پاکستان حمله تروریستی در زاهدان را محکوم کرد

به گزارش رکنا، دولت پاکستان حمله تروریستی روز شنبه در «زاهدان» که به جان باختن ۲ نیروی امنیتی ایران منجر شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سما» وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار ابراز و برای شفای عاجل مجروحان دعا می‌کنیم. پاکستان در همبستگی کامل با دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم می‌ایستد.»

صبح شنبه تیم چهار نفره تروریستی با پوشش ارباب رجوع عملیات خود برای حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان آغاز می‌کند. ابتدا تروریست‌ها با پرتاب مواد منفجره به درب و داخل دژبانی به سمت کلانتری حمله می‌کنند. تروریست‌ها تجهیزات کامل اعم از مواد منفجره و تعداد قابل توجهی نارنجک‌ به همراه داشتند و رفتارشان نشان می‌داد کاملا آموزش دیده بودند.

در این حادثه یک نفر از عوامل کلانتری و یک سرباز وظیفه به شهادت رسیدند. یک نفر از نیروهای پلیس و دو نفر از مردم نیز در این حادثه زخمی شدند. هر چهار تروریست مهاجم به کلانتری ۱۶ توسط نیروهای پلیس به هلاکت رسیدند. با عملکرد به موقع مدافعان امنیت، اهداف تروریست‌ها در تسخیر کلانتری و انبار مهمات و همچنین وارد کردن تلفات قابل توجه ناکام ماند.اینک امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته و کلانتری ۱۶ «کوی شهدا» مشغول خدمات‌رسانی است.

به دنبال این حادثه، گروهک تروریستی «جیش الظلم» با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان را برعهده گرفت.

پاکستان خود نیز گرفتار حملات تروریستی است به طوریکه در یکی از این حملات در چهارشنبه گذشته نزدیک یک ایست بازرسی در «وزیرستان شمالی» در استان «خیبر پختونخوا» واقع در شمال غربی پاکستان، دستکم سه نظامی کشته شده و ۱۰ غیر نظامی مجروح شدند

فارس

کدخبر: 907465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟