تحولات میدانی غزه در روز هفتم عملیات طوفان الاقصی

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از کشته شدن ۱۳ اسیر از جمله خارجی‌ها در بمباران استان‌های شمالی و غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

گردان‌های القسام افزود: شش تن از اسرا «در استان شمالی در دو نقطه جداگانه و هفت نفر در استان غزه در سه نقطه مختلف که تحت تأثیر بمباران وحشیانه دشمن قرار گرفته‌اند، کشته شدند».

بامداد امروز جمعه، نیروهای رژیم صهیونیستی طی یک سری حملات و گلوله باران، مرکز اردوگاه آوارگان بریج و مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار دادند.

تیم‌های پزشکی همچنین از بیرون کشیدن اجساد ۱۰ کشته در پی بمباران خانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با ادامه بمباران خشونت آمیز مناطق غرب نوار غزه خبر دادند.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: اسرائیل به برخی از داروخانه‌ها در نوار غزه حمله کرد.

مدیر کل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفت: نوزادان تازه متولد شده در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شدند. بیمارانی هستند که به دلیل سختی رسیدن به بیمارستان در خانه‌های خود جان خود را از دست می‌دهند. بیمارستان‌های نوار غزه در حال بمباران و در خطر شدید هستند.

رژیم صهیونیستی کشته شدن دو افسر در درگیری با حماس را فاش کرد

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، رژیم اشغالگر صهیونیستی از کشته شدن ژنرال لئون بار و سرگرد آهارون آرتور مارکوویچی در جریان درگیری‌ها در شهرک‌های غلاف غزه در چارچوب عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

این اطلاعیه پس از شش روز سکوت خبری منتشر شد. بار ۵۴ ساله یکی از افسران ارشد لشکر کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی است.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که سرگرد آهارون آرتور مارکوویچی ۴۶ ساله در جریان درگیری‌هایی که در شهرک رعیم در نوار غزه رخ داد، کشته شد.

مقامات این رژیم روز پنج‌شنبه اعلام کردند که یک افسر با درجه سرگرد پلیس رژیم صهیونیستی در جریان درگیری با اعضای جنبش حماس در شهرک کیبوت بئیری در مرز غلاف غزه کشته شده است.

با این اطلاعیه تعداد اعلام شده افسران و نظامیان صهیونیست از آغاز درگیری‌ها به ۲۲۲ نفر رسید.

 افزایش آمار تلفات رژیم صهیونیستی

 از طرف دیگر خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد، تعداد کشته شدگان رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به ۱۴۰۰ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی که صبح امروز، جمعه منتشر شد، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شب گذشته حدود ۷۵۰ هدف حماس را در نوار غزه بمباران کردند.

گروه‌های مقاومت غزه صبح روز شنبه در پاسخ به تداوم حملات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم فلسطین، اموال و مقدسات فلسطینی‌ها، عملیات طوفان الاقصی را آغاز کردند و حمله بزرگی را در خشکی، هوا و دریا انجام دادند و دست به جنگ خیابانی با ارتش اشغالگر زدند.

منبع: ایسنا

کدخبر: 936494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟