میانجیگری مصر، قطر و سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش رکنا ، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش تماس‌هایی را از سوی مقامات مصر، قطر و سازمان ملل متحد دریافت کرده است.

حماس در این باره گزارش داد: هنیه در جریان گفت‌وگو با این مقامات بر وحدت و آمادگی همیشگی مقاومت برای مقابله با هرگونه سرکشی و تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در همین راستا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر اعلام کرد که گفت‌وگوهای فشرده‌ای با میانجیگری مصر، قطر و سازمان ملل برای آرام کردن اوضاع در فلسطین اشغالی در جریان است.

این شبکه عنوان کرد که رژیم صهیونیستی تاکید کرده که کاملا آماده پایبندی به توافق آرام‌سازی اوضاع خواهد بود.

این گفت‌وگوها پس از آن انجام شده است که بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمله کردند که در پی آن، ۱۵ فلسطینی از جمله سه فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی، چند زن و کودک شهید شده و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در جریان حملات امروز صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه نیز تا بدین لحظه شش فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار اجمالی شهدای غزه به ۲۱ نفر رسید.

نیروهای مقاومت فلسطین از ساعتی پیش در اولین واکنش موشکی خود به جنایات رژیم صهیونیستی چندین فروند موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی شلیک کردند.

به گفته منابع رژیم صهیونیستی، فقط در طول یک ساعت صدها موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شده است. داد.

همزمان با شلیک راکت های مقاومت فلسطینی به اراضی اشغالی، گروه هکری «آنانیموس سودان» اعلام کرد که هم اکنون سامانه‌های هشدار در اراضی اشغالی فلسطین را هدف حمله سایبری قرار داده است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 891878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟