تا رفع کامل تحریم‌ ها روند فعلی را ادامه می‌دهیم/ فضای آژانس به سمت قطعنامه نمی‌رود

به گزارش رکنا، محمد اسلامی امروز( چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی به دلیل اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است ما هم بازگشت از تعهدات داریم و این واضح است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام گفت که طرف‌های غربی نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند ولی آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است و تا مادامی که آنها به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود طبیعی است که ما همین روند را ادامه می‌دهیم و در گزارش آژانس هم مشهود است.

اسلامی ادامه داد: موارد پادمانی که ۴ مورد بود نیز اکنون به دو مورد کاهش پیدا کرده است و در حال گفت و گو هستیم، روشنگری های لازم انجام شده و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کرده ایم.

وی عنوان کرد: شکل‌گیری این پرونده متاثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که نسبت داده‌اند و ما با دشمنانی مواجه هستیم که ۲۲ سال است این موضوعات را مطرح می کنند و ما همواره صبورانه، خیلی شفاف و با تعامل همراهی کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند آتی نشست شورای حکام نیز گفت: حرکت سیاسی هر لحظه ممکن است توسط هر گروهی صورت گیرد و روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و یا حرکت‌هایی برود که بخواهد ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

اسلامی درباره سفر احتمالی گروسی به تهران نیز یادآورشد: معاونان آقای گروسی آمده‌اند و معاون ما نیز رفته‌ است و رفت و آمد داشته ایم و امید است بعد از کنفرانس انجام شود.

معاون رئیس‌جمهور همچنین درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شواری حکام گفت: روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و اقداماتی برود که ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

کدخبر: 928373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟