سخنرانی و حضور شخصیت ها در راهپیمایی روز جهانی قدس + تصاویر

به گزارش رکنا، راهپیمایی روز قدس با حضور باشکوه ‌اقشار مختلف مردم و مسئولین کشور در تمام شهرهای ‌ایران اسلامی ‌با شعار "مرگ بر اسرائیل"‌و "مرگ بر آمریکا"‌ برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان آغاز شد.

رییس جمهور به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست

ابراهیم رئیسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور دقایقی پیش در تهران به خیل عظیم مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست.

رئیس دولت مردمی روز جمعه و مصاف با ۲۳ ماه رمضان از حوالی خیابان کارگر به جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در پایتخت پیوست.

حضور آیت الله رئیسی در جمع راهپیمایان با استقبال پر شور مردم همراه بود و آنان با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» با رئیس جمهور همراهی کردند.

رییس جمهور در این راهپیمایی در سخنان کوتاهی اظهار داشت: پیام حضور در راهپیمایی روز قدس، اعلام همبستگی امت اسلامی است و اینکه تلاش برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های منطقه، امنیت ساز نبوده و نخواهد بود.

رییس‌ جمهوری را «غلامحسین اسماعیلی» رییس دفتر رییس جمهور، وی را همراهی می کرد.

مراسم روز قدس امسال به طور همزمان از ساعت ۱۰ صبح در بیش از یک هزار شهر و روستا آغاز شد و برای نخستین بار رژه دریایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در کشورهای محور مقاومت دارای ساحل و دریا انجام شد.

سخنران امسال روز جهانی قدس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است.

اژه‌ای: افشای جنایات رژیم صهیونیستی وظیفه همه آزادیخواهان جهان است

محسنی اژه ای

رئیس قوه قضاییه گفت: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادیخواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، در راهپیمایی باشکوه این روز در تهران در کنار مردم نمازگزار و روزه‌دار ایران اسلامی حاضر شد.

رئیس دستگاه قضا در جریان این راهپیمایی باشکوه، طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران اظهار کرد: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بیش از ۷۰ سال است که مشغول جنایت و ظلم است و از وظایف نه تنها مسلمانان بلکه همه آزادیخواهان جهان است که به افشای جنایات این رژیم سفاک بپردازند و این امر از مصادیق جهاد تبیین است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: فقط امروز نیست که صهیونیست‌ها مشغول جنایت علیه بشر و نقض تمامی حقوق انسانی فلسطینیان هستند بلکه چندین دهه است که آن‌ها جنایتکاری و ظلم پیشه می‌کنند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به حمایت‌های آشکار و نهان غربی‌ها از جنایت‌های پردامنه و مکرر رژیم موقت صهیونیستی گفت: بدیهی است مدعیان دروغین حقوق بشر و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها که خود کارنامه سیاهی در مسائل حقوق بشری دارند و همچنین افرادی که وامدار ثروتمندان صهیونیستی هستند، نه تنها ماشین جنایت رژیم جعلی صهیونیستی را متوقف نمی‌کنند، بلکه به حمایت و مساعدت آن‌ها نیز می‌پردازند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم جنایت پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و ان‌شاءالله در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هر چه زودتر تحقق یابد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: امیدواریم با اتحاد و حمایت همه مسلمین جهان، مقابله همه‌جانبه با صهیونیست‌های ظالم و آزادی قدس هر چه زودتر تحقق یابد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به حضور باشکوه مردم روزه‌دار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: امروز شعارهای مردم علیه صهیونیست‌های ظالم و مسئله فلسطین، متفاوت با سال‌های قبل است و از جهات تبیینی برخوردار است؛ این امر بیانگر هوشیاری مردم و رصد تحولات فلسطین و سرزمین‌های اشغالی است و نشان می‌دهد که هر مقدار بر قساوت و جنایت‌پیشگی صهیونیست‌ها افزوده می‌شود، مردم هوشیارتر می‌شوند و این موضوعی بسیار امیدبخش و پسندیده است.

وزیر اطلاعات: رژیم صهیونیستی مولود نامشروع غرب است

وزیر اطلاعات

حجت الاسلام «سید اسماعیل خطیب» در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه گفت: رژیم صهیونیستی به دلیل ظلم و جنایت به مردم فلسطین تاکنون موفق نشده به اهداف خود در عادی‌سازی روابطش برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند در راستای قدم‌هایی که برداشته غرب را با خود همراه کند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی اصالت ندارد و نطفه اصلی این رژیم غاصب و جعلی به وسیله غرب بسته شده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: آمریکا و انگلیس حامی اصلی رژیم صهیونیستی هستند و هیچ‌گاه نمی‌توانند در مقابل وسعت و عظمت مردم آزادی‌خواه بایستند.

حجت الاسلام خطیب همچنین در این راهپیمایی پیام حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نابودی اسرائیل دانست و گفت: رژیم‌ها، ظالمین و جنایتکاران و ابرقدرت‌های مدعی در مقابل موج مردم و مقاومت مردم هیچ توانی برای مبارزه ندارند و بنابراین همیشه مردم پیروز خواهند شد.

امیرعبداللهیان: آزادی قدس محدود به مرزهای اسلام نیست

وزیر امور خارجه ایران در پیامی با اشاره به این که آزادی قدس «محدود به مرزهای اسلام نیست»، بیان کرد که در سال پیش رو و در مقابل رژیم صهیونیستی، امیدها برای تکمیل هم‌گرایی در بین کشورهای اسلامی وجود دارد که آرمان روز جهانی قدس است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در روز جهانی قدس در صفحه توییترش نوشت: آزادی قدس محدود به مرزهای اسلام نیست، بلکه در نقطه‌ی تلاقی شرافت و انسانیت آزادی‌خواهان جهان قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: امسال در مقابل صهیونیست‌ها علاوه بر بحران مشروعیت و وحشت ازچشم‌انداز فروپاشی داخلی، امیدها برای تکمیل همگرایی در بین کشورهای اسلامی که آرمان‌ روز جهانی قدس است، قرار دارد.

حضور وزیر اقتصاد در راهپیمایی روز جهانی قدس

احسان خاندوزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس از حضور مردم در این راهپیمایی قدردانی کرد.

سید احسان خاندوزی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت : برای مردم ما در طول ۴٠ سال گذشته روز قدس فقط نماد مظلومیت یک ملت و یک کشور نیست و به همین جهت است که هر چه از آغاز این روز می‌گذرد همچنان هم انگیزه‌ها و اتحاد بین ملت‌ها برای مقابله با رژیم صهیونسیتی بیشتر می‌شود .

وزیر اقتصاد گفت: امروز ملت‌ها فهمیده‌اند که کیان کشورها و توازن بین ملت‌ها و دولتهای مسلمان بسته به این است که بتوانند به معضل اشغالگری رژیم منحوس صهیونیستی غلبه و برای آن چاره اندیشی کنند.

خاندوزی تاکید کرد : به همین جهت به نظر می‌رسد برخلاف اینکه عده‌ای می‌خواهند این موضوع را صرفا به مسأله‌ای در سطح ملی و حتی قومی و نژادی تقلیل دهند، جامعه ما به خوبی فهمیده که در انتها این سرزمین به صاحبان اصلی خود یعنی فلسطینی‌ها برمی‌گردد و این تاثیری بر کل جغرافیایی سیاسی منطقه خاورمیانه خواهد داشت و توازن قوا بین جریان‌های ضدمسلمان را که نمی‌خواهند یک جریان متشکل وجود داشته باشد، بهم خواهد زد.

دادستان کل کشور: مدعیان حقوق بشر در حمایت از حقوق بشر کاری نکرده‌اند

دادستان کل کشور گفت: در مراحل مختلف ما دیدیم مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مظلوم از جریانات ستمگر حمایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری پیش از شروع خطبه های نماز جمعه در پاسخ به این سوال که چرا  مدعیان حقوق بشر با توجه به جنایات اسراییل سکوت کردند؟  گفت: قطعا آنها مدعی هستند و در عمل نشان می دهند که ادعایی بیشتر ندارند و در مراحل مختلف ما دیدیم مدعیان حقوق بشر به جای حمایت از مظلوم از جریانات ستمگر حمایت کردند. ادعا و حربه‌ای است که آنها  برای کوبیدن حکومت ها بدست گرفتند.

وی گفت: مدعیان حقوق بشر  در عمل در جهت حمایت از حقوق مردم و حقوق بشر کاری نکرده‌اند.

رژیم جعلی صهیونیستی روز به روز در حال ضعیف‌ تر شدن است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، امروز(۲۵ فروردین) در سخنرانی راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، اظهار کرد: امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ علیه اسرائیل موضع گیری کرد و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کرد.

وی گفت: امام(ره) با نامگذاری این روز به جهانیان اعلام کرد مردم فلسطین تنها نیستند و مسلمانان دنیا پشتیبان آنها هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به در حال افول بودن رژیم صهیونیستی، ادامه داد: امروز شاهدیم که رژیم جعلی صهیونیستی روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است و از شعارهای خود و از جمله شعار از نیل تا فرات عقب نشینی کرده است.

وی اضافه کرد: فلسطینی‌های مظلوم که روزی سنگ به سمت اسرائیلی‌ها پرتاب می‌کردند، امروز اگر امامشان اجازه دهد قادرند صدها موشک را به سمت صهیونیست‌ها پرتاب کنند.

وی  در ادامه اشاره‌ای هم به اقتدار کنونی ایران اسلامی در منطقه و دنیا داشت و با بیان اینکه دنیای امروز در حال تجربه کردن نظم جدیدی است، گفت: در نظم جدید دنیا، جمهوری اسلامی ایران با تدابیر مدبرانه مقام معظم رهبری جایگاه جهانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در نظم جدید دنیا قطعاً در تراز یک قدرت بزرگ و تاثیرگذار در دنیا قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آثار قدرتمند شدن ایران اسلامی را می‌توان در تلاش دو قدرت بزرگ دنیا یعنی روسیه و چین برای نزدیک شدن به ایران اسلامی مشاهده کرد.

وی ادامه داد : امروز جمهوری اسلامی ایران خود را هم وزن و هم سنگ قدرت‌های بزرگی مثل روسیه و چین می داند، چون آنها به سمت ما آمده و اعلام کردند به ما نیاز دارند.

 وی تاکید کرد: روسیه و چین به عنوان قدرت های بزرگ دنیا، موقعیت ژئوپلیتیک ما را هم در دنیای اسلام و هم در کل دنیا خوب درک کرده‌اند.

امیر حیدری در ادامه اشاره ای هم به در پیش بودن روز ارتش داشت و گفت: ارتش امروز به تسلیحاتی که دارای قدرت دور زنی، نقطه زنی و موشک زنی مجهز شده و این آمادگی را دارد که در کنار سپاه پاسداران در دفاع از کیان ایران اسلامی پای کار باشد.

سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک است / ایران؛ منبع مشروعیت جهانی

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، امروز (جمعه ۲۵ فروردین‌ماه) در مراسم راهپیمایی روز قدس در اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ جهاد و شهادت سرشت اصلی و جوهره خلقت امام است، اظهار کرد: در این روز بزرگ که نسیم آزادی قدس وزیدن گرفته است‌، افتخار می‌کنم که در جمع شما راهپیمایان روز قدس در اصفهان به‌عنوان مهد فرهنگ، دیانت، فقاهت، صنعت و پیشرو در فرهنگ اسلامی ایرانی هستم.

وی افزود: از چندماه گذشته که قدرت‌های شیطانی دنیا رؤیای فروپاشی نظام مقدس  اسلامی و شکست دادن مردم ایران را در سر می‌پروراندند، خواب‌های آشفته برای درهم شکستن اراده، امید و آرمان این ملت می‌دیدند و برای فریب جوانان ما، به خیابان کشاندن و مقابل نظام قراردادن آنها تلاش کردند، تا امروز که ضعف، هم‌گسیختگی، افسردگی، پوسیدگی، شکست‌های اشکار و زوال عمر آنها به وضوح دیده می‌شود، فاصله اندکی گذشته و ملت ایران به شکل معجزه آسایی در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به میدان آمدند، رویاهای دشمن را ابطال کردند و با خیزش عظیم خود نشان دادند که قلب‌ها و اذهان جوانان این سرزمین میدان جولان و نفوذ اندیشه‌های باطل غرب نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از آن زمان اقتدار ایران بزرگ دوباره شکوفا شد و شخصیت عظیم ایران ارتفاعی متفاوت از گذشته گرفت، تصریح کرد: تا امروز نه تحریم دشمن توانست ملت ایران را به کرنش وادار کند، نه فشارهای سیاسی و بین‌المللی دشمن توانست ایران در انزوای سیاسی قرار دهد و نه عملیات سنگین روانی و رسانه‌ای دشمن در فضای حقیقی و مجازی توانست اراده، ایمان، مقاومت، روح فداکاری و وفاداری را از ملت بزرگ ایران بگیرد.

رژیم‌های عربی به آمریکا پشت کرده‌اند

سردار سلامی توطئه دشمن در ماه‌های گذشته را جدی دانست و تاکید کرد: ما با آرایش جهانی دشمنان مواجه بودیم و همه دشمنان ایران از آمریکا، اروپا، اسراییل، مرتجعان عرب، مزدوران و فریب خوردگان داخلی تا جریانات شکست‌خورده سیاسی با تمام ظرفیت، توان و قوای خود به میدان آمده بودند تا شکوه این جمعیت بی‌انتها را که نشان جدیدی از ابراز وفاداری به آرمان‌های انقلاب است بشکنند، اما به‌طور معجزه‌آسایی با هدایت‌های مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم ایران همه این نقشه‌ها و خواب‌های پریشان خنثی و دشمن دوباره دچار یاس و ناامیدی شد، آنچه برای ما می‌اندیشیدند طبق وعده خداوند به خودشان بازگشت و امروز سیمای پریشان و آشفته همه دشمنان را می‌بینیم و در مقابل ایران سرافراز در آسمان سیاست می‌درخشد.

وی افزود: امروز جوانان و مردم پرچم به دست ایران را مشاهده می‌کنیم که آماده جهادی پایان‌ناپذیر برای درهم شکستن دشمنان هستند و آمریکا از سیاست‌های منطقه اخراج شده و جایی برای قدرت‌نمایی، عرض اندام، نفوذ و سیطره سیاسی برای او باقی نمانده و حتی متحدان و پیروان سیاسی دیروز از او فاصله گرفته‌اند، امروز مکرون که تا دیروز با دشمنان ما همراهی می‌کرد آن هم در حالیکه غرق مشکلات اساسی در کشور خود است، حتی برای جمع‌آوری زباله‌های پایتخت دچار بحران است، امت امروز دریافته که باید از آمریکا فاصله بگیرد، اروپا هم دریافته که تابعیت سیاسی آمریکا جز گرفتاری، پریشانی چیز دیگری ندارد و در پی از بین بردن سیادت دلار است، رژیم‌های عربی هم به آمریکا پشت کرده و به قدرت‌های جدید روی آوردند.

ایران به منبع مشروعیت جهانی تبدیل شده است

سردار سلامی با اشاره به شکست نقشه‌های آمریکا در عراق، سوریه و یمن گفت: امروز آمریکا حتی نمی‌تواند از رژیم صهیونیستی حمایت کند و نتوانستن آمریکا به نخواستن او تبدیل شده، مقامات رژیم صهیونیستی اذن ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا را ندارند و یعنی شکست‌های این رژیم‌ها آنقدر آشکار است که انسجام آنها از بین رفته، جبهه استکبار از هم‌گسیخته شده است و همسایگانی که در پی ارتباط با آمریکا بودند به ما اقبال نشان می‌دهند. امروز جمهوری اسلامی که باید منزوی می‌شد و مشروعیت سیاسی و بین‌المللی او سلب می‌شد، به منبع مشروعیت جهانی و بین‌المللی تبدیل شده و واقعیت قدرت حیات جمهوری اسلامی به‌عنوان یک نظام مؤثر در تحولات جهانی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: دشمن ما را در چهارراه تحریم، انزوا، تهدید نظامی، عملیات روانی و فشار برای از هم گسستن امنیت قرارداد و فشارهای زیادی به کشور اعمال کرد، اما ایران اسلامی از تمامی موانع گذشت، اراده دشمن را زیر پا گذاشت و ایستاد، زمانی که بخشی از کشورهای همسایه برای رابطه با اسرائیل از هم سبقت می‌گرفتند، عکس گرفتن با مقامات این رژیم به افتخار تبدیل شده بود و مقامات صهیونیستی مغرورانه در پایتخت این کشورها ژست می‌گرفتند و در تصور اعمال فشار بر ما بودند، اما امروز تمام آن کشورها روابط را رها کرده و پشیمان شدند، زیرا نمی‌توان به تکیه‌گاه سستی که موریانه از درون آن را نابود کرده و به زودی استخوان‌هایش شکسته خواهد شد تکیه کرد، رژیم صهیونیستی پوسیده، در حال زوال و به سقوط نزدیک است و اولین نشانه این زوال این است که نظام سیاسی مستقر در این رژیم وجود ندارد و نظام سیاسی آن از کار افتاده است.

سردار سلامی تصریح کرد: این آشفتگی سیاسی در رژیم صهیونیستی و اینکه می‌بینیم هر شب صدها هزارنفر از مردم در این کشور به خیابان‌ها می‌آیند پدیده نادر و جدیدی است که نشان می‌دهد تسلط آنها بر کشور خود از بین رفته و این همان  وعده خداست که مکر آن‌ها را به داخل سرزمین خودشان بازگرداند. انها می‌خواستند خیابان‌های ما را مملو جمعیت معترض ببینند، اما امروز خیابان‌های این رژیم مملو از جمعیت است که استقرار سیاسی آنها را با خطر مواجه کرده و آنها را در انزوای سیاسی کامل قرارداده، سقوط نزدیک است و آرمان آزادی قدس به واقعیت نزدیک و در دسترس بدل شده است.

معمای امنیت برای رژیم صهیونیستی پیچیده‌تر شده است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحران‌های مختلف امروز در رژیم صهیونیستی را برشمرد و گفت: این سیر زوال بازگشت‌ناپذیر است‌، زیرا همه قوایی که تا امروز این رژیم را نگهداشته بودند خود تحلیل رفته و ناتوان شدند و توان پرداخت هزینه‌های سنگین بقای رژیم را ندارند، نهضت فلسطین جان تازه‌ای گرفته و کرانه باختری با دستان غیبی مسلح شده است، امروز معمای امنیت برای رژیم صهیونیستی پیچیده‌تر شده و از لبنان، سوریه و غزه آتش بر سر رژیم صهیونیستی می‌بارد و توان پاسخ ندارد.

وی افزود: عملیات‌ها در کرانه باختری و تل‌آویو در حالی انجام می‌شود که این رژیم همچون پادگانی مخوف از به‌روزترین سامانه‌های ضد نفوذ برخوردار است، اما نمی‌تواند مقابل فلسطینیان ایستادگی کند. قدس راه آزادی خود را پیموده و فلسطینیان که تا ماه‌ها قبل به دفاع ازخود می‌پرداختند، امروز در افق‌های بلند نگاهشان‌، خانه‌های غضب شده خود را می‌بینند و این واقعیت نزدیک است. سنت الهی ماندگاری ظالمان نیست و وعده‌های الهی نزدیک است و هر حرکت این رژیم نقطه شروعی بر پایان آن‌ها است پیش از آنکه تصور کنند، امید داریم که در آینده نزدیک در قبله نخست اسلام، به امامت مقام معظم رهبری نماز جماعت بخوانیم و قدس را از فاصله نزدیک ببینیم.

مخبر: جوانان ایرانی در حمایت از مبارزان جوان فلسطینی سنگ تمام گذاشتند

محمد مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس، حضور پرشور جوانان ایرانی در همبستگی با ملت مظلوم فلسطین را ستود و نسل نوظهور جوانان فلسطینی را مقدمه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

محمد مخبر که به همراه خانواده در این راهپیمایی شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که «جوانان ایرانی در حمایت از مبارزان جوان فلسطینی سنگ تمام گذاشتند

او اظهار داشت: روز جهانی قدس میثاقی سالانه برای همصدایی ملت های مسلمان بر علیه اشغالگران صهیونیست است و انشاالله در آینده ای نه چندان دور این روز مبارک را در کنار قبله نخست مسلمین جشن خواهیم گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور ظهور نسل تازه ای از جوانان و نوجوانان فلسطینی در مبارزات شجاعانه با رژیم مسلح و غاصب را نشانه ای برای تسریع در آزادی قدس شریف دانست و گفت: استکبار جهانی تصور می‌کرد با گذشت زمان و ناتوانی نسل های قدیمی، ملت فلسطین مجبور به سازش و تسلیم خواهد شد اما این نسل جدید از مبارزان جوان و مسلمان همه تصورات و نقشه های آنها را نقش بر آب کرد.

وی افزود: امروز هم حضور پرشور جوانان ایرانی در همبستگی با جوانان فلسطینی نشان داد که حمایت از آن ملت مظلوم بیش از پیش جریان دارد.

فرمانده ارتش: موضوع آزادی فلسطین، نمادی از درگیری جبهه کفر با اسلام است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در جمع راهپیمایان روز قدس در تبریز، اظهار کرد: راهپیمایی باشکوه، عظیم و کم نظیر امروز که شاهد بودیم، یک بار دیگر بصیرت، غیرت، عزت و ولایت مداری مردم تبریز را پیش چشم فرشتگان الهی و مردم جهان به نمایش گذاشت.

 وی افزود: مردم تبریز در طول تاریخ، طلایه دار مبارزه با استعمار، استبداد و ظلم و ستم بوده‌اند. آذربایجان، یکی از مهمترین پایگاه‌های انقلاب بوده و هست. آذربایجان در حراست از انقلاب از همان روزهای اول پیروزی در دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و حدود آن و تا همین امروز نقش موثر و تعیین کننده داشته و تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و حدود ۲۰۰۰ آزاده گواه این ادعا است.

وی ادامه داد: اکنون هم جوانان غیور این خطه در لباس مقدس نیروهای مسلح در مرزهای شرقی، غربی، شمالی و جنوبی و در حراست از فضای این کشور و هزاران کیلومتر آنسوتر در اقیانوس‌ها بر عرصه ناوگروه‌های دریایی برای تداوم احتزاز مقتدرانه پرچم کشورمان در حال مجاهدت هستند. درود بر این غیورمردان و خانواده‌های محترم آن‌ها. خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که امروز این سرباز هم توفیق پیدا کرده تا ذره‌ای از دریای عظمت مردم تبریز باشد.

روز قدس یادگار امام (ره) است

موسوی گفت: روز قدس، یادگار امام (ره) است و هر چه زمان می‌گذرد، ژرفای اندیشه و نگرش راهبردی آن مرد الهی به مسائل جهان بیشتر نمایان می‌شود. روز قدس، نمایانگر اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلامی است.  روز قدس، فلسطین را به مسئله‌ای جهانی تبدیل کرده و مانع فراموشی مسئله اول جهان اسلام شده است.

وی افزود: دشمنان اسلام با سیاست‌ها و تبلیغات گسترده خود سعی می‌کنند تا موضوع فلسطین را از ذهن و افکار عمومی جهان، دور کنند و رژیم کودک کش صهیونیستی را در حاشیه امن قرار دهند تا به جنایات خود ادامه دهد به همین دلیل تا اضمحلال کامل رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین هر سال روز قدس باید باشکوه تر و گسترده تر برگزار شود.

فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن به صورت مستمر نقض می‌شود

وی ادامه داد: بیش از هفت دهه از توطئه شوم قدرت‌های استعماری به ویژه انگلیس علیه مسلمانان و ملت مظلوم فلسطین در جعل رژیم صهیونیستی در منطقه می‌گذرد و در این دوران طولانی، کشورهای مدعی حقوق بشر همواره از جنایات صهیونیست‌های جلاد، حمایت و پشتیبانی کردند و فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض می‌شود و کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی که تحت تاثیر قدرت‌های استکباری هستند، در برابر این جنایات ضدبشری سکوت اختیار کردند.

کدام انسان آزاده‌ای است که این همه ظلم و جنایت علیه یک ملت مظلوم را ببیند، بشوند و فریاد برنیاورد؟!

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فریاد خشم مرگ بر اسرائیل و حمایت و پشتیبانی از فلسطین به دلایل متعدد، وظیفه همه مسلمانان، آزادیخواهان، حق طلبان و انسان دوستان است. دلیل اول این امر نیز مسائل انسانی است. ۷۵ سال است که مردم مظلوم فلسطین تحت ظلم رژیم غاصب قرار دارند و چندین میلیون انسان از زن و مرد گرفته تا کودک، پیر و جوان در سرزمین فلسطین شهید، مجروح و زندانی شده‌اند. کدام انسان آزاده‌ای است که این همه ظلم و جنایت علیه یک ملت مظلوم را ببیند، بشوند و فریاد برنیاورد.

وی تاکید کرد: به حکم انسانیت و ضرورت حفظ کرامت انسان‌ها، اعلام انزاجار و مخالفت با ادامه حیات ننگین این رژیم نامشروع بر هر انسان آزاده‌ای در جهان امروز واجب است.

وی افزود: دلیل دیگر نیز وظیفه اسلامی است. مگر می‌شود مسلمان باشیم و در مقابل این ظلم و ستم و ادامه حیات این رژیم منفور ساکت بمانیم. هرکس با اسلام نسبتی دارد، هر سازمان، انسان مسلمان، جامعه اسلامی و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی بر همه واجب است که به حکم قرآن و پیامبر اعظم (ص) به مقابله با این رژیم غاصب به پا خیزد و شر آن را از منطقه دفع کند.

اضمحلال رژیم موقتی صهیونیستی، منطقه غرب آسیا و جهان را امن تر خواهد کرد

موسوی با بیان این‌که دلیل دیگر حمایت از فلسطین مسائل راهبردی است، اظهار کرد: دفاع از فلسطین، در راستای امنیت منطقه و کشورهای منطقه است و بدون شک، اضمحلال رژیم موقتی صهیونیستی، منطقه غرب آسیا و جهان را امن تر خواهد کرد.

وی با اشاره به مناسبات جدید کشور جمهوری آذربایجان با رژیم صهیونیستی، خطاب به کشور جمهوری آذربایجان، افزود: حضور رژیم صهیونیستی به عنوان منفورترین رژیم در جهان، در هر نقطه از جغرافیای منطقه باشد باعث ایجاد ناامنی و تنش خواهد شد و همه ناظران آگاه، آثار آن را می‌بینند. ما معتقد هستیم که ثبات، امنیت و آرامش در سایه اتکا به ملت و روابط خارجی مبتنی بر احترام به حقوق کشورها به دست می‌آید. جمهوری اسلامی ایران، روابط سازنده با همسایگان از جمله کشور دوست، برادر و شیعه آذربایجان را هم برای جمهوری اسلامی و منطقه، امنیت آفرین و ثبات ساز می‌داند.

هیچ اشغال سرزمینی مورد تایید جمهوری اسلامی نبوده و نیست

وی تاکید کرد: دولت و ملت ایران از جمله مردم غیور و شهیدپرور آذربایجان همواره آزادسازی سرزمین‌های اشغالی را نویدبخش و موجب افزایش ثبات سیاسی و نظامی و کاهش تنش در منطقه دانسته و می‌دانند و هیچ اشغال سرزمینی مورد تایید جمهوری اسلامی نبوده و نیست و عدم اشغالگری، برقراری ثبات جغرافیایی، احترام به مرزهای سرزمینی کشورها و حسن همجواری همواره مورد تایید جمهوری اسلامی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

روابط ایران و کشور آذربایجان همواره بر پایه برادری و دوستی بوده است

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روابط ایران و کشور آذربایجان همواره بر پایه برادری و دوستی بوده و روابط در همه زمینه‌ها بین دو کشور در آینده رو به توسعه خواهد بود. رژیم صهیونیستی در آخرین سال‌های عمر خود قرار دارد و در پایان راه و قسمت نهایی دشمنی خود با اسلام و مسلمانان به دنبال آن است که هرچه بتواند از کشورهای مسلمان را به همراه خود به حفره آتش فروکشد.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر وضعیت جبهه مقاومت تغییرات بسیار زیادی پیدا کرده و تقویت یافته است به گونه‌ای که موازنه تهدید به نفع مقاومت رقم خورده و پیدایش نسل جدید، گسترش مقاومت به عمق اراضی اشغالی، مسلح شدن کرانه باختری و سایر متغیرها همراه با تنویر افکار عمومی جهانیان نسبت به حقوق مردم فلسطین، باعث شده تا رژیم غاصب صهیونیستی روز به روز در انفعال و انزوای بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: درود می‌فرستیم به ارواح شهدای گرانقدر جبهه مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی که نقشی بی دلیل در گسترش و تقویت جبهه مقاومت داشت و این نقش در تاریخ مقاومت ماندگار، راهنما و راهگشا خواهد بود.

موسوی گفت: در آستانه روز ارتش و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان قرار داریم. اولین مناسبتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران برای یک نهاد به فرمان امام(ره) تعیین شد به فاصله دو ماه بعد از پیروزی انقلاب روز ارتش بود و در طول این سال‌ها، برکت و عمق تدبیر و نگاه ژرف راهبردی امام(ره) در حفظ و حمایت ارتش روشن‌تر شد.

وی افزود: نقش ارتش در دفاع از آرمان‌های انقلاب، استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های دفاع مقدس، مقابله با ضدانقلاب، دفاع از حرم و انجام صدها عملیات مردم یاری در بلایای مختلف مثل سیل و زلزله و تلاش در سنگر سازندگی و مجاهدت در عرصه خودکفایی و ارتقای توان دفاعی کشور مصادیق بارزی از برکات آن فرمان برکت امام(ره) و حفظ و حمایت از ارتش بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، محصول اعتماد و عنایت امام(ره) و فرماندهی حکیمانه مقام معظم رهبری است

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، محصول اعتماد و عنایت امام(ره) و فرماندهی حکیمانه مقام معظم رهبری است که با طی مسیر رشد و بالندگی، امروز به ارتشی مقتدر، کارامد و حزب الله تبدیل شده که به گواه بسیاری از آگاهان، مردمی ترین ارتش جهان است.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش با الهام از مکتب سیدالشهدا(ع)، ۴۸ هزار شهید والامقام تقدیم اسلام و کشور کرده و آحاد رزمندگان اسلام و ارتش در کنار، هماهنگ و همراه با سپاه پاسدارا انقلاب اسلامی، فرماندهی انتظامی و بسیج دریادل و آحاد نیروهای مسلح برخوردار از روحیه ایثار و شهادت آماده جانفشانی در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب در هر نقطه از جهان که لازم باشد، هستند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده  که به شعار «ارتش فدای ملت» وفادار است

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که به شعار «ارتش فدای ملت» وفادار بوده و آمادگی دارد تا برای تحقق آرمان‌ها، تامین امنیت و منافع ملی تحت تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در هر میدانی که لازم باشد حاضر شود و با اقتدار ماموریت اجرا کند.

حسین طائب: ثبات اسراییل با تهدید از درون مواجه است

حسین طائب

مشاور عالی فرمانده سپاه گفت: امروز بعد از ۷۵ سال شاهد دو پارچگی سیاسی و اجتماعی در درون سرزمین‌های اشغالی هستیم و این دو صدایی ثبات اسراییل را از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با تهدید از درون مواجه می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین طائب مشاور عالی فرمانده سپاه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز شاهد حضور پرشور مردم مسلمان ایران در روز قدس هستیم، همان طور که در ۲۲ بهمن مردم حمایت خود را از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نشان دادند، امروز هم با حضوری گسترده‌تر از سال‌های قبل حضور یافتند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین نشان دهند و ان‌شاءالله با یکپارچگی ملت‌ها و مستضعفان جهان شاهد خواهیم بود که این سرزمین آزاد می‌شود.

وی درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: ما از ۱۹۴۸ به بعد شاهد مهاجرت یهودی‌ها به سرزمین فلسطین بودیم تا در یک نقطه جمع شوند اما امروز بعد از ۷۵ سال شاهد دو پارچگی سیاسی و اجتماعی در درون این سرزمین هستیم و این دو صدایی ثبات اسراییل را از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با تهدید از درون مواجه می‌کند و این مساله به مهاجرت معکوس از این سرزمین شتاب می‌دهد و این اضمحلال اسراییل را ان‌شاءالله سرعت خواهد داد.

رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته است

نوری همدانی

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع معظم تقلید شیعه امروز ۲۵ فروردین در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با عنایت پروردگار متعال امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری اتحاد دارد و با توکل به خداوند متعال مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.

وی با بیان اینکه امروز بر همه آزادیخواهان به خصوص مسلمانان لازم است با وحدت و یکپارچگی از این حرکت حمایت کنند، افزود: همه بدانند رژیم صهیونسیتی در روزهای پایانی عمر خود قرار گرفته و ان شا الله فرمایش امام عزیز برای ریشه کنی این غده سرطانی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی ایران با تکیه بر عنایت خداوند متعال و حمایت ملت شریف ایران مستحکم‌تر خواهد بود و با حفظ وحدت و خدمت بیشتر و حل مشکلات خصوصاً معیشت این مردم وفادار به اسلام و انقلاب نقشه دشمنان را علیه ملت خنثی خواهد شد.

آیت‌الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در قم و آیت الله‌صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در کنار عموم مردم روزه دار قم در این راهپیمایی حضور داشتند تا مشتی محکم بر پیکره رژیم کودک کش صهیونیستی بزنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مستکبران جهان به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی هستند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: منطقه خاورمیانه و غرب آسیا دارای منابع انرژی بسیار و ارزشمندی است و منطقه‌ای مهم و استراتژیک برای کشورهای استکباری محسوب می‌شود به همین علت نیز این کشورها به دنبال تقویت رژیم غاصب اسرائیل هستند.

سیدمحمد حسینی ۲۵ فروردین ماه در راهپیمایی روز قدس در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حمایت از مردم فلسطین وظیفه ذاتی مسلمانان جهان است و این امر مهم و ضروری هیچگونه منافاتی با منافع ملی ایرانیان ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیست یک رژیم زیاده‌خواه است، ادامه داد: این رژیم کودک‌کش به دنبال عادی‌سازی روابط خود با کشورهای منطقه است تا به این طریق به همسایگی ایران رسیده و به کشور آسیب بزند همانگونه که طی روزهای اخیر نیز شاهد بودیم در پی حمله این رژیم به کشور سوریه دو نفر از رزمندگان ایرانی به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد تفرقه دربین سایر ملل بوده و درواقع می‌توان گفت شکل‌گیری این رژیم برای حفظ منافع کشورهای استکباری بوده است.

حسینی عنوان کرد: منطقه خاورمیانه و غرب آسیا دارای منابع انرژی بسیار و ارزشمندی است و منطقه‌ای مهم و استراتژیک برای کشورهای استکباری محسوب می‌شود به همین علت نیز این کشورها به دنبال تقویت رژیم غاصب اسرائیل هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته شاهد بودیم که چگونه صهیونیست‌ها به دنبال تجزیه ایران اسلامی بودند و سعی داشتند با مخفی کردن خود پشت اقوام نجیب و بزرگ ایرانی به کشور ما آسیب وارد کنند همچنین شاهد هستیم که این رژیم غاصب برای از بین بردن هویت مردم مظلوم فلسطین خانه‌های آن‌ها را ویران کرده و اقدام به شهرک‌سازی می‌کند، این موضوعات چهره حقیقی رژیم کودک‌کش اسرائیل را آشکار می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات بزرگ و مهمی که در کشور درحال انجام است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز می‌تواند پهبادهایی بسازد که دیگران را درمانده و مستاصل کند همچنین ماهواره خیام در مدار زمین قرار گرفته است و این موضوعات تنها بخشی از دستاوردهای عظیم کشور به شمار می‌آیند.

حسینی یادآور شد: در دهه ۹۰ فشارهای اقتصادی بسیاری وجود داشت که آسیب آن به اقشار ضعیف جامعه وارد می‌شد اما امروز در این حوزه اقدامات مثبتی انجام شده اگرچه در ابتدای این مسیر قرار داریم همچنین علاوه‌بر زمینه اقتصادی در حوزه‌های عمرانی و آبرسانی نیز کارهای بزرگی در کشور درحال انجام است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه نظامی، بیان کرد: زمانی که جمهوری اسلامی ایران توانسته در حوزه نظامی به چنین پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا کند بنابراین در حوزه اقتصادی نیز قادر خواهد بود اقدامات ارزشمندی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر دستگاه یا مسئول باید وظیفه‌ای را که برعهده گرفته است به بهترین شکل ممکن به انجام برساند چراکه لازم است با تدبیر، برنامه‌ریزی صحیح و هدف‌گذاری اصولی تلاش کنیم تا مشکلات ملت ایران که همواره و در تمامی عرصه‌ها در صحنه حضور داشته‌اند رفع شوند.

علی‌ اکبری: «با برنامه» با مساله حجاب برخورد شود/ دولت مداخله در امور اقتصادی را کوتاه کند

حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در فضیلت استفاده از ماه مبارک رمضان به ویژه روزهای باقی مانده تا پایان این ماه گفت: روزهای پیش رو کم از شب‌های قدر ندارد و باید از آن بیشترین بهره را برد.

وی هم‌چنین گفت که حضور در نماز عید فطر که به نائب امام زمان مان و رهبر عزیزمان اقتدا کنیم که نمونه ای از ذخر و شرف و کرم است که بشارت آن از بهار مشخص است. این خواسته همه ما از امام عالی قدرمان است و آن را عیدی خود می‌دانیم.

علی‌اکبری درباره شعار سال ۱۴۰۲ "مهار تورم و رشد تولید" گفت: سپردن کار به مردم و مردمی سازی اقتصاد کشور از نگاه رهبر حکیم راهکار اصلی است و دولت باید دست و پای خود را و مداخله‌اش را هر چقدر می تواند در امور اقتصادی کوتاه کند. یک فتوای روشن به ویژه از دیدگاه رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که هر کاری که مردم می توانند انجام دهند، حرام است که دستگاه‌های دولتی انجام دهند از این رو مسئولان مشارکت حداکثری جدی مردم را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: این کار نیاز به نقشه راه دارد. مطالبه ما و طراحی این نقشه راه حیاتی برای اعتلای این شعار و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که از مسئولان عالی قدر در قوای مختلف به ویژه از رییس جمهور توقع داریم این برنامه را با قوت دنبال کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است. دشمنان بر خلاف تلاش برنامه ریزی شده‌ای که در این ارتباط داشتند با سد استوار هویت دینی جامعه ایرانی مخصوصا جامعه دختران و بانوان رو به رو شدند اما در جماعتی ظهور و بروز مخاطره آمیزی پیدا کرد تا جایی که بانوان کم حجاب هم اعتراض کردند.

علی‌اکبری افزود: مطالبه ما مواجهه با برنامه با این مساله است که همه ابعاد مساله در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی با مسایل قانونی به طور سلبی و ایجابی مورد توجه قرار گیرد و ان‌شاءالله این بیماری اجتماعی با همراهی مسئولان و دعای مردم درمان خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران درباره راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امسال روز قدس متفاوتی را تجربه کردیم از این جهت که هیچ گاه رژیم صهیونیستی اینقدر مستاصل و بیچاره و در محاصره و اهتزار نبوده که الان است. از طرفی جبهه مقاومت هیچ گاه اینقدر سر حال و فعال نبوده است. امروز بعد از لیله القدر شاهد حضور روشن و معنادار و قوی مردم در راهپیمایی هستیم و خدای متعال این عمل صالح بزرگ را از همه شما برادران و خواهران و همه مومنان در جهان قبول کند. ان‌شاءالله امام راحل ما و شهدای بزرگی که این میراث را برای ما گذاشتند از این راهپیمایی بزرگ میلیونی شاد و خرسند کند.

وی در پایان به زبان عربی دقایقی درباره روز قدس و مقاومت اسلامی و فلسطینی سخن گفت.

معاون رئیس‌جمهور: رژیم صهیونیستی آخرین روزهایش را پشت سر می‌گذارد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امید داریم به برکت ماه رمضان و انسجامی که در کشورهای محور مقاومت است هر چه سریع‌تر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در شرایطی هستیم که در سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی درگیر اعتراضات داخلی است شاهد هستیم که چند صد هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های این رژیم شرکت کردند و امید داریم به برکت ماه رمضان و انسجامی که در کشورهای محور مقاومت است شاهد نابودی این رژیم هر چه سریعتر باشیم؛ اینها خودشان در این سرزمین به استقبال نابودی رژیم صهیونیستی رفتند و تلاش هایی که در کشورهای محور مقاومت انجام می دهند مثل سوریه یا در مسجدالاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی آخرین روزهای خودش را پشت سر می‌گذارد.

معاون رئیس‌جمهور: رژیم صهیونیستی آخرین روزهایش را پشت سر می‌گذارد

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی حسب تکلیف مقام معظم رهبری با تمام قدرت از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم.

سرلشکر صفوی: آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع راهپیمایان روز قدس در شیراز گفت: روز جهانی قدس امسال یعنی سال ١٤٠٢ شمسی به به لحاظ رویکردها و رویدادهای اخیر سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در درون سرزمین های اشغالی و افول قدرت امریکایی در حمایت از این رژیم سفاک از ویژگی های خاصی برخوردار است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: روز جهانی قدس از نگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از منظر ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و بر اساس دیدگاه اعتقادی یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون نفر مسلمان جهان دارای جایگاه محوری و مسئله اول ملت های اسلامی است.

صفوی با بیان اینکه آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است خاطرنشان ساخت: این بدین دلیل است که صهیونیسم عامل بی ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بیگناهان و جنگ افروزی طی ٧٥ سال گذشته بوده است.

صفوی با تأکید بر اینکه پدیده صهیونیسم مانع صلح جهانی و ثبات و امنیت منطقه ای غرب آسیا و شمال آفریقاست افزود: نابودی صهیونیسم، نیاز امنیت منطقه ای و جهانی و خواسته بشری و انسانی است.

صفوی با بیان اینکه دلایل متعددی برای هراس و وحشت صهیونیست ها وجود دارد گفت: ابتدا اینکه رژیم صهیونیستی در روند تحولات داخلی و افزایش اختلافات بنیادی گروههای سیاسی و بحران های اقتصادی داخلی قرار گرفته و از طرف دیگر قدرت هژمونیک کشورهای غربی این رژیم که توان خود را فرسایش یافته می بینند کاسته شده است.

وی در شرح دلایل هراس و وحشت صهیونیست ها افزود: دلیل دیگر، افزایش قدرت گروههای مقاومت در غزه و کرانه باختری است که فقط سال گذشته حدود یک هزار عملیات علیه صهیونیست ها داشته اند و همچنین روند روبه رشد قدرت حزب الله لبنان و رهبر مجاهد آن حاج سید حسن نصرالله که معادله قدرت را به مرزهای فراتر از بازدارندگی رسانده به طوری که رژیم در ازای هر تهدید و ماجراجویی، دچار خسارت های بزرگ و جبران ناپذیری همچون شکست در جنگ ٣٣ روزه می شود.

صفوی افزود: همچنین شکست های سیاسی، اقتصادی و امنیتی اخیر از حزب الله مانند افزایش مهاجرت معکوس و دادن تلفات زیاد و یا واگذاری امتیاز اقتصادی به لبنان در مورد تعیین مرزهای منطقه نفتی و گازی تازه کشف شده در دریای مدیترانه بین لبنان و فلسطین اشغالی که با تهدید رهبر شجاع حزب الله لبنان مجبور به واگذاری امتیاز به کشور و مردم لبنان شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: موضوع دیگر انگیزه های بالای میلیون ها عرب مسلمان داخل فلسطین در مبارزه با رژیم و همچنین انگیزه بیش از ٧ میلیون آواره فلسطینی از این سرزمین مقدس است که با صبر انقلابی کلید خانه هایشان را سالهاست نگه داشته اند تا به حول و قوه الهی روزی به شهرها و روستاهای اشغال شده بازگردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: طی یک سال گذشته یعنی از روز جهانی قدس سال ١٤٠١ تاکنون مردم مقاوم فلسطین و گروههای مبارز فلسطینی به شیوه های نوین مقابله با صهیونیست ها دست یافته اند و همچنین صحنه مقابله با صهیونیست های ظالم و کودک کش را به کرانه باختری توسعه داده اند و با اقدامات انفرادی جوانان فلسطینی در مناطق اشغالی ١٩٤٨ و ١٩٦٧ خواب را بر صهیونیست ها حرام کرده اند.

وی افزود: اکنون توسعه مقاومت در کرانه باختری، یک جغرافیای راهبردی را برای دشمن صهیونیستی به عنوان یک صحنه نبرد جدید، ناامن و بی ثبات کرده است به طوری که بیش از نیمی از توان نظامی و امنیتی صهیونیست ها به خود مشغول کرده و کارنامه ناموفق آنها برای سرکوب و کنترل مقاومت، کابوسی وحشتناک شده است.

صفوی با تحلیل تحولات امنیتی و سیاسی درون رژیم صهیونیستی گفت: بیش از دو سال است که دولت جعلی صهیونیستی به دلیل اختلافات سیاسی در وضعیت بحرانی و بی ثباتی قرار گرفته و هر ٦ ماه یکبار یک انتخابات و دولت جدید برای خروج از بحران سیاسی داشته اند و  نتانیاهو هم پس از ١٠٠ روز تصدی نخست وزیری در بحران درونی و بیرونی قرار گرفته است.

وی گفت: تظاهرات و مخالفت های داخلی برای دخالت نتانیاهو در مسائل قضایی صهیونیست ها، مقاومت فلسطینی ها در منطقه پیرامونی فلسطین اشغالی و بحران بین المللی از سوی حامیان این رژیم، کابینه او را متزلزل کرده است.

صفوی خاطرنشان کرد: وزیر امنیت ملی یک تروریست افراطی است که برای عبور از کابوس ماه مبارک رمضان و حضور دهها هزار نفر نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی و احتمال درگیری نظامی گسترده مقاومت با رژیم، سیاست فرار به جلو را در مسجدالاقصی پیش گرفته است و با اقدامات اخیر در مسجدالاقصی و سرکوب وحشیانه نمازگزاران و اعتکاف کنندگان موجب چالش درون کابینه و از سوی وزراء و دسته جات مخالف نتانیاهو شده و او را وادار به عقب نشینی مستمر کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اطهار کرد: رژیم صهیونیستی طی ١٨ روز گذشته برغم اینکه با پرتاب موشک از لبنان و سوریه و غزه مواجه بوده است از ترس و نگرانی یک جنگ منظقه ای، لفاظی را ادامه داده است ولی پاسخ و واکنش نظامی مثل گذشته از خود نشان نداده و موجب سرافندگی و ناامیدی و ناتوانی این رژیم برای تأمین امنیت داخلی شده است.

وی گفت: رژیم صهیوتیستی طی ٧٥ سال گذشته بر اساس نقشه های استعماری انگلیس و با پشتوانه امریکایی ها با فریب و دروغ تاریخی و مذهبی و جنایت و قتل و آوارگی بیش از ٥ میلیون نفر فلسطینی، همچون خنجری در قلب جهان اسلام فرو رفته است و لیکن فاقد پایه های شکل گیری و ملت سازی است. البته آنها دولت جعلی ساخته اند و لیکن در ملت سازی شکست خورده اند و قابلیت ادامه حیات سیاسی را ندارند و محکوم به شکست هستند.

وی با اشاره به شکاف های سیاسی، فرهنگی و اقتصای درون سرزمین های اشغالی گفت: رژیم صهیونیستی طی ٧٥ سال گذشته نشان داده که در درون خود یک جامعه از هم گسسته و موزاییکی و شکننده از گروههای مختلف مهاجر از افریقا تا روسیه و اروپا و امریکا را نتوانسته کنار هم قرار دهد و حتی حامیان و سازندگان این رژیم جعلی از حمایت های خود کاسته اند و سرکوب و اقدامات ضد حقوق بشری و شهرک سازی های غیر قانونی این رژیم را تحمل نمی کنند.

صفوی افزود: رژیم صهیونیستی به دلیل مصنوعی بودن تمامی شاخص های ملت سازی و دولت سازی، عنصری زائد و ناسازگار با محیط منطقه ای است و ملت ها و دولت های همسایه نزدیک و دور با آن مخالف هستند لذا محکوم به ناپایداری و فناست.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی یک پدیده پادگانی و اشغالگر است که فقط با بحران سازی و جنگ افروزی، فساد و فتنه بر روی پای خود ایستاده است و از غارت ثروت دیگران به حیات ننگین خود ادامه می دهد و به میزان کاسته شدن حمایت غرب، رویگردانی از صهیونیست ها حتی در کشورهای سازشکار نیز روند معکوس داشته است.

صفوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حیات ننگین خود بزرگترین جنایات ضد بشری و جنگ های متعددی در فلسطین و کشورهای همسایه را ثبت کرده و حتی برای سازمان‌های جاسوسی غربی و متحدان آن، استاد و معلمِ شکنجه تربیت کرده و دست به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران زده گفت: وجود این رژیم مظهر تهدید و جنگ افروزی و فتنه گری و خطر دائم برای منطقه و جامعه بشری بلکه برای صلح منطقه‌ای و جهانی است لذا نابودی این رژیم یک ضرورت و نیاز انسانی و بشری است و جهان بدون رژیم صهیونیستی جهان بهتر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: مقاومت مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت از لبنان، سوریه، عراق و یمن به یک بلوغ از مولفه های قدرت و پیوند تکاملی در بین اعضای خود رسیده است و هدف و آرمان اصلی خود را برای آزادی قدس شریف و فلسطین از نهر تا بر قرار داده است.

وی ادامه داد: آنچه امروز در درون رژیم و جامعه پراکنده صهیونستی شاهد آن هستیم از جنگ قدرت بین گروه‌های سیاسی تا افزایش مهاجرت معکوس تا ناامنی گسترده خصوصاً در کرانه باختری، گواه آن است که به حول و قوه الهی بنابر فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده خود را نمی بینند و حتی به فضل الهی زودتر از آن با اقدامات همه جانبه از درون به فروپاشی و پایان شرارت و جنایت می رسند.

صفوی در  جمع بندی سخنان خود چند پیشنهاد راهبردی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف ارائه داد و گفت: راهبرد سیاسی همگرایی و وحدت ملت های اسلامی بر علیه دشمنان مشترک غاصب فلسطین و حمایت همه جانبه مادی و معنوی دولت ها و ملت ها از ادامه جهاد مسلحانه و توسعه مقاومت در درون سرزمین‌های اشغالی خصوصاً کرانه باختری فلسطین یکی از پیشنهادهاست.

وی افزود: قطع روابط سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی مخفی و آشکار برخی از کشورهای عربی و غیر عربی مسلمان با این رژیم جعلی ناپایدار و عنکبوتی یک صرورت است.

صفوی در تشریح پیشنهاد دیگر خود گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌های حقوقی رسانه‌ای و سیاسی و قابلیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی جهت آشکار کردن جنایات ضدبشری و شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها و حمایت از بازگشت بیش از ۷ میلیون آواره فلسطینی به موطن اصلی شان و برگزاری همه پرسی از همه مسلمانان - مسیحیان و یهودیان ساکن اصلی این سرزمین برای تشکیل دولت واحد نیز از دیگر راهکارهاست.

صفوی افزود: پیشنهاد دیگر راهبرد تحریم کالاها و هر نوع تجارت و مبادلات اقتصادی با این رژیم ستمکار از جمله قطع صدور گاز و نفت کشورهای عربی و اسلامی منطقه است که باعث ضرر ۱۰ میلیاردی طی دو سال گذشته برای این رژیم کودک کش شده است .

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد دیگرم ادامه هرگونه حمایت مادی به هر صورت و به هر مقدار توسط یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان به مردم فلسطین است؛ به طور مشخص اگر در همین روز جهانی قدس هر مسلمانی در سال فقط یک دلار کمک کند ، سالی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار جمع می شود.

وی افزود: راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای نظیر آگاهی دادن و شناخت جوانان مسلمان و آزادی خواهان جهان از خطر صهیونیسم بین الملل و ارسال کمک‌ها و فناوری‌های جدید به فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی به هر شکل ممکن نیز بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به آیه "کتب الله لاغلبن انا و رسلی" و همچنین آیه  "نصر من الله و فتح القریب و بشر صابرین" وعده پیروزی در قرآن کریم را مورد تأکید قرار داد.

فرمانده ارتش: روز قدس باعث می‌ شود مسئله اول جهان اسلام فراموش نشود

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز قدس باعث می‌شود مسئله اول جهان اسلام فراموش نشود.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در تبریز اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دست قدرت‌های استعماری ایجاد شده است.

وی افزود: این رژیم و قدرت‌های صهیونیستی با تبلیغات خود به دنبال این هستند که فلسطین فراموش شود.

وی تاکید کرد: روز قدس و فریاد مرگ بر اسرائیل مردم باعث می‌شود تا مسئله اول جهان اسلام و فلسطین فراموش نشود.

سردار اسدی: آشکار شدن چهره خبیث رژیم صهیونیست در افکار عمومی

مسئول بازرسی نیروهای مسلح کشور گفت: چهره خبیث رژیم صهیونیستی روز به روز در افکار عمومی آشکارتر می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان  اینکه جبهه استکبار محکوم به شکست است و چیزی به جز ذلت و نابودی در انتظار آنان نیست،  اظهارکرد: لازمه مقابله با توطئه‌های سازمان یافته دشمنان، تبعیت از رهبری و داشتن بصیرت سیاسی است.

وی ادامه داد: وجود مقام معظم رهبری بالاترین نعمت خداوند متعال به ملت شریف ایران اسلامی است که در سایه درایت این رهبر فرزانه به رستگاری و سعادت رسیدند.

وی گفت: ملت ایران در طول عمر با برکت انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف ثابت کردند که همچنان پشتیبان قوی برای نظام اسلامی هستند و به بیگانگان اجازه دخالت در امور جاری کشور را نخواهد داد.

وی گفت: کنار آمدن با آمریکا شیطان بزرگ چیزی جز ذلت و خواری را برای ما به ارمغان نخواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: در طول عمر با برکت انقلاب، دشمنان از هیچ تلاش و کوششی برای ضربه زدن به نظام اسلامی دریغ نکردند اما مردم با تبعیت از رهبری و بینش باز سیاسی، تمام توطئه‌های آنان را با شکست مواجه کردند.

سردار سرتیپ پاسدار اسدی گفت: مردم با شرکت در راهپیمایی روزقدس، عزت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که همچنان پشتیبان نظام اسلامی هستند.

وی افزود: تنها در زیر سایه ولایت فقیه می‌توان کشوری قدرتمند داشت و مردم ایران اسلامی امروز با شرکت در راهپیمایی روزقدس این مهم را به اثبات رساندند.

این سردار سپاه گفت: تنزل روز به روز قدرت استکبار جهانی توسط نظام جمهوری اسلامی به برکت حضور ولی فقیه در راس انقلاب است.

سردار سرتیپ پاسدار اسدی، افزود: همچنین انقلاب اسلامی توانسته با اتکا به ولی فقیه هم اکنون قدرت استکبار جهانی را تنزل داده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: در چند ماه گذشته هدف رسانه‌های معاند تلاش زیادی کردند که مردم را از نظام و انقلاب مایوس کنند غافل از اینکه در مکتب سیدالشهدا، یاس و ناامیدی جایی ندارد.

سردار اسدی تاکید کرد: شرکت حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس بار دیگر به تمام دشمنان ثابت کرد که امت اسلامی گوش به فرمان ولی فقیه و با تبعیت محض از فرامین رهبری همچنان دل‌داده و عاشق این نظام و انقلاب هستند.

دفاع از فلسطین وظیفه هر مسلمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی روز جمعه ۲۵ فروردین در مراسم پایانی روز قدس کرج که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که ایستادگی و مقاومت به عنوان رمز پیروزی، رژیم جعلی صهیونسیتی را در سراشیبی سقوط قرار داده است، گفت: این رژیم، فلسطین را با قلدری تصاحب کرده است اما خودشان در نهایت ضربه می‌خورند.

تقوی ادامه داد: صهیونیستی‌ها می‌خواستند یک کشور مستقل را از بین ببرند تا به خیال خود کشوری دیگر بسازند.

وی با بیان اینکه آزادی فلسطین یک مسئله اسلامی و مربوط به دنیای اسلام است و هر مسلمانی وظیفه دارد در مقابل زورگویی بایستد، خاطرنشان کرد: وحدت بر محور اسلامیت و مقاومت حرف اول را می زند و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و حضور در راهپیمایی روز قدس و دفاع از فلسطین در مجامع بین المللی وظیفه هر مسلمان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دشمنان با ایجاد جنگ های ترکیبی به‌دنبال ضربه زدن به اسلام هستند اما آرمان های انقلاب همچنان زنده و پویا است.

وی ادامه داد: دشمنان به هر اقدامی برای مقابله با اسلام و انقلاب دست می‌برند اما بدانند مردان مبارز ما اجازه نخواهند داد شما اقدامی انجام دهید و هر توطئه ای به شکست شما ختم خواهد شد.

رادان: دوربین‌ های طرح عفاف و حجاب هیچ خطایی نخواهد داشت

احمدرضا رادان

سردار احمدرضا رادان در مراسم راهپیمایی روز قدس درباره اهمیت مشارکت مسئولان ایرانی در راه‌پیمایی روز قدس اظهار داشت :  مردم ایران و جهان روز قدس را تکلیف دینی خود می دانند این تکلیف بر این اساس است که ظلمی روا شده و  مورد مظلومیت قرار گرفته اند. هر مسلمانی وظیفه دارد که از مظلوم حمایت کند و بر ظالم بتازد.

وی درباره اجرای طرح عفاف و حجاب که از فردا آغاز می شود، گفت: در این باره به تفصیل توضیح داده شده و بر همین اساس از فردا این برنامه اجرا خواهد شد.

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که درصد خطای دوربین هایی که قرار است در طرح عفاف و حجاب استفاده شود تا چه اندازه است؟ گفت: مطمئن باشید که هیچ خطایی نخواهد داشت.

سخنگوی سپاه پاسداران: اسرائیل بدون تنفس مصنوعیِ داعش مرده بود/ دست فلسطینی‌ها پر است

سردار رمضان شریف پیش از ظهر امروز ۲۵ فروردین ماه در جمع راهپیمایان روز قدس در مصلای امام علی علیه السلام کرمان با تحلیلی از مبارزه امروز فلسطین با صهیونیست‌ها و تاثیر انقلاب بر این فرایند و پیامد نامگذاری روز جهانی قدس اظهار کرد: می‌دانید صهیونیست ها برای تصرف بخش عمده ای از سرزمین مسلمانان دولت جعلی یهود را در ۲۷ هزار کیلومتر مربع از سرزمین مقدس فلسطین اشغال کردند و طرح اولیه آنها گسترش جغرافیایی از نیل تا فرات بود.

او ادامه داد: بیش از ۷۰ سال از این طرح می گذرد و تا قبل از نامگذاری روز جهانی قدس و وقوع انقلاب اسلامی و نگاه حکیمانه امام راحل به مسئله قدس و بیت المقدس، صهیونیست‌ها به پشتیبانی اربابانشان طرح خود را پیش می‌بردند. تجهیز یک ارتش قدرتمند و تلاش در جهت نفوذ در ممالک اسلامی از جمله مولفه‌های اسرائیل برای گسترش نفوذشان طراحی شده بود.

شریف عنوان کرد: مهمترین و اساسی ترین استراتژی اسرائیل این بود که مسئله فلسطین و اشغال این سرزمین و تشکیل دولت جعلی به فراموشی سپرده شود و نسل های جدید از آن آگاهی نداشته باشند اما وقوع انقلاب اسلامی در ایران و نگاه ویژه بنیان‌گذار انقلاب فرصتی فراهم کرد که هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان این پرونده قطور ورق می‌خورد و نسل‌های جدید با چگونگی اشغال این سرزمین و ترفندهای صهیونیست‌ها آشنا می شوند.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: امام راحل با تعطیلی سفارت رژیم صهیونسیتی و ایجاد سفارت فلسطین نگاه مسلمانان را به سمت بیت المقدس و فلسطین جلب و تبدیل به مسئله اول جهان اسلام کرد و محور وحدت دنیای اسلام قرار داد و امروز در چهل و چهارمین راهپیمایی می‌توان با قاطعیت راهبردهای به چالش کشیده او را نام برد که اولین آن فراموشی مسئله فلسطین بود اما امروز این مسئله حی و زنده است، نه در بین مسلمین و اعراب که نگاه دنیا به ظلم صهیونیست‌ها معطوف است.

او با بیان این مطلب که این یکی از تاثیرات اولیه و تعیین کننده نامگذاری روز جهانی قدس است، تصریح کرد: دومین راهبرد آنان که به برکت انقلاب اسلامی و تلاش و مجاهدت فرزندان اسلامی بهم ریخت اینکه ارتشی سازماندهی کرده بودند که به تعبیر خود پنجمین ارتش قدرتمند دنیا بود.

شریف در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: صهیونیست‌ها بعد از جنگ ۳۳ روزه هرگاه حرکت نظامی علیه لبنان یا فلسطین راه انداختند در فاصله کوتاهی عذرخواهی کرده و دستانشان را بالا بردند، چون جریان مقاومت راه به پیروزی بر صهیونیست ها را پیدا کرد و امروز از هر زمان دیگری رژیم صهیونسیتی در اضمحلال است و یک شعار نیست که یک واقعیت میدانی مجسم پیش روی ما است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: صهیونیست ها بعد از جنگ ۳۳ روزه داشتند می رفتند اما با طراحی داعش و بهم ریختن شامات یک تنفس مصنوعی به آنها دادند وگرنه بعد از جنگ ۳۳ روزه کار اسرائیل تمام بود و بدون تنفس مصنوعی داعش مرده بودند.

شریف تصریح کرد: آنها با میدان دادن به داعش، در مقطعی جغرافیای اسلامی را دچار چالش کردند اما به طراحیشان که ایجاد دولت داعش در سرزمین عراق و سوریه بود، نرسیدند و با میدان‌داری سردار حاج قاسم سلیمانی و نیروهای باوفایش و مردم عراق و سوریه، یکبار دیگر طعم شکست را به جبهه دشمن چشاندند و امروز اثری از داعش نیست.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: ارتشی که صهیونیست ها آراسته و معتقد بودند که اگر همه ارتش های عربی با هم جمع شوند نمی‌توانند آنها را شکست دهند، اما نسل ما در جنگ ۳۳ روزه شاهد بود که به برکت الهام بخشی انقلاب اسلامی و مکتب امام برای اولین بار ارتش صهیونیستی در برابر حزب الله شکست خورد و هنوز صهیونیست ها تبعات آن جنگ را می دهند.

شریف تاکید کرد: این شکست با تدابیر رهبری و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و حزب الله و رهبر شجاعمان بود و این دومین شکست اسرائیل بعد از اجازه ندادنِ به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین بود.

وی اظهار کرد: امروز تقریبا همه مقامات سیاسی و نظامی سابق رژیم صهیونسیتی می گویند در آستانه فروپاشی هستیم و این را نمی گویند که مسلمانان و جبهه مقاومت خوشحال بشوند بلکه برای اینکه آنها و اربابانشان طرح نویی در اندازند.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: بعید است که دیگر بتوانند فرمتی مانند داعش ایجاد کنند، چون شرایط متفاوت شده و امروز مهمترین حامی آنها یعنی آمریکایی ها قادر به حمایتشان با دست باز نیستند و آمریکایی ها در مقابل انقلاب اسلامی شکست خوردند و در کشورهای منطقه هزینه کردند اما امروز به فضل الهی همه طراحی های آنها با شکست روبرو شده است و امروز ایران اسلامی به عنوان پرچمدار در این منطقه می درخشد.

او اظهار کرد: رزمندگان فلسطینی از ماه رمضان پارسال تا رمضان امسال بیش از ۱۰ هزار عملیات بزرگ و کوچک از کرانه باختری تا رود اردون انجام دادند.

شریف در ادامه با اشاره به شادی قارون‌های منطقه از درگیری‌های سوریه بیان کرد: آنها تصور می‌کردند کار عراق و سوریه تمام خواهد شد ولی رهبری در ۱۴ خرداد همان سال در مراسم ارتحال امام فرمودند دشمنان در سوریه کاری از پیش نخواهند برد و مردم و دولت سوریه جلوی آنان خواهند ایستاد و امروز شاهد تحقق چشم انداز آن مقطع حساس هستیم و رهبران کشورهای عربی که برخورد بسیار بدی با سوریه داشتند، امروز برای ملاقات با مسئولین سوریه صف کشیدند و این یعنی تحقق آرمان های انقلاب و تدابیر رهبری.

او عنوان کرد: آهنگ صلح در منطقه با درایت فرمان رهبری و با پیروزی ما بر دشمنان در اوج اقتدار انقلاب و جبهه مقاومت است، اگرچه ما از این آهنگ حمایت می‌کنیم اما یادمان نرود از کجا به اینجا رسیدیم. شهید سلیمانی در حالی در فرودگاه بغداد ترور شد که پرچمدار همین آهنگ صلح بود.

رئیس ستاد قدس و انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به برخورد طبقاتی صهیونیست‌ها با شهروندان خود و درجه بندی آنها اظهار کرد: آنها به آخر خط رسیده اند و در طول کمتر از یک سال چهار دولت تغییر دادند و این به برکت امپراطوری رسانه است که حرف می زند و مسائلی که امروز صهیونیست ها با آن روبرو هستند را بیان می کنند و طبق آمار دو میلیون نفر از پنج میلیون جمعیت این رژیم می‌خواهند این سرزمین را ترک کنند و این مهاجرت معکوس یک روند رو به رشدی دارد.

او اظهار کرد: آنها نسبت به مسلمانان و اعراب معتقدند که یا باید کشته یا این سرزمین را ترک کنند و ۳۰ درصد از جمعیت اسرائیل را مسیحیان تشکیل می دادند که امروز به حدود هشت درصد رسیده است.

شریف عنوان کرد: یکی از کلیدواژه های مورد تاکید رهبری حمایت از فلسطین بوده و امسال یهودیان تندرو نتانیاهو را به اینجا رساند که تجدیدنظر کند البته نه از سر رافت و فهم، بلکه از سر ضرب شصت زوری موشک هایی که از سوریه، لبنان، غزه و کرانه شلیک شد و این اول راه است و دست فلسطینی ها پر شده و کسی حرف از سازش و تسلیم در برابر دشمن نمی‌زند.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب، گفتمان غالب صلح و سازش بود که به برکت انقلاب و جبهه مقاومت و علمداری حاج قاسم و شاگردان و تربیت یافتگان او در سرزمین های اشغالی چه در بین گروه‌های سنتی و نوظهور گفتمان جهاد و مبارزه با رژیم است که پیام مستحکمی برای مسلمین و دنیای عرب دارد که دیگر در این سرزمین کسی آزموده را نمی‌آزماید. این حق از لوله‌های تفنگ فلسطینی و حضور زنان و مردانی که مثل شیر می ایستند قابل احقاق است و صهیونیست‌ها زبانی جز زور نمی‌فهمند.

علم‌الهدی: توافقات اخیر کشورهای منطقه اسرائیل را در تنگنا قرار داده است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: در طی ۴۴ سال اخیر شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از دهان این ملت نیفتاده است. ممکن است کسی سؤال بپرسد که سرانجام مداومت بر این شعارها چه بوده است؟ آن هم زمانی که صهیونیست‌ها همچنان به جنایت خود ادامه می‌دهند و نه‌ فقط غزه بلکه سرتاسر فلسطین را در آتش جنایات خود می‌سوزانند.

وی در تشریح نخستین دستاورد بزرگداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: اولین دستاورد روز جهانی قدس این بود که مسئله فلسطین به یک چالش مردمی تبدیل شد؛ به‌گونه‌ای که تا پیش از آن، این موضوع فقط تابع جریانات سیاسی بود و دولت‌ها آن را دنبال می‌کردند، اما پس از نام‌گذاری روز قدس، امت اسلام دغدغه‌ای مهمتر از آزادی قدس نداشت و با تمام توان آن را دنبال کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تا پیش از این نام‌گذاری، آن‌هایی که با امپریالیسم غربی هم‌پیاله بودند، سعی می‌کردند مسئله فلسطین را به‌کلی به فراموشی بسپارند و آن‌هایی که با کمونیسم شرقی زد و بند داشتند، سعی بر استفاده از این مقوله برای تأمین منافع خود داشتند. با این حال تدبیر امام سرانجام شرایطی را رقم زد که مسئله فلسطین به دغدغه اصلی امت اسلام و ملت‌های منطقه تبدیل شود.

علم‌الهدی اضافه کرد: دومین دستاورد نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، اسلامی شدن آن بود، زیرا تا پیش از این، مسئله فلسطین فقط در مقام یک بحران داخلی و بلایی بود که بر سر یک ملت آمده بود. آن‌هایی هم که باوجدان‌تر بودند، فلسطین را به مسئله جهان عرب تبدیل کرده بودند. جنگ اعراب و اسرائیل هم در همین مقام تشکیل شد و جنگجویان عرب در آن میدان، شعار «یا اَبناء العَرَب» سر می‌دادند اما تدبیر امام آن بود که شرایطی رقم بخورد تا امروزه، فلسطین بزرگترین مسئله جهان اسلام باشد.

وی تأکید کرد: سومین دستاورد بزرگداشت روز قدس آن است که دیگر استکبار غرب نمی‌تواند کاری کند تا فلسطین به فراموشی سپرده شود. نظام سلطه به محوریت آمریکا و اسرائیل و اذناب منطقه‌ای او همواره در این پازل بازی کردند که دیگر هیچ‌کس از فلسطین یاد نکند و جنایات صهیونیست‌ها همواره در رویگردانی رسانه‌ها باقی بماند اما با گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، هر سال مسلمانان به مناسبت فرارسیدن این رویداد، از فلسطین یاد می‌کنند و برای دفاع از آن دوباره عهد می‌بندند.

امام جمعه مشهد چهارمین دستاورد بزرگداشت روز قدس را شکل‌گیری محور مقاومت دانست و گفت: پس از ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ تاکنون، به‌تدریج شعله مقاومت افروخته‌تر و شجره طیبه آن زنده‌تر شد. آن زمان که امام دستور به برپایی روز قدس دادند، اساساً در منطقه ما هیچ بحثی درباره محور مقاومت مطرح نبود، اما به برکت این نام‌گذاری، زمینه به نحوی فراهم شد که مقاومت، نظام سلطه را به زانو درآورده و در هر طرح و برنامه‌ای، میدان‌دار اصلی بوده است.

علم‌الهدی عنوان کرد: امروزه ترس و وحشتی که سربازان و افسران صهیونیست از شیعیان حزب‌الله دارند، از هر سلاح و موشکی تاثیرگذارتر است. مقاومت امروزه در چنین عرصه قدرتی قرار گرفته، اما همه می‌دانیم که انسجام و زمینه‌ساز اصلی شکل‌گیری چنین نهضت قهرمانانه‌ای، آن زمان بود که امام(ره) دستور شکل‌گیری روز جهانی قدس را دادند؛ یعنی آن زمان که بخشی از خاک لبنان در تسخیر رژیم صهیونیستی بود، اما امروزه کار به جایی رسیده که صهیونیست‌ها به دور خود دیوار می‌کشند و شب از وحشت براندازی، خواب ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دستاورد پنجم بزرگداشت روز قدس، جلوگیری از اعلام رسمی قدس به‌ عنوان پایتخت اسرائیل بوده است، ادامه داد: صهیونیست‌ها به دنبال تخریب مسجدالاقصی بودند و تلاش داشتند تا به جای آن، نماد خیالی هیکل سلیمان را به‌عنوان نماد یهودیت برپا کنند. حتی آمریکای ملعون هم در این نقشه بازی کرد و سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داد اما روز جهانی قدس اجازه نداد این نقشه کامل شود و فرمان امام برای جهانی‌شدن این روز، فلسطین را به‌عنوان یک ارض اسلامی تثبیت کرد.

وی افزود : دستاورد ششم نام‌گذاری روز جهانی قدس، شکل‌گیری وحدت میان گروه‌های مختلف مقاومت اعم از فلسطینی و غیر آن بوده است. روز قدس باعث شد تا از یمن و ایران گرفته تا سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، مسلمانان دست‌به‌دست هم بدهند و در برابر آمریکا قد علم کنند. دستاورد هفتم گرامیداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نیز رساندن اسرائیل به لبه پرتگاه و ذلت بزرگی است که امروزه به آن دچار شده و خود نیز کار خود را تمام‌شده می‌داند.

علم‌الهدی با اشاره به توافقات اخیر کشورهای منطقه در جبهه تقابل با رژیم صهیونیستی گفت: با تفاهماتی که اخیراً میان کشورهای منطقه به وجود آمده و ایران، عربستان و بحرین به اتفاق‌ نظر رسیده و سوریه نیز به اتحادیه عرب وارد شده، اکنون صهیونیست‌ها چشم باز کرده‌اند و خود را در تنگنایی می‌بینند که هر لحظه فروپاشی آن‌ها را سریع‌تر از قبل می‌کند.

وی تصریح کرد: همه بدانند که ارتباط عربستان با مقاومت به معنای هضم این محور در کشورهای مزدور استکبار نیست. برخی این‌ طور تحلیل می‌کنند که پس از شکنجه‌های فراوانی که شیعیان بحرین و عربستان از طرف سعودی‌ها متحمل شدند، این ارتباط و تفاهم به معنای ادغام ایران و محور مقاومت در کشورهای وابسته به آمریکاست. خیر این‌طور نیست. مقاومت قوی‌تر از این حرف‌هاست.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: مقاومتی که یمن را چندین سال زیر بمباران‌های سنگین سعودی، اماراتی و آمریکایی زنده نگه داشت، در برابر صهیونیسم‎‌پروری بحرین و تکفیری‎‌پروری سعودی سازش نخواهد کرد. بر خلاف این، پایان جنگ یمن به‌منزله آن است که مقاومت به حکومت‌های سعودی، بحرینی و اماراتی امان خواهد داد و از این جبهه آزاد می‌شود تا همه قدرت خود را بر ضد آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیج کند.

علم‌الهدی بیان کرد: در آستانه فرارسیدن روزی هستیم که دیگر مسئله‌ای به نام اسرائیل بر زمین وجود نداشته باشد. این‌ها همه اثر این راهپیمایی‌های میلیونی و جمعیتی است که در دفاع از قدس و مقابله با صهیونیسم بسیج شده‌اند. با این حال، همه بدانید که پیشرفت‌ها و توفیق‌ها، دستاورد نصر الهی است. امام(ره) که دستور نام‌گذاری روز قدس را داد، ولی فقیه و نایب امامی بود که همه توفیقات امت اسلام بر پایه دعای خیر او به دست می‌آید. از خدا می‌خواهیم که سایر مشکلات ما هم به سرپنجه امام عصر(عج) حل و فصل شود.

آملی لاریجانی: آزادی قدس، مسئله اول جهان اسلام است

آملی لاریجانی

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جریان حضور راهپیمایی روز قدس در قم، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: روز جهانی قدس از روشنگری های امام راحل بود که روزی را به این نام تعیین کردند و امروز شاهد یک حرکت عظیم در جهان اسلام هستیم و تا به امروز ملت‌های مسلمان، روز قدس را زنده نگه داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه آزادی و مسئله قدس، مسئله اول جهان اسلام است، گفت: مقام معظم رهبری در طول سالیان متمادی فرموده‌اند که موضوع آزادی قدس به عنوان مسئله اول جهان اسلام، باید زنده نگه‌داشته شود و امیدواریم حرکت عظیمی که مردم بصیر ما در طول سالیان گذشته در حمایت از آرمان آزادی فلسطین به راه انداخته‌اند، به حرکتی برای محو رژیم کودک‌کش اسرائیل و این غده سرطانی از جهان تبدیل شود.

اراده ملت ایران همواره مورد هراس دشمن بوده است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: آمریکا طراحی‌های بسیاری برای فتنه‌گری می‌کند اما با حضور پررنگ و قدرتمند مردم ایران، طرح‌های آنان به نابودی کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر امروز (۲۵ فروردین‌ماه) در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه زنجان و پس از راهپیمایی روز قدس، با بیان اینکه مقابله با خیزش‌های اسلامی و طراحی آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی از هراس آنها نشات می‌گیرد، اظهار کرد: زمانی که دشمن متوجه شد انقلاب اسلامی آینده و چشم‌انداز دارد، با ترسی که در قلب‌شان به وجود آمد با فتنه‌ها و جریان‌سازی‌ها سعی بر نابودی آن دارند.

وی تصریح کرد: دشمن مهدویت و ولایت را مورد هدف قرار داده و می‌خواهد اراده ایران و اسلام را به ضعف و نابودی بکشاند. اراده ملت ایران همواره مورد هراس دشمن واقع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شیعه کبوتری است که دو بال دارد، افزود: بال اول آن صبر و انتظار و بال دوم آن بال سرخ عاشورا و مهدویت است. این کبوتر، سپری به نام ولایت دارد که این سپر شیعه را شکست‌ناپذیر و تهدیدناپذیر کرده است. دشمن این دو بال شیعه را نشانه گرفته و سعی بر نابودی آن دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: دشمن درصدد است رکن شیعه را نابود و خاورمیانه را برای سلطه درازمدت سازمان‌دهی کند. دشمن تلاش بر نابودی شیعه و خاورمیانه داشته و با نقشه‌ها و نظریه‌پردازی‌های مختلف می‌خواهد نقشه‌های خود را ایفا کند.

این مسئول با تاکید بر نقش مقام معظم رهبری و شهید قاسم سلیمانی در خنثی‌سازی توطئه‌ها، گفت: آمریکا طراحی‌های بسیاری برای فتنه‌گری می‌کند اما با حضور پررنگ و قدرتمند مردم ایران طراحی‌های آن به نابودی کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه مقابله با نقشه آمریکا که هدف آن شکستن جبهه مقاومت بود، یکی از دستاوردهای حائز اهمیت به‌شمار می‌آید، عنوان‌ کرد: دشمن قصد داشت سوریه را از جبهه مقاومت خارج و تجزیه کند اما دلاورمردانی چون شهید قاسم سلیمانی مانع اجرای این طراحی شدند.

این مسئول با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی زمینه اخراج دشمن از سوریه را فراهم کرد، افزود: بیان رشادت‌های رزمندگان می‌تواند یک کتاب هزار جلدی شود. همه باید بدانند داعش وسیله‌ای برای زیر سلطه رفتن خاورمیانه بود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به توان ایران اسلامی در مواجه با این شرایط اشاره کرد و گفت: امروز تفاوت‌ها را می‌بینیم؛ ایران توانست با نقشه‌های امریکا در خاورمیانه مقابله کند و همچنین فرهنگ بسیج را در خاورمیانه شکل دهد. وجود بسیج و انتقال فرهنگ آن دستاورد بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

حجت‌الاسلام سعیدی تصریح کرد: سلطه‌گران هزینه‌های کلانی برای سلطه‌گری می‌کنند اما با وجود جبهه مقاومت و ولایت‌مداری، همواره شکست می‌خورند. ما از فلسطین حمایت می‌کنیم چرا که آمریکا و صهیونیست ادعا جهانی‌سازی دارند که این ادعای درستی نیست؛ آنها می‌خواهند پروژه‌های خود را در قالب مهدویت ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز پیشتاز ظهور امام زمان (عج) است. کمک‌های ایران در خاورمیانه و حضور آن در غرب آسیا زمینه‌ساز ظهور و اهداف والایی است. امروز ما پرچم‌دار ظهور آخرین ذخیره الهی هستیم.

منبع: ایسنا

کدخبر: 884565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟