دبیرکل سازمان ملل: باید اجازه ورود منابع حیاتی به غزه داده شود + فیلم

به گزارش رکنا ، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری در جمع خبرنگاران گفت: من از نزدیک وقایع غم انگیزغزه و اسرائیل را دنبال کرده ام. من هرگز تصاویر چرخه ی خشونت و وحشت را فراموش نمی کنم. من در تماس مستمر با رهبران منطقه با تمرکز فوری بر چندین اولویت کلیدی هستم.

وی با تاکید بر جلوگیری از گسترش درگیری افزود: من نگران تبادل آتش اخیر در امتداد خط آبی و حملات اخیر گزارش شده از جنوب لبنان هستم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من از همه احزاب و کسانی که بر آن طرفها نفوذ دارند، می خواهم که از تشدید و گسترش بیشتر جلوگیری کنند. من خواهان آزادی فوری همه گروگان های اسرائیلی هستم که در غزه نگهداری می شوند.

گوترش افزود: غیرنظامیان باید همیشه محافظت شوند. قوانین بین المللی بشردوستانه باید محترم شمرده شود و مورد حمایت قرار گیرد.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: حدود ۲۲۰ هزار فلسطینی اکنون در ۹۲ مرکز سازمان ملل در سراسر غزه پناه گرفته اند. مراکز سازمان ملل و تمام بیمارستان ها، مدارس و کلینیک ها هرگز نباید هدف قرار گیرند.

وی ادامه داد: کارکنان سازمان ملل به طور شبانه روزی برای حمایت از مردم غزه کار می کنند و من عمیقا متأسفم که برخی از همکارانم در حملات اسرائیل کشته شده اند.

گوترش گفت: باید اجازه داده شود تا منابع حیاتی از جمله سوخت، غذا و آب به غزه وارد داده شود. ما اکنون به دسترسی سریع و بدون مانع نیاز داریم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من می خواهم از مصر برای تعامل سازنده اش برای تسهیل دسترسی بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح و در دسترس قرار دادن فرودگاه العریش برای کمک های حیاتی تشکر کنم. هیچ زمانی برای از دست دادن نداریم. هر لحظه مهم است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 936221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟