گزینه نظامی از روی میز آمریکا حذف شده؛ چیزی نمانده که گزینه اقتصادی هم حذف شود

به گزارش رکنا، سردار حسین دقیقی، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس شهرستان محلات که شامگاه پنجشنبه چهارم خردادماه در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ملتی که قدردان شهدای استقلال و آزادی خود نباشد، لیاقت استقلال و آزادی را ندارد. به همین دلیل است که از سوم خرداد ۱۳۶۱ تا سوم خرداد ۱۴۰۲، اقشار مختلف مردم از شهدای استقلال و آزادی، دفاع و قدردانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از اظهارات سردار دقیقی را در ادامه می خوانید:

دفاع از عِرق ملی که همان دفاع از سرزمین، انقلاب و آرمان‌های ملت است، بسیار ارزشمند است. دشمن به دنبال گرفتن اینها از جوانان است.

برای ۱۴۰۰ سال، شیعه‌کشی یکی از کارهای رایج وهابیت بود اما بعد از ۱۴۰۰ سال، پیروزی نظامی بر وهابیت انجام شد و این مهم به دست حاج قاسم و با هدایت مقام معظم رهبری اتفاق افتاد.

اگر پیروزی حزب الله بر داعش نبود، این حرکت عظیم اربعین نیز وجود نداشت. حتی خرابکاری‌ها و انفجارهای آنها نیز در تحقق این دستاورد بی‌تاثیر بود.

پس از فتح خرمشهر، عراق اقدام به خرید انواع تجهیزات نظامی کرد. اگر در همان زمان، آتش‌بس را می‌پذیرفتیم، به دلیل این که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ما در دست عراق بود، ممکن بود با تهاجم دوباره عراق مواجه شویم.

ماهیت عملیات‌های ما پس از فتح خرمشهر تدافعی بود و نه تهاجمی. ما با عملیات‌ها، سعی در نابودی نیروی داشتیم که در مقابل ما ایستاده بود. این یک دفاع هوشمندانه و پیش‌دستانه بود.

اکنون گزینه نظامی از روی میز آمریکایی‌ها علیه ایران حذف شده است اما گزینه اقتصادی و فرهنگی همچنان فعال است و چیزی نمانده است که گزینه اقتصادی نیز از روی میز آنها حذف شود. زیرا باور دارند که تحریم‌ها نتوانسته آثار مورد انتظار آنها را برجا بگذارد. اگر تحریم‌ها جواب داده بود، به دنبال راه‌اندازی اغتشاشات داخلی نبودند.

اگر کشوری تمام تجهیزات نظامی دنیا را در اختیار داشته باشد اما رهبر آن کشور مانند ترامپ ترسو و بزدل باشد، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد اما رهبر ایران پس از ترور حاج قاسم دستور داد تا عین‌الاسد که بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق بود را هدف قرار دهند.

اگر ایمان داشته باشیم، تابع ولایت بوده و محکم بایستیم پیروز خواهیم بود.

کدخبر: 895629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟