60 هزار میلیارد تومان از منابع وزارت بهداشت در کجا هزینه شده است؟

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز ( دوشنبه ) مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور بیان کرد: در گزارشی که کمیسیون بهداشت ارائه داد چندین موضوع حائز اهمیت است در وهله اول این گزارش نشان می‌دهد که بخشی از منابعی که وصول شده در هزینه‌کرد آن ابهام وجود دارد. سال گذشته ۷۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمد یارانه‌ها باید به وزارت بهداشت اختصاص پیدا می‌کرد که فقط ۱۳ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد به عبارت دیگر ۶۰ هزار میلیارد تومان منابع خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی در جایی دیگر هزینه شده است چه کسی باید پاسخگو باشد؟ این ۶۰ هزار میلیارد تومان که از محل یارانه‌ها وصول شده است در چه جایی هزینه شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سویی دیگر بانک مرکزی به تعهدات خود عمل نمی‌کند. بنا بود ماهیانه ۳۰۰ میلیون دلار به وزارت بهداشت تخصیص یابد. سه ماه از سال گذشته است و یک دلار نیز از این ۳۰۰ میلیون دلار به وزارت بهداشت پرداخت نشده است. از طرف دیگر ترک فعل‌هایی صورت گرفته که در قانون کاهش نرخ حقوق گمرکی مشهود است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصوبه خود تقلیل حقوق گمرکی را مشروط به شروطی کرده از جمله این‌که تا قبل از ۲۵ خردادماه تجهیزات وارد شده باشد و حقوق آنها نیز صادر گردیده باشد.

وی ادامه داد: این تصمیمات غیرحقوقی است و اگر اصلاح نشود علی‌رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی است. برای حل مشکلات مردم باید این سیاست‌ها اصلاح شود. مسائل باید به نحوی سامان یابد که مشکلی برای مردم ایجاد نشود. در خصوص مصوبه اصلی وزارت کشور نیز که گویا اخیرا لغو شده است باز هم باید دید که سیاست اعمالی با سیاست اعلامی همخوانی دارد یا خیر.

مجتبی ذوالنور که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تمام نکاتی که اقای سلیمی مطرح کردند درست بوده و انتظار می‌رود سازمان برنامه به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده و نتیجه آن را به مجلس شورای اسلامی اعلام کند.

کدخبر: 901931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟