دسترسی به آرشیو صدا و سیما داستان دردناکی دارد/ منابع تصویری آرشیوی در اختیار شبکه های معاند قرار می گرفت

به گزارش رکنا، پیمان جبلی رییس امروز (چهارشنبه) پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به دو پرسش اساسی در ارتباط با رسانه ملی پاسخ گفت.

رئیس سازمان صداوسیما درباره باز شدن درهای آرشیو صداوسیما به‌ روی تولیدکنندگان گفت:  مساله دسترسی به آرشیو صدا و سیما داستان دردناکی دارد که به دوره های گذشته باز می گردد که اتفاق هایی افتاد و منابع غنی تصویری آرشیوی رسانه ملی به هر نحوی از کشور خارج شد و در اختیار شبکه های معاند قرار گرفت.

رئیس رسانه ملی گفت: تمام تلاش بر این است که به لحاظ فنی و مدیریتی و فرایندی شاهد این اتفاق نباشیم.

جبلی عنوان کرد که شبکه های ما از این منابع غنی آرشیو رسانه ملی در بسیاری از مناسبات که حتی یک بار هم پخش نشده است، استفاده می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که درب آرشیو چه زمانی به روی کارشناسان باز می شود؟، گفت: هر تهیه کننده یا هر تولید کننده که محتوای طرحش به تصویب برسد و متناسب با هر نیازی که داشته باشد، آرشیو در اختیار آنها قرار داده می شود.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین تغییر معاون سیاسی سازمان صداوسیما را شایعه دانست.

وی درباره شایعه حذف شبکه جام جم نیز اظهار کرد: ما در فرایند طراحی محتوا، تولید و پخش برای مخاطبان در سطوح ملی، محلی و بین المللی در حال رصد شبکه ها، نیازهای مخاطبان و کارآمدی آنها هستیم و براساس آن تصمیم می گیریم.

جبلی خاطرنشان کرد: تحول اینگونه نیست که با حذف یا اضافه کردن ساختار معنا یابد. تحول در صدا وسیما، تحول در محتوا و رویکردهاست. اگر این تحول در محتوا و رویکرد نیازی به تغییر در ساختار باشد آنوقت اعمال می کنیم.

کدخبر: 928403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟