ایران و آمریکا دست به ماشه شدند/ سایه جنگ در منطقه خلیج فارس

اطلاعات آنلاین در ادامه نوشت : اواخر هفته گذشته خبری مبنی بر حضور یک گردان هوایی از جنگنده های اف – 35 نیروی هوایی آمریکا در منطقه خلیج فارس روی خروجی های رسانه های خارجی و داخلی قرار گرفت.

مقامات نیروی هوایی آمریکا مدعی شده اند که این گردان برای گشت زنی در تنگه هرمز و بازدارندگی ایران وارد خاورمیانه شده اند.

در همین حال برخی گمانه زنی ها درباره احتمال بروز تشنج در خلیج فارس و رویارویی ایران و آمریکا در این منطقه مطرح شده است. آیا آمریکایی ها سناریویی برای درگیری و رویارویی با ایران تدارک دیده اند؟ هدف اصلی از اعزام این گردان هوایی به منطقه چیست؟

دیاکو حسینی کارشناس مسائل استراتژیک در این باره گفت: آمریکایی‌هاهمواره سعی کردند که خود را از باتلاق درگیری‌ها و جنگ‌های طولانی مدت و بی‌نتیجه دور نگهدارند. از طرفی بخاطر استقلال نسبی آمریکا از نفت خلیج‌فارس و همینطور تمرکز آن‌ها بر شرق آسیا و چین، آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که باید حضورشان را در خاورمیانه کمتر و کم هزینه‌تر کنند.اما اینکه دوباره حضور خود را بیشتر کردند تلاش برای تقویت قدرت بازدارندگی است.

وی افزود: در ماه‌ های آینده تحریم های موشک بالستیک ایران باید لغو شود و از آنجایی که آمریکایی‌ها هیچ مایل به رفع این تحریم‌ها نیستند؛ پیش بینی می‌کنند که احتمالا بین ایران و آمریکا تنشی پیش بیاید. حضور آن‌ها در خلیج‌فارس برای تحت کنترل داشتن اوضاع و ارتقا سطح بازدارندگی‌شان است. این موضوع بیشتر از اینکه یک تغییر کلان باشد یک تصمیم تاکتیکی است.

جنگنده های اف 35 آمریکایی - ایران و آمریکا دست به ماشه شدند/ سایه جنگ در منطقه خلیج فارس

کدخبر: 914807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟