بایدن باید هوادارانش را نسبت به توان جسمی خود قانع کند

نیویورک تایمز در گزارشی با استناد به نتایج یک نظرسنجی نوشت که « جو بایدن »، رئیس‌جمهور آمریکا اگر می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آینده در سال ۲۰۲۴ شرکت کند، باید با هوادارانش به صراحت درباره سلامتی و سن خود صحبت کند.

این روزنامه داده های یک نظرسنجی را که به طور مشترک توسط آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی «نورس» انجام شده است، منتشر کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۴۷ درصد از رای‌دهندگان حامی حزب دموکرات معتقد هستند که بایدن باید در انتخابات ریاست جمهوری آتی شرکت کند. به طور کلی ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان گفتند که نامزدی وی را برای دور دوم مناسب می‌دانند.

این روزنامه در عین حال نوشت که بسیاری از حامیان دموکرات‌ها به ویژه جوانان معتقدند که سن بایدن بسیار بالاست و در پایان دور دوم ۸۶ ساله خواهد شد و بنابراین در این دوره کارآمد نخواهد بود.

نیویرک تایمز با اشاره به اینکه بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهور در تمام تاریخ ایالات متحده است، تاکید کرد که او نسبت به بسیاری از اسلاف معاصر خود کنفرانس‌های مطبوعاتی و مصاحبه‌های بسیار کمتری برگزار می‌کند و امتناع او از برقراری ارتباط منظم با مردم پرسش هایی را نسبت به سن و سلامتی او ایجاد می‌کند.

 طبق این گزارش، در واقع بایدن با سکوت خود عرصه را برای منتقدان و کسانی که به توانایی های او شک دارند، باز می‌کند. بنا‌بر‌این رئیس‌جمهور باید به طور علنی با مردم در این باره صحبت کند و از وانمود کردن به اینکه موضوع مهمی نیست، دست بردارد.

 منبع : ایلنا

کدخبر: 886945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟