یک محموله ۶ هزاری تنی گندم از بندر امیرآباد آماده ترخیص شد

به گزارش رکنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان مازندران و بازدید از بنادر نوشهر و امیرآباد، مشاهده شد که مقادیری کالا از قبیل ذرت، روغن و گندم در انبار‌های این بنادر ذخیره و نگهداری شدند که بخشی از کالا‌ها به دلیل گذشت زمان در خطر فاسد شدن قرار داشتند که دستوراتی در راستای ترخیص این کالا‌ها داده شد.

کمتر از ۲ ماه از دستور رئیس قوه قضائیه برای ترخیص کالاها، زمینه ترخیص ۶ هزار تن گندم از انبار‌های بندر امیرآباد فراهم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی استان در شناسایی و انسداد منافذ فسادزا، موضوع زنجیره واردات و صادرات در استان و نواقص موجود در آن را مورد اشاره قرار داد و افزود: متعاقب سفر رئیس قوه قضائیه و با همکاری استانداری مازندران، وضعیت اموال و کالا‌های موجود در انبار‌های مزبور، نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی ادامه داد: در این راستا اخیراً ۶ هزار تن گندم موجود در انبار‌های بندر امیرآباد تعیین تکلیف شد؛ به این نحو که روند ترخیص، با بارگیری و انتقال سه هزار تُن گندم به اداره کل غله آغاز شده و حداکثر تا دو روز آینده به اتمام خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: هرچند هنوز هم ضعف‌هایی در فرایند ورود کالا به کشور از طریق دریا اعم از مراحل تخلیه، اعلام وضعیت به گمرک و مانند آن وجود دارد، لیکن سعی شده است با لحاظ رویکرد مسئله محور و آسیب شناسانه و در نتیجه ارائه راهکار‌های لازم و تعامل با دستگاه‌های مسئول، گام‌های خوبی در زمینه انضباط بخشی به وضعیت نگهداری و ترخیص کالا‌های مشمول برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در خاتمه تاکید کرد: با توجه به اهمیت غیرقابل توصیف موضوع و به لحاظ ارتباط آن با حقوق عموم مردم و نیازمندی‌های کشور، دستگاه قضایی استان با تلاش شبانه روزی، مسئله را تا حصول وضعیت مطلوب به صورت مستمر پیگیری خواهد کرد.

کدخبر: 917051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟