اوضاع امنیتی کشور بسیار خوب است / منتظر تعیین تکلیف قانون انتخابات در مجلس هستیم

احمد وحیدی امروز( چهارشنبه ) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات اخیر در شهرستان‌های بابلسر و سبزوار و وضعیت امنیت در کشور گفت: اوضاع امنیتی کشور بسیار خوب است و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی بسیار مسلط هستند.

وزیر کشور درباره موضوع عفاف و حجاب نیز به گفت: مسئولان کارهای مربوط به حجاب را دنبال می کنند و مردم مطالبات و درخواست های زیادی در این خصوص دارند.

وی اظهار داشت: عمده و قاطبه بانوان ما خود را متعهد می دانند و حجاب را رعایت می کنند؛ تعداد بسیار کمی تلاش می کنند که ارزش مهم حجاب را نادیده بگیرند، ما این را کاملا مردود می دانیم.

وزیر کشور دربره انتخابات تاکید کرد: مسئولیت سنگینی در حوزه برگزاری انتخابات در سال جاری بر عهده مجلس بوده و وزارت کشور منتظر است تا قانون انتخابات در مجلس تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون یک طرحی در خصوص انتخابات در مجلس مطرح است و یک لایحه از سوی دولت تهیه شده است. لایحه دولت نهایی شده و به مجلس ارائه شده است. در مجلس نیز طرحی در حال بررسی است که ما منتظر هستیم نتیجه این طرح مشخص شود که آیا به قانون تبدیل خواهد شد یا نه. بر اساس این طرح تفاوت‌هایی در روند برگزاری انتخابات ایجاد خواهد شد.  بر اساس قانون قبلی شش ماه قبل از شروع انتخابات باید استعفاهایی داده شود اما در طرح جدید این زمان سه ماه است. ما منتظر هستیم که اگر این طرح  به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود ما نیز بر اساس این قانون عمل خواهیم کرد. اما اگر دیر شد ما بر اساس قانون قبلی باید عمل کنیم. از این حیث منتظر تعیین تکلیف قانون هستیم.

کدخبر: 889785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟