قیمت خودرو و مسکن کاهشی شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه امروز با حضور رئیس جمهور گفت: وزیر اقتصاد گزارش خیلی خوبی از پیشرفت تهیه اطلس سرمایه‌گذاری ایران ارائه کرد. این اطلس با همکاری وزارت اقتصاد و دستگاه مختلف در حال نهایی شدن است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری با جوانب قانونی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که نیاز به آن در انتخاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور دارند، وزارت اقتصاد در حال نهایی کردن آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی ماه جدید هستیم گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار ایران در حوزه‌های کلان اقتصادی به ویژه حوزه نرخ تورم و شکستن قیمت‌ها ارائه شد. گزارش قابل قبول بود به ویژه در حوزه کنترل قیمت کالاها و حوزه مسکن آمارها در مجموع قابل قبول بود. البته در برخی حوزه‌های خدمات و برخی کالاهای خاص مورد انتظار دولت و هدف گذاری دولت نبود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: گزارش اخیر نمایشگر این بود که نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن شیب کاهش قابل قبولی داشته است. امیدواریم این نرخ کاهش قیمت مسکن در گذر زمان اثرش را روی اجاره بها داشته باشد.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه روز یکشنبه آئین نامه سازماندهی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی همچنین در خصوص توضیحات مربوط به رأی دادگاه در روش بکارگیری در استخدام میثم لطیفی گفت: نگاه تخصصی و حقوقی دولت این بود که منع قانونی در روش بکارگیری دکتر لطیفی وجود ندارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: اما با توجه به اینکه در نهایت دیوان عدالت اداری اعمال ماده ۹۱ دولت را نپذیرفت، دولت همان روز به محض اینکه مطلع شد از مسیر دیگر قانونی رأی را در دستور اجرا قرارداد.

وی در ادامه افزود: در واقع بنده قبلاً هم در یک مصاحبه عنوان کردم روشی که آقای لطیفی پیاده کردن از نظر شکلی زیر سوال بود نه از نظر اساس و بنیان روش و از روش دیگری که در چارچوب قانون تعریف شده بهره برداری شد و وی مستقیم با نهاد ریاست جمهوری قرارداد منعقد کرد.

سخنگوی دولت گفت: در واقع ایشان از یک روش جدید استفاده کردند که منع قانونی هم نداشت و رأی هم صادر شد ولی در موارد مشابه دولت تلاش می‌کند از مسیرهای قانونی موجود این اصلاح برداشت را پیگیری کند تا بتوانیم از ظرفیت همه مردم و همه نخبگان در دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و بخش دولتی استفاده بهینه کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص استعفای وزیر ورزش و جوانان گفت: استعفای سید حمید سجادی چند روزی است که تقدیم رئیس جمهور شده اما هنوز آیت الله رئیسی تصمیم گیری نهایی در این باره نداشته است.

بهادری جهرمی گفت: بعد از سانحه بالگرد به دلایل عوارض پس از آن و اینکه سجادی نیازمند استراحت بیشتر و اعمال جراحی دیگری است، وزیر ورزش چندین مرتبه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده بود.

کدخبر: 913059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟