بیانیه وزارت خارجه درباره آزادسازی منابع و تبادل زندانی‌ها

به گزارش رکنا، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای استیفای حقوق اتباع ایرانی در سرتاسر جهان و نیز ایرانیان مقیم امریکا و در چارچوب فرآیندی مستقل، پنج نفر از شهروندان ایرانی که بدلیل فعالیتهای تجاری عادی بشکل غیرقانونی تحت پیگرد دستگاه قضایی آن کشور قرار گرفته بودند، آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند

منابع مالی کشورمان در کره‌جنوبی هم اکنون در دسترس بانک مرکزی ایران قرار دارد و بنا به صلاحدید مراجع ذیربط و بر اساس نیازها و اولویت‌های کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بدون تردید سیاست‌ها و تحرکات دولت‌های مختلف آمریکا در ممانعت از دسترسی آزاد و مشروع ایران به منابع مالی خود در سایر کشورها اقدامی غیرقانونی و متخلفانه و غیرانسانی است.

اقدام غیرقانونی و متخلفانه آمریکا در سوء استفاده از نظام بانکی بین‌المللی و اعمال فشار بر کشورهای دیگر برای محدود کردن دسترسی ایران به دارایی‌های خودآن هم در زمان همه‌گیری بیماری کرونا، به هیچ عنوان نافی مسئولیت دولت‌های محل نگهداری این دارایی‌ها نیست.

جمهوری اسلامی ایران مراتب قدردانی خود را از «دولت قطر» برای نقش آفرینی موثر در فرآیند انتقال منابع مالی و تبادل زندانیها ابراز می نماید.

همچنین از تلاشهای ارزشمند «سلطنت عمان» در پیشبرد این روند و نیز از همکاری " دولت سوئیس " به دلیل مشارکت در تسهیل این فرایندها قدردانی به عمل می آورد.

کدخبر: 929849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟