ایران به فناوری موتورهای رم‌جت دست یافت

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه موشکی اظهارکرد: تولید موشک‌های بالستیک سوخت جامد در سال‌های اخیر با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است و نرخ تولید موشک‌های کروز هم به دو برابر افزایش پیدا کرده است، همچنین تولید موشک‌های پدافندی هم با رشد 45درصدی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: تولید محصولات رزم دریایی نیز با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو شده است؛ به‌صورتی که تولید انواع شناورهای تندرو که یکی از تجهیزات بسیار مهم نیروهای مسلح به‌خصوص نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و به‌نوعی محور اصلی توان رزم در این نیرو است، 30 درصد افزایش پیدا کرده است.

امیر آشتیانی در ادامه گفت : 85 هزار شغل در کشور و همکاری با 6500 شرکت در سطح ملی و کشوری با حجم 79 هزار میلیارد تومان از دیگر دستاوردهای وزارت دفاع است .

وی افزود : ماهواره‌بر سیمرغ یک ماهواره‌بر سوخت مایع دومرحله‌ای است که در سال 88 رونمایی شد و اولین پرتاب زیرمداری خود را در سال 95 انجام داد، این ماهواره‌بر قادر است یک محموله 250کیلویی را در مدار 500کیلومتری تزریق کند.

گفتنی است ، سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفته است: امسال پرتاب‌های فضایی خود را در نیمه دوم سال خواهیم داشت که این پرتاب‌ها شامل پرتاب کاوشی و زیرمداری برای نمونه‌برداری زیستی، داده‌برداری محموله‌ای برای اعزام موجود زنده یا انسان، مراحل نهایی آزمایش سازگاری و پرتاب‌های تثبیت ماهواره‌بر سیمرغ و ذوالجناح است.

 

کدخبر: 920601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟