۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت انصراف دادند / آخرین راهکار حل مشکلات استیضاح وزرا است

علی جدی اظهار داشت: تعداد ۲۲ نفر از استیضاح کنندگان وزیر صمت پیش از اعلام وصول استیضاح، امضای خود را پس گرفتند که طبق آیین نامه می بایست تعداد امضاها در زمان اعلام وصول کاسته می شد.

وی افزود: نکته قابل توجه اینجاست که ۱۵ نفر از ۲۲ نفری که از استیضاح وزیر صنعت انصراف داده بودند، انصراف خود را در سامانه مجلس نیز به ثبت رسانده بودند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت با وجود انصراف تعداد قابل توجهی از نمایندگان، هیات رییسه مجلس بدون توجه به آن، استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت را با ۴۰ امضا اعلام وصول کرد حال‌ آنکه باید استیضاح با ۱۸ امضا اعلام وصول می شد.

بیشترنمایندگان مخالف استیضاح فاطمی امین هستند

همچنین نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: نمایندگان مجلس در روزهای اخیر تصمیم گرفتند که به وزیر صمت فرصت دهند و بیشتر آنان مخالف استیضاح فاطمی امین هستند.

کیوان مرادیان درخصوص عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم، اظهار داشت: اگرچه انتقاداتی نسبت به برخی اقدامات اجرایی کشور وجود دارد اما حذف و استیضاح راهکار رفع مشکلات نیست و با همدلی و اتحاد است که مسیر توسعه ایران اسلامی هموار می شود.

وی بیان کرد: در ارتباط با ضعف وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم بزرگنمایی شده است و بهتر است مخالفان دولت، رشد بخش صنعت به میزان ۱۱.۶ درصد که در پاییز پارسال حاصل شد را هم ببینند.

نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاطبه مشکلات کشور ناشی از تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی است و مسوولان در مجلس و دولت تمام قد برای گره گشایی از مشکلات اقشار مردم در تلاش هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مخالف استیضاح وزیر صمت هستم و از سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم می خواهم که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای افزایش روزافزون همدلی و وحدت در کشور، از وزرای دولت آیت الله رئیسی حمایت و به آنان بیشتری فرصت دهند.

مرادیان اضافه کرد: وزارت صمت برنامه های خوبی را در حوزه تجارت خارجی و افزایش صادرات دارد که در دوره زمانی میان و بلند مدت این برنامه ها به ثمر خواهد نشست.

آخرین راهکار وزرا استیضاح است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیزسوال و استیضاح را آخرین راهکار حل مشکلات خواند و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های وزارت ضمن برای حل مشکلات مردم تاکید کرد.

ابراهیم عزیزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم وحدت و همدلی قوا گفت: قوای سه‌گانه باید در کنار هم در جبهه مشترک علیه دشمن مشترک باشد، وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار نظام بوده و خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت قوا موجب رشد و شکوفایی نظام اسلامی خواهد شد، گفت: قوای سه گانه باید به وظایف خود عمل کرده و تعامل سازنده داشته باشند و در مسیر تحقق اندیشه های اسلامی از ظرفیت های مختلف کشور استفاده کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعامل قوای سه گانه به معنای عدم نظارت مجلس بر دولت نیست، گفت: موضع مجلس کمک به دولت برای حل مشکلات مردم است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استیضاح و سوال از وزرا را آخرین راهکار حل مشکلات خواند و گفت: اولین قدم برای حل مشکلات مردم استیضاح و سوال از وزرا نیست باید از ظرفیت های دیگر قانون اساسی استفاده کرد.

عزیزی وزارت ضمن را از وزارتخانه های کلیدی دولت خواند و گفت: تولید، توزیع، واردات و صادرات در این وزارتخانه انجام می شود، مدیران ارشد این وزارتخانه افراد مومن و فداکار هستند و باید برای حل مشکلات مردم از ظرفیت های کشور استفاده کنند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 887089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟