اجرای عدالت گستری با هم افزایی بین دستگاهی رخ خواهد داد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موحدی آزاد دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت وظایف و تکالیف ضابطان دادگستری در برخورد با جرائم و مبارزه با فساد اظهار کرد: به علت گستردگی وظایف  و تعدد مقررات و نبود یک قانون جامع و کامل ضابطان در مقام اجرای دستورات دچار مشکلاتی شده و موانعی پیش رو داشتند که حسب دستور اکید رئیس محترم قوه قضاییه دستورالعملی با همین موضوع در دادستانی کل تهیه و تدوین و نهایتا در خردادماه سال جاری ابلاغ گردید.

وی گفت: این دستورالعمل با مشورت و نظرخواهی از سوی اعضا و ضابطان محترم تهیه و تدوین گردیده که دستورالعمل خوبی است. البته این دستورالعمل نیز ممکن است دارای نواقص و معایبی باشد که قطعا در طول اجرای دستورالعمل نواقص و مشکلات آن احصاء و در آینده مرتفع خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اجرای عدالت و عدالت گستری امری است که با همکاری و هم افزایی بین دستگاهی رخ خواهد داد و ضابطان قضایی بال قوه قضاییه در اجرای عدالت می باشند.

وی اظهار کرد: با دستورالعمل ابلاغی دیگر شاهد موازی کاری و احیانا تداخل کاری نخواهیم بود و اقدامات و تکالیف ضابطان دادگستری در یک چارچوب منسجم صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: این کمیسیون و این جلسه با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل و سیاست گذاری برای اقدامات پیش رو خواهد بود. بر اساس تکلیف دستورالعمل باید شیوه نامه ای در خصوص نحوه تبادل اطلاعات بین دستگاه قضایی و ضابطان دادگستری تهیه و ابلاغ گردد که ان‌شاءالله به زودی این شیوه نامه هم آماده و بر اساس مفاد آن تکالیف انجام خواهد شد.

کدخبر: 935175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟