آنتونوف: آمریکا خواستار طولانی‌تر شدن جنگ اوکراین است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای که توسط کانال تلگرام سفارت روسیه منتشر شد، عنوان کرد: واشنگتن با سماجت و پافشاری عمیقا در یک درگیری با روسیه در حال غرق شدن است و از اوکراین به عنوان یک جنگ نیابتی استفاده می‌کند. آمریکا پول و تسلیحات بسیاری به رژیم زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) ارسال می‌کند و به نظر می‌رسد دولت آمریکا نمی‌داند چطور باید از این پروژه ارسال پول رهایی یابد و وجهه خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: ظاهرا کاخ سفید اهمیتی به سقوط تند چنین استراتژی مبنی بر حمایت از اوکراین نمی‌دهد و در عوض امیدوار است که این جنگ تا مدت‌ها طول بکشد. چیزی که نادیده گرفته می‌شود این است که تجهیزات کشنده آمریکا توسط جنایتکاران کی‌یف علیه شهروندان و تجهیزات غیرنظامی استفاده می‌شوند.

آنتونوف خاطر نشان کرد: واشنگتن نمی‌خواهد از اشتباهاتش درس بگیرد و همچنان به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد، اگرچه چنین بی‌مسؤولیتی هزینه بسیاری برای هر دو سمت درگیر در جنگ به همراه دارد.

این دیپلمات روس در پایان افزود: ما تاکید می‌کنیم که پیروزی غرب در برابر نیروهای مسلح روسیه غیرممکن خواهد بود. تمامی اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه محقق خواهند شد.

وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور درصدد ارائه بسته کمک‌های امنیتی ۲۰۰ میلیون دلاری جدید به اوکراین است.

 

کدخبر: 919465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟