امیرعبداللهیان: باید با اسلام‌ستیزی قاطع و هوشمندانه مقابله ‌کنیم

به گزارش رکنا،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان و «مصطفی سانو» دبیرکل مجمع فقه اسلامی سازمان همکاری اسلامی که برای شرکت در سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به سر می‌برد، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار نقش مجمع فقه اسلامی در فضای جدید منطقه را مهم و تأثیرگذار دانست و اهمیت افزایش تعاملات میان اندیشمندان جهان اسلام برای تقویت وحدت اسلامی و مقابله با چالش‌های فراروی امت اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین بر لزوم همفکری و هماهنگی برای مقابله قاطع و هوشمندانه با حرکات خزنده و اقدامات موهنی همچون اهانت به مقدسات و ارزش‌های اسلامی تأکید و بر آمادگی کشورمان برای همکاری با مجمع فقه اسلامی در این زمینه تصریح کرد.

امیرعبداللهیان: باید با تحرکات خزنده علیه مقدسات اسلامی قاطع و هوشمندانه مقابله کنیم

امیر عبدالهیان دیدار دبیرکل مجمع فقه اسلامی

«مصطفی سانو» دبیرکل مجمع فقه اسلامی سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار ضمن اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و تشکر از ابتکارات و تلاش‌های ارزنده کشورمان در جهت وحدت امت اسلامی و تقریب میان مذاهب اسلامی، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های مجمع فقه اسلامی ارائه کرد.

وی با استقبال از حضور و مشارکت بیشتر علما و اندیشمندان کشورمان در برنامه‌های مجمع فقه اسلامی، خواستار حمایت بیشتر جمهوری اسلامی ایران از مجمع فقه اسلامی شد.

مصطفی سانو همچنین ضمن اشاره به خدمات و فعالیت‌های ارزشمند آیت‌الله تسخیری در ایجاد و تقویت مجمع فقه اسلامی، یاد و خاطره وی را گرامی داشت.

در این دیدار، راه‌های تقویت تعاملات و همکاری‌های کشورمان با مجمع فقه اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کدخبر: 933902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟