ثبات داخلی موجب موفقیت سیاست خارجی خواهد شده است / پروژه پاتاوه نباید 30 سال طول

به گزارش رکنا به نقل از ریاست جمهوری ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز( سه شنبه ) در نشست خبری با خبرنگاران در یاسوج با تاکید بر اینکه سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است افزود:ثبات داخلی موجب شده که علی رغم برخی مشکلات دنیا تمایل به برقراری با کشور ما را داشته باشد.

وی گفت : وقتی آنها می بینند که ایران با وجود تحریم ها قدرتمند و در صنایع مختلف حرف برای گفتن دارد برای ارتباط گیری با کشورمان تمایل پیدا می کنند.

بهره برداری از سد چمشیر نتیجه کار شبانه روزی

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه سفر دور دوم با اولویت دیدارهای مردمی و پیگیری مصوبات دور اول سفر به این استان برنامه ریزی شد اظهار داشت : در پیگیری مصوبات دور اول سفر از جمله در حوزه آب و آبرسانی شاهد به سرانجام رسیدن طرحهای زیرساختی از جمله سد چمشیر با تلاش و همت مسئولان بودیم که دراین سفر افتتاح شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: چنانچه کار شبانه روزی نبود این طرح مهم پس از سال ها انتظار به نتیجه نمی رسید.

رئیسی ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد آب کم ندارد اما باید مدیریت آب صورت بگیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: مدیریت آب در این استان اقتضا می کند سدهای دیگری که در این استان هستند کارشان دنبال شود تا مردم مشکل شرب و کشاورزی نداشته باشند.

رئیس جمهور ابراز کرد: مصوبه دیگر دور اول سفر موضوع مساله پتروشیمی ها بود که در گچساران این واحد صنعتی و تولیدی بزرگ به بهره برداری رسید و برایاین پروژه 17هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری شده  و اشتغال خوبی هم در منطقه ایجاد می کند و در این سفر محقق شد.

وی ادامه داد: همچنین شاهد تولید برق هستیم که ۱۷۵ مگاوات برق در کنار سدی انجام شده است و کار آبرسانی به ۱۰۰ روستای نیز صورت پذیرفته است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: جاده ای در این استان با عنوان پاتاوه به دهدشت وجود دارد که  از مصوبات زمان سفر مقام معظم رهبری به این استان بوده که هر چند پروژه سنگینی بوده ولی نباید حدود 30 سال طول می کشید ولی در عین حال با تلاش شبانه روزی و همکاری بخشی و بین بخشی طی دوسال اخیر بالاخره کاربه نتیجه رسید.

رئیس جمهور ابراز کرد: در این طرح ۴۰۰ روستا از موهبت این جاده برخوردار می شوند، شهرها و روستای زیادی از جمله دهدشت از بن بست خارج می شود.

وی با اشاره به نگرانی های کارگران پتروشیمی گچساران از بیکاری خود با توجه به به بهره برداری رسیدن این واخد بزرگ صنعتی عنوان کرد: شرکت ها، کارگرانی و کارشناسانی را که در یک پروژه کار می کنند و این طرح پایان می یابد باید از آن ها در دیگر پروژه ها به کار گیرند تا بیکار نشوند و اولیت بکارگیری نیروی کار باید با این کارگران باشد.

وی با تاکید بر اینکه گزینش افراد متخصص در اولویت جذب و بومی گزینی هم مد نظر باشد اظهار داشت : البته بومی گزینی بمعنای این نیست که یک نیروی انسانی یک شهری در شهر کناری و همجوار بکار گرفته نشود بلکه مهم این باشه که آن نیرو مال همان منطقه باشد.

وی به روحیه مهمان پذیری مردم این استان اشاره کرد و افزود: حضور مردم، صفا و صمیمیتی که از خود نشان دادند مسئولیت آور است و باید کاری کنیم که دغدغه مردم کم و مشکلاتشان به حداقل برسد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: نظر به وجود منابع نفتی در این استان  وزارت نفت را موظف کردیم که تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی برای توسعه استان هزینه کند که مبلغ  2هزار و 600 میلیارد تومان برای سفر دوم اعتبار مسئولیت های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی این وزارتخانه دیده شده ست.

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری که ازعمق محرومیت های این استان برغم غنی از منابع سووال کرد اظهار کرد: ما در این استان با عقب ماندگی تاریخی مواجه هستیم، و لذا برای کاهش عمق این محرومیت گرچه کارهای زیادی انجام گرفته ولی کارها در زمان خود تمام نشده است و سرعت لازم را نداشته است  که باید در این خصوص مدیران جهادی پای کار بیایند.

رئیس جمهوردر پاسخ به درخواست خبرنگاری که آقای رئییس جمهور در استان بیشتر بمانید تا، گفت : ما 6 روز هفته در مرکز کار انجام می دهیم، یک روز نیز در استان ها حضور پیدا می کنیم.

وی اضافه کرد که برخی ها از سفرهای پی درپی ما به استانها خرده می گیرند و می گویند چرا با این فواصل کم سفرهای استانی انجام می گیرد ولی ما تحت تأثیر این صحبت ها نیستیم، از همان ابتدا نیز اعلام کردیم که سفرهای استانی را برگزار می کنیم، و انشاالله برای پیگیری مصوبات دور بعدی سفر را نیز به این استان خواهیم داشت.

رئیسی بیان کرد: تلاش ما این است که با کار جهادی عقب ماندگی ها را در استانها از جمله کهگیلویه و بویراحمد جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه چند استان داریم که کارها باید سریع در انها انجام شود، گفت: برای این استان و استان هایی که مشکلاتی از این دست دارند اعتبارات ویژه تر دیده می شوند، باید سریع به آنها توجه کنیم، این استان ها در اولویت قرار دارند، ولی باید کار شود تا اعتبارات سریع جذب شوند.

رئیس جمهور به مبحث زیرساختی مسکن اشاره کرد و گفت: وعده ساخت مسکن را در ابتدای دولت دادم چرا که هم نیاز کشور است و نیزمتن قانون کشور است که باید انجام شود.

کدخبر: 910454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟