مردم استان فارس در آزمون‌های متعدد امتحان خود را خیلی خوب پس داده‌اند / فارس چهره زیبا و راوی تاریخ، تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است

به گزارش رکنا، دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان فارس، با بیان اینکه از روح بلند حضرت شاهچراغ احمد بن موسی (ع) و از ارواح مطهر شهیدان برای انجام وظیفه خدمت به مردم مدد می‌گیرم، تصریح کرد: مردم استان فارس عزیز، وفادار، اهل علم، فرهنگ، ادب و هنر، پرتلاش و سختکوش هستند و در آزمون‌ها امتحان خود را خیلی خوب پس دادند و نشان دادند در عرصه‌های مختلف اثرگذار و در مقابل دشمن مقاوم و برخوردار از روحیه ایستادگی هستند.

رئیس جمهور فارس را استان مفاخر، علما و اندیشمندان از جمله میرزای شیرازی دانست که در حرکت عظیم تحریم تنباکو به رهبری او شکل گرفت و و مردم عراق نیز به رهبری آقای محمدتقی میرزای شیرازی دوم در مقابل استعمارگران انگلیسی قیام کردند و افزود: فارس مهد پرورش شهدای بزرگواری مثل شهید دستغیب و 15 هزار شهید سرافراز دیگر است که سخن و کلام‌شان در فضای ایران طنین‌افکن شده و باید سخن و پیام آنان را شنید.

دکتر رئیسی پیام شهدا را پیام بندگی خدا، اجرای عدالت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، ایستادگی و مقاومت در راه هدف، تلاش مجاهدانه در عرصه‌های تولید، علم و دانش و فناوری و عزت‌آفرینی برای ملت بزرگ ایران دانست و اظهار داشت: مردم فارس پیام امامان عظیم‌الشأن ما را دریافته و آثار عملی آن در زندگی و سیره آنها جلوه‌گر است.

رئیس جمهور همچنین فارس را استانی پیشرو در حرکت‌های علمی و فناوری دانست، همچنان که در دوران جهاد و دفاع مقدس پیشرو بود و گفت: همت و تلاش شبانه‌روزی جوانان و پزشکان متخصص ما بوده که شیراز را تبدیل به قطب سلامت کشور کرده است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه استان فارس قطب گردشگری نیز هست، خاطرنشان کرد: فارس حقیقتا چهره زیبای تمدن ایران و راوی تاریخ، تمدن و فرهنگ والای ایران زمین است. همواره جلوه‌های تمدن و مدنیت مردم را از نقاط مختلف به این خطه کشانده است.

رئیس جمهور گفت: مردم استان فارس با توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی استان، نوآوری و خلاقیتی منحصر به خود در عرصه صنایع دستی دارند که دارای 2 ویژگی است، اول هویت‌بنیان بودن و دوم خانواده‌محور بودن. فارس جلوه یک استان پرتلاش است که در آن بسیاری از خانواده‌ها خود تبدیل به یک کارگاه صنایع دستی با مدیریت زنان شده‌اند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه قبل از سفر به استان فارس تیمی برای بررسی نیازهای مردم این استان اعزام شده بود، گفت: آب شرب و کشاورزی از درخواست‌های اصلی مردم است و در همین راستا خط دوم انتقال آب به این استان عملیاتی شد و خط سوم انتقال آب نیز در دست اقدام است و به زودی خبرهای آن به مردم استان فارس اعلام می‌شود.

دکتر رئیسی احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل را به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های مردم استان فارس مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دولت فعال کردن این واحدهاست و در همین راستا در 2 سال گذشته 5 هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل راه‌اندازی شده و به همان میزان شغل ایجاد شده است.

رئیس جمهور با اشاره به احیای قریب الوقوع واحدهای تولیدی چون کارخانه قند شهر ممسنی و کارخانه آزمایش مرودشت شیراز و همچنین واحدهای تولیدی زیادی از این دست، خاطرنشان کرد: تلاش دولت برای ایجاد اشتغال موجب ایجاد 77 هزار شغل شده و آمار بیکاری در استان فارس به رکورد 7 درصدی رسیده است.

دکتر رئیسی همچنین رسیدن آمار بیکاری 23 استان به 5 تا 6 درصد و عبور از معضل بیکاری حاد را از افتخارات دولت برشمرد و تصریح کرد: رونق‌بخشی صنایع در این دوره مثال‌زدنی است ولی در عین حال همواره باید در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تلاش زیادی صورت گیرد و این امر از مسائل محوری دولت است.

رئیس جمهور با اشاره به وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال توسط دولت اظهار داشت: ما از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیستیم و دولت تا امروز توانسته با کمک مردم گام‌های بلندی را برای ایجاد اشتغال و فعالیت واحدهای تولیدی و کشاورزی بردارد.

دکتر رئیسی همچنین به نیاز استان فارس برای تأمین مسکن اشاره کرد و افزود: مسکن نیاز کشور و تأمین آن تکلیف قانونی دولت است و در همین راستا در این سفر 10 هزار مسکن تحویل متقاضیان می‌شود و همچنین 30 هزار قطعه زمین با تسهیلات اعطایی به متقاضیانی که خواستار ساخت مسکن هستند، تحویل داده خواهد شد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سفرهای دولت به استان‌ها به یک یا دو سفر محدود نمی‌شود و تا حل کامل مشکلات ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در همین راستا موضوع مسکن جزو مواردی است که شخصاً روزانه پیگیر اجرایی شدن آن در تمام استان‌های کشور هستم.

دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه دولت بنا دارد به وعده خود در زمینه ساخت مسکن برای مردم عمل کند، گفت: دولت سیزدهم صادق‌الوعد و شفاف است و این شهامت و شجاعت را دارد که اگر درصدی از این وعده عملی نشد، دلایل عدم تحقق 100 درصدی آن را به مردم اعلام کند.

رئیس جمهور نیاز استان فارس به راه‌های مواصلاتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این سفر آزادراه شیراز به اصفهان به طول حدود 213 کیلومتر و با کار شبانه‌روزی متخصصان و جوانان این کشور افتتاح شد و آزادراه شیراز به بوشهر نیز در آینده‌ای نه چندان دور به بهره‌برداری خواهد رسید. توسعه راه‌های مواصلاتی به عنوان یکی از زیرساخت‌های استان از برنامه‌های جدی دولت است.

دکتر رئیسی استقبال پرشور مردم از دولت را موجب افزایش مسئولیت دولتمردان در رفع مشکلات دانسته و گفت: دولت با خدای خود پیمان بسته تا با همه وجود در راستای افزایش رفاه و کاستن مشکلات مردم تلاش کند و این مسیر را با قدرت ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور توجه به فرهنگ و اصالت مردم استان فارس را در کنار پیگیری مسائل اقتصادی از رویکردهای اصلی دولت برشمرد و تأکید کرد: دولت همراه با همه فرهنگ‌دوستان به فرهنگ این استان توجه ویژه خواهد داشت.

دکتر رئیسی همچنین تلاش دشمن در راستای ایجاد انحرافاتی در استان فارس و ایستادگی مردم در برابر آن انحرافات را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عصبانیت دشمن از این مردم باعث شد که مأموران خود را برای ایجاد وحشت به حرم شاهچراغ بفرستند و کودکان و زائران بی‌گناه را به خاک و خون بکشند و امروز همان‌ها در غزه علیه بشریت جنایت می‌کنند.

رئیس جمهور ضمن تأکید بر اینکه امروز نوای پساصهیونیسم و نابودی رژیم اشغالگر قدس از مناره‌های مسجد الاقصی به گوش می‌رسد، تصریح کرد: کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع غزه نشانه درماندگی و استیصال رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن در سراشیبی تند و بی‌بازگشت این رژیم است.

کدخبر: 936412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟