وزیر دفاع : موشک کروز «ابومهدی» همتا ندارد/ سردار تنگسیری: موشک «ابومهدی» کارایی هواپیماهای دشمن را منتفی می‌کند

به گزارش رکنا به نقل از نیروی دریایی ارتش ، آیین تحویل‌دهی موشک‌های کروز دریایی ابومهدی ساخت وزارت دفاع به نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران  امروز ( سه شنبه ) با حضور وزیر دفاع، فرمانده نیروی دریایی سپاه و جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

امیر محمدرضا آشتیانی در آیین الحاق موشک کروز دریایی «ابومهدی» وزارت دفاع به نیروهای دریایی سپاه و ارتش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی و ارتقای

توان موشکی و پدافندی  مراسم الحاق این سامانه راهبری و منحصربفرد که می‌توان گفت همتایی ندارد را برگزار کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه موشک کروز ابومهدی ، یادآور شد: برد هزار کیلومتری این سامانه که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش می‌دهد که نکته بسیار مهمی است. همچنین نقطه‌زنی و قدرت تخریب بسیار بالا که نقش بسیار مهمی دارد، در کنار عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از دیگر ویژگی‌های این موشک است.

وزیر دفاع با اشاره به قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و رادارگریزی موشک ابومهدی به‌عنوان دیگر ویژگی‌های این سامانه، اظهار کرد: ما از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک بهره‌گیری کرده‌ایم و با تولید انبوه این سامانه قادریم از عمق خاک کشورمان، در اماکنی کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم کنیم.

امیر کاویانی: موشک «ابومهدی» پاسخگوی هر تهدیدی در دریاست

همچنین  امیر حمزه‌علی کاویانی ، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در آیین الحاق موشک کروز دریایی «ابومهدی» وزارت دفاع به نیروهای دریایی ارتش و سپاه اظهار کرد: اضافه‌شدن این موشک به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش قدرت بازدارندگی و دفاعی ما را در عمق، تکمیل می‌کند و با توجه به سواحلی و شناورهایی که در مکران در اختیار داریم، با استقرار و نصب این موشک روی شناورها، می‌توانیم از منافع جمهوری اسلامی در شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد حراست کنیم.

مراسم تحویل موشک‌های کروز وزارت دفاع به ارتش و سپاه پاسداران برگزارشد

وی ادامه داد: این موشک پاسخگوی هرگونه تهدیدی در عمق دریاها، به ویژه در شمال اقیانوس هند است که محل مأموریت و مسئولیت نیروی دریایی ارتش محسوب می‌شود.

کاویانی افزود: با قابلیت‌های این موشک و سرجنگی پرقدرتی که دارد، می‌توانیم پاسخگوی هر تهدیدی که منافع ما را هدف قرار می‌دهد باشیم. امیدوارم بتوانیم قدرت بازدارندگی و زنجیره دفاعی خود را در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران از خلیج فارس، تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد و هرجا که منافع جمهوری اسلامی و ملت ایران است را تأمین کنیم.

 سردار تنگسیری: موشک «ابومهدی» کارایی هواپیماهای دشمن را منتفی می‌کند

سردار علیرضا تنگسیری در آیین الحاق موشک کروز دریایی «ابومهدی» وزارت دفاع به نیروهای دریایی سپاه و ارتش اظهار کرد: یکی از توانمندی‌های این موشک، دورسازی دشمنان از ساحل کشورمان است. این موشک علاوه بر توان شلیک از عمق، دارای سیکر دوگان است و قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک را داراست.

وی ادامه داد: برشماری قابلیت‌های این موشک به ما کمک می‌کند تا دقیقاً اهداف دشمن را در عمق مورد اصابت قرار دهیم که باعث دورسازی دشمن از ساحل ما می‌شود. موشکی که امروز تحویل نیروهای دریایی سپاه و ارتش می‌شود، می‌تواند هم روی شناور نصب و هم از روی سکوهای ساحلی شلیک شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: اگر شناور هزار کیلومتر در عمق حرکت کند و هزار کیلومتر هم برد شلیک داشته باشد، ناو هواپیمابر دشمن باید هزار کیلومتر دیگر هم عقب‌نشینی کند و در این صورت دیگر هواپیماهای دشمن کارایی نخواهد داشت.

تنگسیری با بیان این‌که موشک ابومهدی جزو موشک‌های تحریمی است، اظهار کرد: باید افتخار کنیم که به دست نخبگان جمهوری اسلامی شاهد ساخت موشکی هستیم که می‌تواند اهداف را دور بزند. یکی دیگر از قابلیت‌های این موشک دنبال‌کردن چندین هدف و از حمله به آن از پشت است.

وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر این موشک، گفت: این موشک چون سقف پروازش بسیار پایینی دارد، کمتر قابل‌رهگیری است و برد بسیار بالایی هم دارد.

مراسم تحویل موشک‌های کروز وزارت دفاع به ارتش و سپاه پاسداران برگزارشد

کدخبر: 912583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟