امنیت و آرامش در مرزها تنها با همدلی بین کشورهای همسایه امکان‌پذیر است

به گزارش رکنا به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و ژنرال ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو تلفنی بر توسعه مناسبات و همکاری‌های دفاعی و نظامی دوجانبه تاکید کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توافقات ارزشمند در سنوات گذشته بین دو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان خاطرنشان کرد: سطح همکاری‌ها، ارتباط و تعامل بین نیروهای مسلح دوکشور در تمام حوزه‌ها در حال پیشرفت می‌باشد و ما معتقدیم که نیروهای مسلح می‌توانند عامل تقویت، دوستی و برادری بین دو کشور شوند.

سرلشکر باقری از آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی جهت شرکت در کمیسیون مشترک نظامی در باکو خبر داد و تصریح کرد:  ایجاد امنیت و آرامش در مرزهای مشترک تنها با همدلی و وحدت بین کشورهای همسایه امکان‌پذیر است و حضور بیگانگان در منطقه موجب تنش و اختلاف خواهد شد.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگو از آمادگی کامل نیروهای مسلح این کشور در خصوص ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه نظامی و دفاعی خبر داد و گفت: ما همواره جمهوری اسلامی ایران را کشور دوست و نزدیک به خود می‌دانیم و از همکاری‌های نظامی در تمام حوزه‌ها استقبال می‌کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم میزبان خوبی از هیئت ایرانی در آینده نزدیک در کمیسیون مشترک نظامی در باکو باشیم.

در پایان این گفت‌وگوی تلفنی، ژنرال ذاکر حسن اف از سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران جهت سفر به کشور آذربایجان دعوت کرد.

کدخبر: 922085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟