راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور/ ایرانی‌ ها امروز مظلومیت مردم فلسطین را فریاد می‌ زنند

تسنیم: با گذشت بیش از 44 سال از نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس ، با ابتکار تاریخ‌‌‌ساز و تعیین‌‌‌کننده حضرت امام خمینی(ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف امروز به یک مسئله بین‌‌‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شده ‌و موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را رقم زده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی و جبهه حامی اشغالگری را علی رغم هیمنه پوشالی خود  بیش از هر دوره تاریخی در ضعف و استیصال قرار داده است.

روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شده است. امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و همچنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

اکنون به چهل و چهارمین سالگرد انتخاب روز قدس رسیده‌ایم؛ همان روزی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از کلیه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام کنند.

سراسر ایران اسلامی حکایت از حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن‌شکن قدس از ساعات اولیه صبح دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم از ساعت 10 و در برخی شهرها ساعت 10:30 تا 11 اعلام شده بود، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر ‌با شعار "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ‌از بین رفتن رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد.

آغاز راهپیمایی روز ‌قدس در جوار آب‌های نیلگون خلیج فارس

امروز به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و سالروز روز جهانی قدس، مردم مومن، روزه دار و ولایتمدار هرمزگان در اقصی نقاط این استان و هم زمان با سایر مناطق کشور با حضور پر شکوه و دشمن در راهپیمایی حمایت خود از آرمان فلسطین و انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را اعلام کردند.

در شهر بندرعباس مراسم گرامیداشت این روز جهانی، از لحظاتی قبل از محل پارک شهید دباغیان به سمت مصلی نماز جمعه آغاز شده و مردم با شعارهای دشمن شکن و ضد صهیونیستی از جمله مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و اسرائیل اسرائیل دشمن اصلی ماست و شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند بر آرمان قدس شریف استوار ایستاده‌اند.

علاوه بر شهر بندرعباس در سایر شهرستان‌ها، مرکز بخش‌ها و روستاهای هرمزگان نیز مراسم روز قدس با شکوه خاصی در حال برگزاری است و مردم این خطه شهید پرور، حماسه ای ماندگار خلق کردند.

در این راهپیمایی با شکوه مردم روزه دار هرمزگان در هوای گرم و شرجی، اعم از پیر و جوان و کودک و نوجوان، زن و مرد و شیعه و سنی حضور داشتند و بار دیگر با منویات مقام معظم رهبری،آرمان انقلاب و جبهه مقاومت تجدید میثاق کردند.

آغاز راهپیمایی روز قدس در لرستان

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» هم‌زمان با سراسر کشور در لرستان آغاز شد.مردم لرستان با سر دادن شعارهای «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آمریکا»، «الله‌اکبر»  حمایت خود را از مردم فلسطین نشان دادند و خشم خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام داشتند.

لرستان حکایت از حضور پرشور مردم از ساعات اولیه صبح دارد و با وجود اینکه ساعت شروع مراسم روز قدس از ساعت 11:30 در برخی شهرها اعلام شده‌ است، اما مردم از همان دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین‌شده حضور یافتند. حضور عشایر لرستان با لباس‌های محلی در راهپیمایی امروز خرم‌آباد جالب‌توجه است.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در 43 نقطه استان گلستان

مسلمانان روزه‌دار گلستانی در آخرین جمعه از ماه پرفیض و مبارک رمضان در لبیک به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر با آرمان‌های والای آن پیر سفر کرده و منادی وحدت اسلامی و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تجدید بیعت کنند.

این مراسم مردمی و ضد استکباری در گرگان مرکز استان گلستان از چهارراه میدان آغاز و راهپیمایان با عبور از میدان مرکزی شهر و خیابان شهدا در مصلی نماز جمعه تجمع می‌کنند.

مسئولان ارشد استان گلستان در کنار اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی ضد صهیونیستی تنفر و انزجار خود را از حملات ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به گوش جهانیان رساندند.

در دیگر شهرها و بخش های استان نیز، روزه داران مومن در 43 نقطه استان، با در دست داشتن پوسترها و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر و انزجار از رژیم اشغالگر قدس بار دیگر حمایت خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مردم استان گلستان در راهپیمایی امسال با سر دادن شعار در محکومیت اقدامات خصمانه و وحشیانه صهیونیست ها، خواستار تلاش جدی مجامع بین المللی در جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین شدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در یزد آغاز شد

مردم ولایتمدار یزد از ساعت 10 صبح امروز با حضور در میدان شهید بهشتی(ره) یزد در راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس شرکت کردند و راهپیمایی خود را با شعار کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آغاز کردند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن شعارهای ضد استکباری نوشته شده بود، انزجار و نفرت خود از جنایت‌های رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی را اعلام کردند.

تعدادی از شرکت کنندگان هم تصاویری از سید و سالار شهیدان انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند و تاکید کردند که قطعا انتقام این شهید با نابودی صهیونیست‌ها و آزادی قدس به زودی رقم خواهد خورد.

طنین فریاد مرگ بر اسرائیل در پایتخت شور و شعور حسینی‌

در حالی که چشم جهانیان در روز قدس به جای جای میهن اسلامی دوخته شده، حضور چشمگیر مردم بصیر ایران برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین خیره‌کننده است.

 راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان همزمان با اقصی نقاط کشور دقایقی قبل در حد فاصل میدان قائم (حاجی بلوار) تا مصلی نماز جمعه با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم آغاز شد. مردم زنجان با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار جهانی، جنایات رژیم صهیونیستی را در منطقه محکوم می‌کنند.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در کردستان/ کُردها آزادی قدس شریف را فریاد زدند

مراسم راهپیمایی روز قدس در تمامی شهرهای استان کردستان، از ساعت 10 همزمان با سراسر کشور آغاز شده که در سنندج، مرکز استان، مردم، از میدان آزادی به سمت خیابان فردوسی، میدان انقلاب، سه راه حبییبی این شهر در حرکتند.

در این مراسم باشکوه و به یادماندنی، مردم روزه‌دار استان کردستان با زبان روزه به همراه مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی ارشد استانی، روحانیون، بسیجیان، دانش‌آموزان و دانشجویان، سایر اقشار، زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان همه آمده‌اند تا به ندای رهبرشان لبیک گویند و آزادی قدس شریف از یوغ صهیونیست‌ها را فریاد بزنند.

مردم شهیدپرور و ولایت مدار استان کردستان از ابتدای آغاز این مراسم شعارهای یک‌صدا و کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر فتنه‌گر» سر دادند و به مسیر تعیین شده در این راهپیمایی ادامه دادند.

کردستانی‌ها با حضور گسترده خود ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، بار دیگر وحدت، برادری و یکدلی مسلمانان شیعه و سنی در کردستان را به رخ استکبار و یاوه‌گویان کشاندند.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در استان سمنان/ طنین "مرگ" برای صهیونیست‌ها

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان در 52 نقطه استان سمنان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

راهپیمایی ضد صهیونیستی روز قدس امسال با حضور پررنگ مردم  روزه‌دار که شب گذشته را نیز تا سحرگاه دست به دعا و نیایش برداشته بودند؛ در 52 نقطه استان سمنان آغاز شد.

راهپیمایی روز قدس در سراسر استان سمنان در حال برگزاری است و مردم مؤمن و روزه‌دار استان سمنان علیه رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف به خیابان‌ها آمدند.

مردم مؤمن و روزه دار سراسر استان سمنان از ساعت‌ها پیش در مکان تعیین شده حاضر شدند تا با مشت‌های گره کرده فریاد مرگ بر اسرائیل را محکم‌تر از همیشه سر دهند.

در این راهپیمایی همه اقشار حضور دارند و همه آمدند تا از مردم بی دفاع و مظلوم غزه و فلسطین حمایت کنند و همچنین انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به دنیا اعلام کنند.

فریاد استکبار‌ستیزی مردم ملک سلیمانی روز قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پر شور مردم انقلابی و آزادی‌خواه کرمان همزمان با سراسر کشور در دیار شهید‌ قدس حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت برگزار شد و مردم پایتخت مقاومت اسلامی بار دیگر با فریاد و خروش خود حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود را از مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در ملک سلیمانی همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور و گسترده مردم روزه‌دار برگزار شد و مردم دیار شهید سلیمانی با فریادهای"مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا"، ندای مظلومیت قدس شریف را فریاد زدند.

این مراسم در شهر کرمان از چهار راه توحید با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینه ولی‌فقیه در استان کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آغاز شده و مردم کرمان مسیر راهپیمایی را به طرف مصلای بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان ادامه دادند.

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در 50 نقطه سیستان و بلوچستان

راهپیمایی روز جهانی قدس دقایقی قبل با حضور گسترده مردم شیعه و سنی در 50 نقطه جمعیتی استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

مردم روزه‌دار شیعه و سنی زاهدان از دقایقی قبل با تجمع چشمگیر در میدان آزادی محل آغازین راهپیمایی با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» ضمن اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات استکبار جهانی و در رأس آن رییم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان با تجمع مردمی در میدان آزادی از ساعت 10 آغاز شد و در ادامه راهپیمایی کنندگان از میدان آزادی به سمت خیابان آزادی و سپس مسجد جامع حرکت می‌کنند و در نهایت این راهپیمایی با قرائت قطع‌نامه در مصلی قدس پایان خواهد یافت.

خروش بوشهری‌ها در دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف جهان راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شد و مردم آزاده فریاد آزادی قدس شریف، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایات کودک‌کشان صهیونیستی سر دادند.

مردم روزه‌دار بوشهری در نقاط مختلف استان در شهرها و روستا با خیابان‌ها آمدند و حماسه دیگری در حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین و ابراز انزجار از اسرائیل غاصب خلق کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان بوشهر از خیابان امام خمینی (ره) مقابل مسجد توحید آغاز شد و تا مصلا نماز جمعه ادامه داشت.بوشهری‌ها در کناره آبراهه خلیج‌فارس یک صدا فریاد آزادی فلسطین و مسجدالاقصی از چنگال رژیم اسرائیل غاصب و حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین سر دادند.

در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر، شرکت‌کنندگان با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، بیت‌المقدس قبل مسلمین   رها شود از سلطه غاصبین،  قدس نماد وحدت اسلام است - میراث جاودانه امام است، مانند رهبر خود آزاده‌ایم آزاده - برای محو دشمن آماده‌ایم آماده، وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد - ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد، در آخرین جمعه ماه خدا - آید صدای مرگ بر آمریکا، قدس تبلور شکوه دین است - نشانگر وحدت مسلمین است، خون سلیمانی ما می‌جوشد - ملت علیه دشمنان می‌خروشد، امروز روز قدس و روز دین است - تجلی قدرت مسلمین است، مثلث شوم و پلید ابلیس - آمریکا و اسرائیل و انگلیس، قدس نماد وحدت اسلام است - میراث جاودانه امام است در مصلا جمعه بوشهر تجمع کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان آغاز شد

مراسم گرامیداشت این روز جهانی، دقایقی پیش با حضور پرشور شهروندان و مسئولان اصفهانی در میدان امام خمینی(ره) آغاز شده و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال شاهد خروش معنادار مردم ظلم‌ستیز اصفهان است.

حرکت مردم شهیدپرور اصفهان از مسیرهای هشتگانه به محل تجمع رخدادهای بزرگ تاریخی، یعنی میدان امام(ره) آغاز شده و این مردم همیشه در صحنه در آنجا ضمن حفظ انسجام و نشان دادن اتحادشان به مردم سراسر جهان، فریاد حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین را سر می‌دهند. مسیرهای منتهی به محل تجمع مردم پیش از شروع مراسم میزبان گام‌های محکم راهپیمایان بوده است.

هشدار به برخی کشورهای منطقه/ وحدت؛ کلید غلبه بر استکبار جهانی

شرکت کنندگان در راهپیمایی سراسری یوم الله روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ با قرائت قطعنامه‌ای در ۷ بند مواضع خود را اعلام کردند.

متن قطعنامه راهپیمایی سراسری انتفاضه و روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء/ آیه۱)

بیت‌المقدس و مسجد الاقصی، مهبط وحی، جایگاه پاک پیامبران و قبله‌گاه اول مسلمین؛ سرزمین خونبار فلسطین با شهیدان به خون خفته‌اش، نقطه کانونی جهان اسلام، محور هم‌گرایی امت اسلامی و هم‌افزایی مسلمین و مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلام و کابوس همیشگی صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است.

امروز در شرایطی که با گذشت ۴۴ سال از ابتکار تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین با همراه‌سازی 'امت پیامبر اعظم «صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» ' و آحاد ملل و جوامع حق طلب و آزادی‌خواه عالم، سیاست‌ها و راهبردهای شیطانی امریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کاخ سفید در امنیت‌سازی پایدار برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به شکست انجامیده است و رژیم غاصب و موقت صهیونیستی در مواجهه با تحولات نوین در جبهه مقاومت و توسعه شعله‌های انتفاضه مقدس به کرانه باختری و بلکه سراسر سرزمین‌های اشغالی، در چالش امنیتی و فروپاشی درونی گرفتار و به سرعت مسیر زوال قطعی را طی می‌کند.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن که 'مظهر وحدت و اراده جهان اسلام' در حمایت از فلسطین و آزادی بیت المقدس و پشتوانه 'تحکیم و تقویت امنیت ملی ایران عزیز' است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی 'الله اکبر، خامنه‌ای رهبر' به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱. ما ملت غیور ایران، وحدت و همبستگی جهان اسلام را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان دانسته و به حمدالله اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و دولت فاسد، دیکتاتور و ورشکسته نتانیاهو را در موقعیت استیصال قرار داده و رژیم کودک‌کش به سمت زوال تدریجی رانده و تزلزل سیاسی و دو قطبی شدید در رژیم جعلی، تحولات و اعتراضات درون مرزهای سرزمین‌های اشغالی و افزایش فرار ساکنان شهرهای اشغالی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است؛ معتقدیم تسریع در زوال و فروپاشی ‌رژیم موقت صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشورهای اسلامی است.

۲. روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه مستحکم 'امنیت ملی ایران عزیز' و رمز 'وحدت و اتحاد امت اسلامی' برابر توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دانسته و ضمن تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری، ضرورت تقویت پشتیبانی از مقاومت ضد صهیونیستی را تنها راه حل مساله فلسطین به‌عنوان 'مساله اول جهان اسلام' دانسته و بر بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تاکید می‌نماییم.

۳. ما روزه‌داران شرکت‌کننده در این اجتماع عظیم، ضمن محکومیت یورش وحشیانه به معتکفان در مسجدالاقصی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از روزه‌داران در قبله‌گاه اول مسلمانان و کرانه باختری گردید، حملات و هتک حرمت نظامیان صهیونیست را راهی برای برون رفت از آشفتگی سیاسی و اقتصادی و رهایی از بحران‌های داخلی و ترس و استیصال از انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه دانسته و ضمن حمایت قاطع از پاسخ کوبنده و هماهنگ موشکی گروه‌های مقاومت و رساندن پیام «وحدت میدان‌ها»، هشدار می‌دهیم هرگونه حماقتی درباره مسجدالاقصی، بهای سنگینی دارد و اگر جنگی شعله‌ور شود فروپاشی و نابودی رژیم نژادپرست و غاصب را تسریع خواهد کرد.

۴. با محکومیت سکوت و بی‌توجهی مجامع جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها از 'سازمان ملل متحد' می‌خواهیم نسبت به تعلیق عضویت و اخراج رژیم غاصب، نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی از آن سازمان و دیگر مجامع بین‌المللی که مورد مطالبه و اذعان شخصیت‌های مرجع و حقوقدانان معتبر جهانی قرار دارد، اقدام نماید.

۵. ما مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی میلیونی، ضمن حمایت از اقدامات دولت خدمتگزار در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشورهای دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشورهای منطقه و به محاق بردن پیمان آبراهام، حمایت کامل از جبهه مقاومت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های فراموش ناشدنی آنان و بویژه فرمانده شهید قدس سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دفاع از آرمان فلسطین، خواستار تقویت مادی و معنوی و حمایت هرچه بیشتر از فلسطین مجاهد و مظلوم و نیروهای جان برکف جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف هستیم.

۶. حجاب یکی از ضروریات دین اسلام بوده و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب تزلزل بنیان خانواده‌ها خواهد شد. لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار قرار داده، ساحت جامعه اسلامی را از این سوغات شوم فرهنگ غربی صهیونیستی که با حمایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن ترویج می‌یابد؛ پایان دهند.

۷. با تاکید بر شرایط حساس و خطیر امروز کشور و لزوم تعمیق 'وحدت و وفاق ملی' و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کمک به دولت مردمی برای فائق آمدن در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد، تورم و گرانی، ضمن تاکید بر نصب العین قراردادن رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» بویژه شعار سال ۱۴۰۲ 'مهار تورم، رشد تولید'، هرگونه غفلت، مسامحه و کوتاهی در این عرصه را بی‌عملی و گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستاریم.

در پایان به برخی دولت‌های منطقه که بدنبال پیمودن مسیر خطای تجربه شده دیگران که غالبا منجر به سقوط آن‌ها شده است هشدار می‌دهیم فریب وعده‌های کشورهای غربی و صهیونیستی را نخورده و ضمن رعایت اصول همجواری از رفتارهای تحریک آمیز خوداری و صلاح مردم و کشور خود را در پیش گرفته و از درماندگی قدرت‌های بزرگ در مواجه با ملت بزرگ ایران درس بگیرند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جمعه ۲۵ فروردین ماه سال۱۴۰۲ مصادف با ۲۳ رمضان ۱۴۴۴ و ۱۴ آوریل ۲۰۲۳

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

کدخبر: 884536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟