تمامی مرزهای کشور زیر پوشش راداری پدافند هوایی است

به گزارش رکنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد ، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان پدافندی عملیات بیت‌المقدس که امروز (دوشنبه) در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: جنگ تحمیلی زمانی آغاز شد که انقلاب اسلامی ایران تازه به پیروزی رسیده بود و تجهیزات ما در حوزه پدافند اندک بود و بیشتر وابسته بودیم.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی به‌ویژه در عملیات بیت‌المقدس با روحیه جهادی، ایثارگری، شهادت‌طلبی و هوش و نبوغ سرشار جوانان ایرانی توانستیم سامانه‌های موجود را به کار بگیریم و علیه دشمنان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش دوران دفاع مقدس را مقتدرانه و مظلومانه پشت سر گذاشت، گفت: تعداد هواپیماهایی که در دوران دفاع مقدس سرنگون کردیم، بالای ۶۰۰ فروند بود و این در حالی بود که در آن زمان ما سامانه‌های پیشرفته‌ای در اختیار نداشتیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه پدافند هوایی اولویت اول نیروهای مسلح است، افزود: در نیروی پدافند هوایی پس از تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در چند سال اخیر، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بومی‌سازی تجهیزات و سامانه و سلاح‌های پدافندی صورت گرفته است.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد عنوان کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش با دارا بودن تجهیزات بومی در همه سطوح و نیروی انسانی متعهد، تمامی مرزهای کشور را تا برد ۲ هزار کیلومتر زیر پوشش راداری خود دارد.

امیر سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه سامانه‌های پدافند هوایی ارتش در مناطق و گروه‌های پدافندی در تمامی حوزه‌های فنی و تخصصی، عملیاتی هستند، خاطرنشان کرد: قطب تولید پهپاد در نیروهای مسلح هستیم و انواع پهپادها با هم‌افزایی و تبادل دانش با سایر نیروهای مسلح در داخل تولید می‌شود و در اختیار سایر نیروها قرار می‌گیرد.

کدخبر: 894729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟