دو کشور می‌توانند همکاری‌های بین‌المللی مفیدی به نفع ملت‌های خود و جهان اسلام داشته باشند

به گزارش رکنا ؛  سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار آقای «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر، سفر وی را نقطه عطفی در روند رو به گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و الجزایر و تهیه نقشه راه روابط، می‌تواند نقش موثری در تسریع و تسهیل گسترش تعاملات فیمابین در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران امروز کشوری فناور است که توانسته تحریم‌ها و فشارها علیه خود را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کند، آمادگی ایران را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردهای خود با کشور دوست و برادر الجزایر اعلام کرد.

 رئیسی با قدردانی از مواضع صریح الجزایر در قبال مصالح جهان اسلام و روشنگری نسبت به ماهیت و سیاست‌های رژیم صهیونیستی، به مخالفت کشورهای سلطه‌گر و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی با گسترش روابط بین کشورهای مستقل اشاره کرد و اظهار داشت: ایران و الجزایر با توجه به دیدگاه‌های مشترک در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانند، همکاری‌های سازنده و مفیدی به نفع ملت‌های خود و جهان اسلام داشته باشند.

«ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم آقای «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور کشورش به دکتر رئیسی، تصریح کرد: ایران قدرتی محوری و متکی به سابقه تمدنی و فرهنگی کهن است که قدرتمندتر شدن آن، تقویت بیشتر امت اسلامی را در پی دارد.

رئیس مجلس الجزایر ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به خاطر حمله تروریستی اخیر به حرم شاهچراغ خاطرنشان کرد: از روند رو به گسترش مراودات دیپلماتیک میان دو کشور خوشحالیم و با توجه به روابط سیاسی دوستانه و فراهم بودن همه لوازم، علاقمند به گسترش روابط اقتصادی فیمابین نیز هستیم.

بوغالی با اشاره به برخی رخدادها نظیر اهانت‌های مکرر به ارزش‌های مسلمانان و نیز تشدید اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، تقویت انسجام میان کشورهای اسلامی و اتخاذ مواضع مستحکم برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی را ضروری دانست.

 

کدخبر: 921911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟