۱۳ هزار و ۷۷۴ پرونده مسائل خانوادگی در سال  ۱۴۰۱ رسیدگی شد

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ، دیوان عالی کشور ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در جلسه هیأت عمومی این دیوان ضمن انتقاد نسبت به افزایش پرونده‌های مرتبط با مشکلات خانوادگی، افزود: از مجموع ۱۷ هزار پرونده مربوط به امور خانواده، ۱۳ هزار و ۷۷۴ فقره پرونده رسیدگی شد.

وی با اشاره به ارزش و اعتبار دیوان عالی کشور در قانون اساسی، یادآور شد: قضات دیوان عالی در سراسر کشور جایگاه ویژه دارند و همکاران قضایی نیز احترام برای قضات دیوان عالی کشور قائل هستند؛ بنابراین باید آراء و تصمیمات به گونه‌ای باشد که جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

مرتضوی مقدم با تاکید بر اینکه دیوان عالی کشور یک مرجع عالی نظارتی است و مردم انتظار و امیدی نسبت به تصمیمات آن دارند، خطاب به قضات دیوان عالی کشور تاکید کرد: در صدور رأی از حیث انشاء، املاء، نگارش و شیوه استدلال دقت مضاعف شود و پیش از ارائه نسخه نهایی، حتما پیش نویس رأی را قرائت کنید تا چنانچه نیاز به اصلاحاتی بود، اعمال شود.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به رعایت چارچوب و استاندارهای لازم در تهیه گزارش‌ها، خاطرنشان کرد: یک گزارش جامع و بی نقص می‌تواند الگویی برای محاکم سراسر کشور و مبنایی برای صدور رأی باشد.

براساس این گزارش، در این جلسه گزارش سه پرونده اصراری حقوقی با موضوع خواسته طلاق به دلیل عسر و حرج زوجه ( زن ) قرائت شد و قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور به بحث و بررسی درباره اختلاف نظر بین محاکم و دیوان عالی کشور پرداختند و در نهایت پس از بیان استدلالات حقوقی، در هر سه پرونده مطرح شده نظر شعب دیوان صائب و مطابق قانون تشخیص داده شد.

کدخبر: 889743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟