آمریکایی‌ها هیچ گاه صادق و رو راست نبودند / تا زمانی که حق‌مان را ندهند مذاکرات نتیجه نخواهد داشت

محمداسماعیل کوثری درباره مذاکرات ایران و آمریکا در عمان گفت: مذاکرات زمانی پیشرفت واقعی پیدا می‌کند که آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، اما اگر واشنگتن خیال کند هر چه بخواهد می‌تواند به ما تحمیل کند و ما نیز می‌پذیریم، باید بداند که آن دوران گذشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما حق مان را می‌خواهیم و تا زمانی که حق مان را ندهند مذاکرات نتیجه نخواهد داشت، افزود: اگر آمریکا سر عقل بیاید و {دادن حق ما را} قبول کند، آن وقت نتیجه بخشی مذاکرات شدنی است.

کوثری درباره میزان متفاوت بودن فضای دور جدید مذاکرات با آمریکا نسبت به شهریور سال گذشته، اظهار کرد: تفاوتی ندارد و فرقی نمی‌کند. آن زمان هم همین طور بود و چیزی تغییر نکرده است. مگر آن‌ها با ما صادق و رو راست بودند؟ آمریکایی‌ها هیچ گاه با ما صادق و رو راست نبودند و ۴۵ سال است که خباثت شان را به مان نشان می‌دهند. آمریکایی‌ها می‌گویند «مثل قبل انقلاب ما باید ایران را چپاول کنیم»، اما ما می‌گوییم «دیگر آن دوران تمام شده است. »

گفتنی است، سه منبع آگاه به آکسیوس گفتند که مقامات آمریکایی و ایرانی ماه گذشته در عمان گفتگو‌هایی غیرمستقیم داشتند؛ مقامات عمانی بین اتاق‌های جداگانه ایران و آمریکا رفت و آمد می‌کردند تا پیام‌ها را تحویل دهند. با توجه به آنکه مذاکرات ایران و آژانس نیز رو به پیش رفت است، حال این سئوال پیش می‌آید که آیا فضای این دور از مذاکرات مثبت است.

منبع : فردا

 

کدخبر: 899713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟