه‌ریزی بهتری داشته و در صورت تمایل به کشوری سفر کنید که از ایرانی‌ها، ویزا نمی‌خواهد و داشتن پاسپورت معتبر، کفایت خواهد کرد.

ایرانی ها به کدام کشورها بدون نیاز به ویزا می توانند مسافرت کنند؟

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در سال 2023

در حال حاضر، لیست کشورهایی که سفر ایرانیان به آن‌ها، نیازی به ویزا ندارد، به شرح زیر است:

عراق

مالزی

ارمنستان

ترکیه

قزاقستان

هائیتی

ونزوئلا

میکرونزی

جمهوری سورینام

گرجستان

دومینیکا

لازم به ذکر است که این فهرست مربوط به سال 2023 میلادی است و این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده با توجه به مناسبات بین کشورها، شاهد کم و زیاد شدن این لیست و تغییر کشورهای آن، باشیم.

 به‌علاوه در نظر داشته باشید که طول مدت سفر شما به عنوان یک فرد ایرانی در هر یک از این کشورها بدون ویزا، مدت محدودی خواهد بود. به‌طور مثال شما می‌توانید بدون ویزا به ارمنستان سفر کرده و برای مدت 90 روز در این کشور بمانید. همین‌طور مدت زمان سفر بدون ویزا، به کشور ترکیه نیز 90 روز است اما این مدت برای گرجستان به 45 روز، محدود شده است.

چرا سفر به کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان، جذاب‌تر است؟

اگر تصمیم گرفته باشید که یک سفر خارجی را به این زودی‌ها در برنامه خود بگذارید، انتخاب یکی از کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان، جذاب‌تر به نظر می‌رسد زیرا:

نیاز به معطل ماندن برای صدور ویزا ندارید. این مورد در برخی مواقع به راستی دردساز شده و حتی ممکن است با وجود همه برنامه‌ریزی‌ها، سفارت کشور مقصد برای شما ویزا صادر نکند. به‌طور مثال اگر قصد سفر به کشور فرانسه یا انگلستان را داشته باشید، صدور ویزا به این سادگی اتفاق نخواهد افتاد.

هزینه صدور ویزا از هزینه‌های سفر شما کسر شده و مبلغ کمتری بودجه برای سفر خارجی خود نیاز خواهید داشت.

می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما خارجی ، به سراغ بلیط‌های لحظه آخری بروید و دیگر نگران صدور ویزا نخواهید بود.

البته این مزایا در خصوص مقصد کشورهایی که ویزای فرودگاهی برای ایرانیان صادر می‌کنند نیز صدق کرده و به همین اندازه جذابیت سفر خارجی دارند.

 منبع : عصر ایران

کدخبر: 936782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟