نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا / تلفات اسرائیل به ۷۰۰ کشته، ۲۱۰۰ زخمی و ۲۰۰ مفقود رسید

 بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: منتظر برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در مسقط در این هفته هستم.

وی افزود: ما بلافاصله به بررسی بحران فعلی بین فلسطین و (رژیم) اسرائیل و ضرورت ایجاد یک راه حل دائمی برای پایان دادن به این مناقشه خواهیم پرداخت.

گفتنی است ، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام « طوفان الاقصی » را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

 زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که عملیات طوفان الاقصی، ضعف، ناتوانی و جنون دشمن صهیونیستی را نشان داد.

۷۰۰ کشته، ۲۱۰۰ زخمی و ۲۰۰ مفقود تلفات اسرائیل

نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از 700 اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از همان لحظات آغاز عملیات، دست به دامن همپیمان خود یعنی آمریکا شد،  خطاب به ملت و مقاومت فلسطین گفت: در دشوارترین شرایط جهان، به خبر اول تبدیل شدید؛ زیرا با اراده خود، دشمن تا بن دندان مسلح به سلاح آمریکا را شکست دادید و معادلات ظالمانه

  نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از 650 اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

دستور تخلیه شهرک‌های نزدیک به لبنان صادر شد

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که به دنبال تبادل آتش بین ارتش صهیونیستی و حزب الله لبنان، گالانت دستور تخلیه این شهرکها را صادر کرده است.

ارتش لبنان هم اخبر داد که پس از بمباران شماری از شهرکهای این کشور توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، چند نفر زخمی شده‌اند.

همزمان با این مسئله، نیروهای یونیفل با انتشار بیانیه‌ای از تماس با طرفین خبر دادند تا بتوانند کنترل وضعیت را به دست گیرند و از هر گونه تنش احتمالی جلوگیری کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم ظهر امروز اعلام کرد که 20 شهرک مسکونی نزدیک مرز غزه در حال تخلیه است.

از شهرک نشینان ساکن این مناطق خواسته شده است که خانه‌های خود را به دلیل حملات کنونی نیروهای حماس و واکنش نیروهای نظامی این رژیم به حملات حماس تخلیه کنند.

جهاد اسلامی: بیش از 30 اسرائیلی را اسیر کرده‌ایم

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه این جنبش، بیش از 30 اسرائیلی را به اسارت گرفته است، تصریح کرد: دشمن با تخریب منازل در غزه و کشتار غیر نظامیان به دنبال کسب روحیه است، ولی روزهای آینده، این توهم و جنون را از بین خواهد برد.

النخاله به رژیم صهیونیستی نیز گفت: کابینه دشمن باید واقعیت را بپذیرد. کوتاهترین مسیر برای اینکه نیروی بیشتری از دست ندهدی، پذیرش شکست است.

کدخبر: 935335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟