پدافند هوایی در سه هزار و ۷۰۰ نقطه در حال رصد شبانه‌روزی آسمان است

سرتیپ دوم ستاد امیر نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته در جمع نمازگزاران همدانی که به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی ارتش حاضر شده بود اظهار کرد: اگر امروز دشمن از گزینه‌های روی میز صحبت به میان نمی‌آورد به این دلیل است که می‌داند جمهوری اسلامی با پشتیبانی ملت ایران تولید قدرت کرده است.

وی با بیان اینکه قدرت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی نسبت به ۴۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است افزود: امروز تک تک نقاط حساس سرزمین دشمن زیر سیطره موشک‌های نقطه زن کشورمان قرار دارد و اگر یک تیر به سوی ما شلیک شود، هیچ نقطه‌ای از آن‌ها امنیت و خواب راحت نخواهد داشت.

جانشین منطقه پدافند هوایی غرب کشور با تأکید بر اینکه این نیرو تمامی فعالیت دشمن را زیر نظر دارد تصریح کرد: دشمن با علم به این موضوع که کوچکترین تحرک پرنده‌ای در آسمان با دقت رصد می‌شود عقب‌نشینی کرده و همین طور که می‌بینید دیگر صحبتی از گزینه‌های روی میز نمی‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس همه عملیات‌ها با حمایت و چتر پدافند هوایی در برقراری امنیت در آسمان انجام شد ادامه داد: ما در عملیات والفجر ۸ و آزادسازی منطقه فاو شاهد اوج اقتدار پدافند نیرو‌های هوایی ارتش بودیم به طوری که ۸۷ فروند هواپیمای دشمن و هشت فروند بالگرد با توجه به تاکتیکی که مورد استفاده قرار گرفت؛ ساقط و سرنگون شد.

امیر نظری با تاکید بر شهادت ۲۰ نفر از نیرو‌های مستقر در سایت رادار سوباشی، در عملیات مرصاد اظهار کرد: امروز نیز پس از پایان هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پدافند هوایی ارتش شبانه روز در سایت‌های راداری و موشکی در حال انجام وظیفه و برقراری امنیت هستند و جوانان این مرز و بوم با ساخت و طراحی تجهیزات جدید و بازسازی سامانه‌های قدیمی و قرار دادن آن‌ها در چرخه عملیاتی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش در غرب کشور با ده‌ها رادار موشکی از فضای ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع حراست می‌کند افزود: فعالیت پدافند هوایی در سه هزار و ۷۰۰ نقطه گسترش یافته و شبانه روز در حال رصد آسمان و برقراری امنیت است.

جانشین منطقه پدافند هوایی غرب کشور تصریح کرد: دانشگاه خاتم الانبیاء به منظور آموزش نیروهای توانمند و متخصص توسط پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان نیروی مستقل ایجاد شده  که تأثیر بسیاری در دفاع امروز و فردای کشور دارد.

 منبع : فارس

کدخبر: 924956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟