شلیک ۱۲۰ فروند موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین/ تل‌آویو موردهدف حملات موشکی قرار  گرفت

به گزارش الجزیره، گردان‌های القسام افزود : امروز ( دوشنبه ) با ۱۲۰ فروند موشک، ضربه سختی به اشدود و عسقلان وارد کرده اند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که در پاسخ به بمباران منازل غیرنظامیان فلسطینی، تل‌آویو را هدف حملات موشکی قرار داده است.

بمباران منازل غیرنظامیان فلسطینی

این گردان ها اضافه کرد که در راستای حمایت از نیروهای نخبه وابسته به خود، به سمت شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» موشک شلیک کرده است.

در همین حال، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی این حملات تعدادی از صهیونیست‌ها در اشدود، سدیروت و عسقلان زخمی شده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز با تایید زخمی شدن تعدادی از صهیونیست‌ها در اشدود اعلام کرد که وضعیت یک صهیونیست وخیم است.

گردان های القسام امروز همچنین از سامانه پدافند هوایی «متبر۱» که از آن در نبرد « طوفان الاقصی » استفاده کرده است، رونمایی کرد.

این گردان ها اعلام کرد که در جریان نبرد طوفان الاقصی، از این سامانه برای مقابله با جنگنده‌های دشمن استفاده کرده است.

گردان‌های القسام روز یکشنبه هم با انتشار ویدئویی از پهپاد «الزواری» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد برای اولین بار در آغاز عملیات طوفان الاقصی مورد استفاده قرار گرفته است.

طبق بیانیه گردان‌های القسام، این پهپادها، ورود مبارزان مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه را در آغاز عملیات طوفان الاقصی تسهیل کردند.

گردان‌های القسام در نخستین روز از نبرد طوفان الاقصی هم با انتشار ویدیویی از سامانه موشکی جدید خود به نام «رجوم» رونمایی و اعلام کرد که از موشک‌های رجوم در لحظات اولیه آغاز عملیات طوفان الاقصی و برای پوشش عبور رزمندگان مقاومت از حصار مرزی و ورود آنها به شهرک‌های صهیونیست نشین منطقه مجاور نوار غزه استفاده کرده است.

گفتنی است ، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و تا این ساعت ۱۰۰۰ کشته روی دست صهیونیست ها باقی گذاشته است.

گفته می شود، نبرد «طوفان الاقصی» بعد از «جنگ رمضان» در اکتبر ۱۹۷۳ (مهرماه ۱۳۵۲) که بسیاری آن را به «یوم کیپور» می‌شناسند و در جریان آن مصر و سوریه در شرق کانال سوئز و ارتفاعات جولان علیه مواضع اسرائیل دست به حمله‌ای غافلگیرکننده زدند، بزرگترین ضربه‌ای بوده که صهیونیست‌ها در ۵۰ سال اخیر در اراضی اشغالی خورده‌اند.

کدخبر: 935486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟