امیرعبداللهیان: نشست اضطراری شورای وزیران خارجه کشورهای اسلامی در مورد اهانت به قرآن برگزار شود

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف شدید از  اقدام موهن و تحریک‌کننده اخیر در سوئد در اهانت به قرآن کریم، این اقدام را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد که نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه در اولین فرصت ممکن و هم‌زمان با نشست وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو، برای رسیدگی به این اقدام موهن تشکیل جلسه دهد.

در این تماس تلفنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی اسلامی ایران نقش و جایگاه مهمی در سازمان همکاری اسلامی دارد.

وی ضمن تشکر از توجه و اهتمام وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به موضوع محکومیت اقدام انجام‌شده در سوئد، اظهار کرد: تشکیل جلسه فوری و اضطراری در جده برای رسیدگی به این موضوع در سطح سفرا و نمایندگان دائم در دستور کار قرار دارد.

حسین ابراهیم طه افزود: در خصوص پیشنهاد برگزاری اجلاس اضطراری وزاری خارجه سازمان همکاری اسلامی در حاشیه نشست هفته آینده جنبش عدم تعهد در باکو، موضوع را با کشورهای عضو  در میان خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان از همکاری‌های سازنده و مساعدت دبیرخانه سازمان در امر بازگشایی نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده و همچنین تسهیل مشارکت هیات‌های نمایندگی ایران در نشست‌های سازمان در جده، اظهار رضایت کرد و بر  آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه حمایت از دبیرکل به منظور تضمین حسن‌انجام وظایف سازمان تاکید کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 905028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟