روایت سخنگوی وزارت دفاع از موشک‌های اسرائیل‌زن ایران

به گزارش رکنا، سردار طلایی نیک ظهر امروز در یادواره شهدای شهرستان کبودراهنگ با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و بیان اینکه تمام اعمال عبادی ما نظیر نماز، عبادت، روزه و حج راه رسیدن به خداست اظهار کرد: امام عسکری(ع) به تفکر در امر خدا اشاره دارند یعنی زیرساخت عبادت باید معرفت و تفکر باشد. 

وی با اشاره به اینکه عبادت ما باید به عبودیت منتهی شود یعنی بندگی خدا و بریدن از مطامع دنیوی گفت: عبادت‌هایی که به عبودیت منتهی شود به هدایت و مجاهدت نیاز دارد. 

سخنگوی وزارت دفاع بیان کرد: راهی که 8 هزار شهید استان همدان از جمله شهدای شهید نوژه رفتند، عبودیت در برابر خداوند بود، اینها سرمایه‌های اصلی ما هستند و باید ما نیز در راه آنها حرکت کنیم. 

وی با بیان اینکه اصلی ترین سرمایه‌ ما شهدا هستند در ادامه به مجاهدت شهدای پایگاه شهید نوژه پرداخت و افزود: پایگاه هوایی شهید نوژه در اثربخشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاهی در غرب کشور نقش تاریخی آفرید که در تاریخ ماندگار است. 

طلایی‌نیک عنوان کرد: نخستین شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه شهید نوژه بودند و دیگر فرماندهان ارتش به شهید سرلشگر محمد نوژه در مقابله با ضدانقلاب در منطقه کردستان اقتدا کردند و جنگیدند که نام این پایگاه نیز به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد. 

وی با اشاره به اینکه پایگاه شهید نوژه نقش محوری را در برابر توطئه‌های دشمنان قبل از جنگ تحمیلی داشتند گفت: وقتی کودتای نقاب طراحی شد همه امکانات و توان امنیتی، نظامی، اقتصادی و منطقه‌ای پای کار آمد تا انقلاب اسلامی را نشانه روند و به خیال خود براندازی کنند.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه کودتای نقاب بعدها به نام کودتای نوژه معروف شد، طرحی برای سرنگونی نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی بود ادامه داد:‌ در این طرح ارتش، سپاه، یگان‌های نظامی باید مورد هدف قرار می‌گرفت  آن هم با توان دشمنی که به مسائل اطلاعاتی، امنیتی و نظامی مسلط بود؛ پنج شاخه طراحی شده بود که باید در یک شبکه هدایت شده عمل می‌کردند و قدرت‌های بزرگ جهانی نیز پشتوانه آن بودند. 

وی با بیان اینکه این کودتا با هوشمندی و پیوندی که نظامیان ما بعد از انقلاب با مردم پیدا کرده بودند، خنثی شد گفت: نیروهای انقلابی سپاه پاسداران همدان و نیروهای پایگاه هوایی شهید نوژه نقش بی‌بدیلی در عملیات دستگیری و انهدام شبکه اعضای کودتا داشتند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه شهید محمد نوژه نیز نقش تاریخی را در خنثی‌سازی این کودتا به کمک مردم شهرستان کبودراهنگ داشتند  گفت: در جریان نخستین عملیات‌هایی که صدام 43 سال پیش در جنگ تحمیلی آغاز کرد و حملات هوایی و زمینی علیه کشور داشت، نخستین عملیات‌های کنترل کننده هم علیه دشمن از سوی ما از پایگاه شهید نوژه انجام شد.
وی گفت: از روز اول تا روز آخر جنگ تحمیلی، همدان نقش محوری در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی داشت، در عملیات مرصاد که در روز آخر تصمیم گرفته بودند ضربه سختی را به ما بزنند، پایگاه شهید هوایی نوژه با حملات هوایی با هدایت شهید سپهبد شیرازی در مقابل آنها ایستاد.

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به موفقیت‌های ایران در ابعاد مختلف به ویژه نظامی و ساخت موشک‌های نقطه‌زن اظهار کرد: سیستم تسلیحاتی ما باید متناسب با تهدیدها باشد آن هم جایی که رژیم صهیونیستی اراجیف می‌بافد، البته ما رسما اعلام می‌کنیم که موشک‌های اسرائیل‌زن در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه موشک حاج‌قاسم موشک اسرائیل‌زن هستند در خصوص سامانه موشکی باور ۳۷۳ نیز اظهار کرد: در این سامانه انواع تجهیزات به کار رفته به طوری که هزاران قطعه فقط در یک سامانه مورد استفاده قرار گرفته است و سیستم رهگیری، راداری، شناسایی و درگیری در آن پیش‌بینی شده است.
طلایی‌نیک با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز قدرت اول دفاعی منطقه است افزود: این در حالی است که کشور ما با جنگ تحمیلی صدام به کمک بلوک شرق و غرب تنها بود.

وی با بیان اینکه هیچ معادله‌ای در خاورمیانه بدون نقش‌آفرینی ایران قابل تنظیم نیست آن را ناشی از قدرت دفاعی این کشور دانست و اضافه کرد: ما اعلام کرده‌ایم اجازه تغییر مرزها در منطقه را نخواهیم داد، در برخی از نقاط مرزی ما چند بار خواستند مرزها را تغییر دهند اما جرات نکردند و باز هم جرات نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه مرزها باید مرزهای تثبیت‌شده‌ای باشد.  گفت: وقتی ایران با صدای بلند اعلام می‌کند مرزها نباید تغییر کند یعنی یک پشتوانه‌ای دارد و یک قدرت ملی، دفاعی، مردمی، ولایی و یمانی پشت سر این استراتژی قرار دارد.

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

کدخبر: 931250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟