سلامی: غرب با مدل دموکراسی دیکتاتورها را حاکم می‌کند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، سردار حسین سلامی روز چهارشنبه در همایش روز ملی بسیج اساتید که در دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت شهید مصطفی چمران، از وی به عنوان یک دانشمند و عارف برجسته یاد کرد که شخصیت علمی اش، او را از میدان جهاد باز نداشت.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: شهید چمران از دانشمندان فیزیک بود اما به لبنان رفت و قواعد جهاد را برای آزادی مسلمانان تبیین کرد و به فرزندان لبنان و فلسطین یاد داد تا زمانی که مستکبران بر مسلمانان سیطره دارند، راه عزت و عظمت مسلمانان و اسلام از مسیر جهاد عبور می‌کند.

سلامی اساتید بسیجی را عالمانی خطاب کرد که با سیطره فکری غربی مقابله می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که ارزش‌های غرب و رذالت‌های اخلاقی و اندیشه‌های سیاسی غرب مبتنی بر نظریه برده داری نوین جامعه فضای ذهنی و دل جوانان دانشجویان را پر کند.

وی با بیان اینکه اندیشه سیاسی وارداتی، باور سیاسی را نیز شکل داده و هویت غربی در ذهن ایجاد می کند، اظهار داشت: هر ملتی پژواک آن چیزی است که در ذهنش می‌گذرد. این میدان نبرد واقعی نوین ما است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه غربی های می خواهند که جوانان و دانشجویان ما بر اساس اندیشه سیاسی آنها به مناسبات بین المللی نگاه کنند تا احساس شود که نمی توان بر اساس ارزش‌ها و اصول دینی حاکمیت و قدرت ایجاد کرد، گفت: آنها می‌خواهند جوانان ما از واقعیات تاریخ گذشته فاصله بگیرند و موجودات بی هویت، سرگردان و رها شده‌ای باشند.

سلامی ادامه داد: غرب با مدل دموکراسی دیکتاتورها را حاکم می‌کند و می‌خواهد جهانی سلسله مراتبی بسازد که در راس قاعده هرم آن بایستد و بقیه در چهارچوب قواعد او عمل کنند.

فرمانده کل سپاه این را هم گفت که غرب برخی از کشورها را کامل ویران می‌کند تا در آن دموکراسی ایجاد کند؛ ملت‌ها را به اسارت می‌گیرد تا از آزادی سخن بگوید و این منطق غرب است که نمونه آن را در عراق، سوریه، یمن و افغانستان می بینیم.

وی خاطرنشان کرد: غرب هر کجا پا می‌گذارد جز جنگ و ویرانی به بار نمی آورد؛ آنها می‌خواهند ژست دموکراسی و آزادی و حقوق بشر بگیرند و از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی جلوگیری کنند اما در عمل در جنگ جهانی دوم در کسری از ثانیه ناکازاکی را به ویرانه تبدیل کردند.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال آزادی و نجات ملتهاست، گفت: ما هر کجا حاضر بودیم، برای نجات ملت‌ها از تجاوز دیگران بوده است اما غربی ها می‌خواهند این حقایق تاریخی را وارونه نشان دهند.

فرمانده سپاه گفت که همه ما سرنشینان یک سفینه ایم و همه فرزندان یک ملت هستیم. ما درون یک مکتب و تحت یک پرچم قرار داریم. فرقی نمی‌کند استاد ما بسیجی و غیر بسیجی باشد، او باید جوانان ایرانی را برای پذیرش یک نقش عظیم در آینده درخشان کشور مهیا کند.

کدخبر: 902599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟