۱۲ ماده لایحه حجاب در کمیسیون تصویب شد/ اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه حق رأی ندارند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی افزود: این کمیسیون مصوب کرد تا دستگاه‌های اجرایی هر سال یک بار گزارشی از اجرای قانون عفاف و حجاب در قالب ماده ۱۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس به صحن پارلمان ارائه کنند.

وی اظهار کرد: کمیسیون قضایی مجلس روز گذشته ( یکشنبه ) اولین جلسه خود را به منظور بررسی گزارش مربوط به لایحه عفاف و حجاب در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی برگزار کرد.

حاجی‌دلیگانی در ادامه گفت : در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد، ۱۲ ماده از این لایحه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که آموزش ضمن خدمت در حوزه عفاف و حجاب به طور سالیانه و با دقت و با ترتیب توسط دستگاه‌ها برگزار شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا دستگاه‌های اجرایی تا مرداد هر سال برنامه‌های عملیاتی خود در حوزه عفاف و حجاب را آماده کنند.

وی افزود: همچنین طبق مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا دستگاه‌های اجرایی به صورت سالانه گزارش خود را در قالب ماده ۱۰۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به صحن مجلس ارائه کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب براساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اعضای کمیسیون فرهنگی صرفاً در این جلسه حاضر هستند، اما برای تصویب یا رد مواد لایحه حق رأی ندارند.

منبع :  جماران به نقل از فارس

کدخبر: 918957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟