بازدید صمیمانه اسحاق جهانگیری از مرکز / نگهداری و توانبخشی معلولین  شهید فیاض‌بخش کرمان

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم ، مهدی جهانگیری رییس گروه مالی گردشگری و ابراهیم جهانگیری قائم مقام گروه مالی گردشگری به همراه مدیرعامل بنیاد نیکوکاری یاس در این بازدید حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان مرکز توانبخشی شهید فیاض بخش که با حمایت گروه مالی گردشگری اداره می شود ، گفت: حرکت در راه خدمات رسانی به ایتام که همواره مورد تاکید قرآن کریم است، بدون درنظر گرفتن حواشی آن پسندیده است.

وی افزود: حمایت از این مجموعه ها در سراسر کشور نماد  واقعی باقیات صالحات است و دولت ها می توانند مسیر فعالیت در این زمینه ها را هموارتر سازند.

مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان دارای 85 معلول ذهنی تخت‌گرا (روی تخت) است و 35 نفر نیز مراقبت از آنان را بر عهده دارند که اداره این مرکز از تیرماه ۱۴۰۰  به بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به گروه مالی گردشگری محول شده است.

 بنیاد نیکوکاری یاس پیش از این نیز مسئولیت مرکز شماره یک بهزیستی در جنوب کرمان با داشتن 90 معلول ذهنی را از چند سال پیش تاکنون بر عهده دارد.

 بنیاد نیکوکاری یاس همچنین در جوار مرکز شماره یک بهزیستی، مسئولیت مرکز کلینیک ارتوپد فنی که به طور عمده ساخت کفش، زانوبند و کمربند طبی برای معلولان را در یک کارگاه فعال انجام می‌دهد، عهده‌دار است.

این گزارش حاکی است: مرکز نگهداری و توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی شهید فیاض‌بخش کرمان در زمینی به مساحت 10 هکتار واقع شده که بخشی از عرصه آن به فعالیت‌های آموزشی، خدماتی و رفاهی اختصاص یافته و تقریبا نیمی از آن در اختیار این مرکز قرار دارد.

بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی(س) وابسته به گروه مالی گردشگری است و تمام فعالیت‌های انجام‌شده در بنیاد یاس طبق سیاست‌های هیئت امنای گروه مالی گردشگری و حمایت بانک گردشگری صورت می گیرد.

کدخبر: 902860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟