مردم وظیفه دارند با زبان خوش به افراد بی‌حجاب تذکر بدهند / فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست

 به گزارش رکنا به نقل از قوه قضاییه ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تودیع و تکریم رئیس‌کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های احمدرضا بهرامی- مدیرکل سابق دادگستری استان، اظهار کرد: اگر هر کسی در جایگاهی که در آن قرار دارد، به وظیفه خود عمل کند، قطعا شاهد تحقق عدالت در جامعه خواهیم بود، بخش‌های مختلف نباید در وظایف سایر دستگاه‌ها وارد شوند، برای مثال قاضی نباید در کار دستگاه‌ اطلاعاتی ورود پیدا کند و بالعکس، این مسئله نیز در سایر بخش‌ها نیز صدق می‌کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه دل هر دردمندی را به درد می‌آورد، گفت: تعداد آسیب‌های اجتماعی در کشور زیاد است که یکی از دلایل آن عمل نکردن به وظایف توسط برخی از افراد است.

وی با اشاره به اینکه چرا باید در نظام جمهوری اسلامی شاهد وقوع فساد در دستگاه‌های اجرایی باشیم، بیان کرد: جامعه نباید اجازه دهد که این اتفاقات رخ دهد، اشکالات موجود باید حل و فصل شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که مسئولان در خدمت مردم باشند و در مسیر حق و عدالت حرکت کنند.

وی در ادامه در خصوص فراگیر کردن سامانه رصد مردمی برای دریافت گزارشات مردمی در کشور، توضیح داد: در قوه قضائیه و دادستانی کل کشور سامانه‌ای موجود است که مردم می‌توانند با مراجعه به آن مشکلات و شکایات خود را منعکس کنند.

منتظری با اشاره به نحوه برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کشور، یادآور شد: یکی از وظایف دادستان‌ها در جهت صیانت از حقوق عامه این است که نگذارند اراضی کشاورزی و منابع‌طبیعی تغییر کاربری پیدا کنند، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط باید به تکالیف خود عمل کنند و مانع تغییر کاربری در این اراضی شوند، دستگاه‌های مرتبط در وهله اول باید با این مسئله برخود کنند، اگر دستگاه به وظیفه خود در این خصوص عمل نکرد، دستگاه قضا حسب وظیفه به این موضوع ورود می‌کند و جلوی این تغییر کاربری غیرمجاز را می‌گیرد.

ساماندهی بازار خودرو در حوزه وظایف و تکالیف قوه قضائیه نیست

دادستان کل کشور با بیان ساماندهی بازار خودرو در حوزه وظایف و تکالیف قوه قضائیه نیست، تصریح کرد: دستگاه مربوطه مانند وزارت صمت باید به وظایف خود عمل کند و هر مسئله‌ای را نباید از دستگاه قضایی مطالبه کرد، دستگاه قضا بر اساس سیاست خود در هر جایی که تولید و اشتغال بخواهد آسیب ببیند، وارد عمل می‌شود و از تضییع حقوق مردم جلوگیری می‌کند، در حد توان از تولید و اشتغال حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسئله کشف حجاب، تاکید کرد: این مسئله کاملا فرهنگی است و دستگاه‌های فرهنگی باید به این مسئله ورود پیدا کنند، قطعا برخی از افراد که اقدام به این کار می‌کنند از روی بی‌توجهی و غفلت است و در صورت ارشاد و کار فرهنگی از این مسیر بر می‌گردند.

منتظری اضافه کرد: افرادی که در راستای برنامه‌های دشمن و جنگ ترکیبی دشمن اقدام به اشاعه بی‌حجابی می‌کنند، دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل می‌کند، نقض قانونی که در این حوزه وجود داشت، برطرف و لایحه آن به دولت و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، مردم وظیفه دارند با زبان خوش به افراد بی‌حجاب تذکر بدهند.

دادستان کل کشور در پایان در خصوص شرایط رفع فیلترنیگ برخی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان خارجی در کشور، گفت: فیلترینگ به‌علت مصوبه ابلاغی لازم‌الاجرا بود و تا زمانی‌که مدیران این شبکه‌ها حاضر نشوند، قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی را بپذیرند، فیلترینگ ادامه دارد، خوشبختانه شبکه‌های داخلی در حال جایگزین شدن است.

کدخبر: 894542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟