ادای احترام امیرعبداللهیان به شهدای مقاومت

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به لبنان، عصر امروز (جمعه) با حضور در «روضه الشهدا» به مقام شهدای مقاومت از جمله عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سید مصطفی بدرالدین و شهید علی الزنجانی شهید ایرانی ادای احترام کرد.

پیش از این، امیرعبداللهیان در کنفرانس خبری امروز خود در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر ابتکاری که به ثبات آرامش و امنیت منطقه منجر شود استقبال می‌کند. برای امنیت منطقه در مبارزه با تروریسم شهدایی را تقدیم کردیم. ادای احترام می‌کنیم به همه شهدای لبنانی مقاومت و ایرانی که نقش مهمی در تثبیت امنیت در منطقه ایفا کردند. ادای احترام می‌کنیم به همه شهدای منطقه از جمله شهید سردار سلیمانی عزیز.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه «جهانیان می‌دانند مقاومت و حزب‌الله سهم عظیمی را در مقابله با صهیونیست‌ها ایفا کردند»، گفت: حزب‌الله امروز در قلب مقاومت در منطقه و در مبارزه با صهیونیسم و تروریسم قرار دارد. باور داریم اگر حزب‌الله در قلب مقاومت منطقه در مبارزه حضور نداشت امروز منطقه شکل دیگری داشت، لذا می‌خواهم در بیروت یکبار دیگر ادای احترام کنم به همه شهدای لبنان و حزب‌الله.

وزیر امور خارجه پیش از حضور در روضه الشهدا، با مقام‌های ارشد لبنانی از جمله وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان همچنین دیداری با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین سران گروه های مقاومت فلسطینی در بیروت داشت.

منبع: ایسنا

کدخبر: 924868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟