۷ کشته در درگیری تازه نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش رکنا؛ به دنبال دور تازه درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ، وزارت‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان از کشته شدن چند نظامی خود خبر دادند.

به گزارش وبگاه «رادیو ارمنستان» به نقل از وزارت دفاع این کشور، در پی اقدام تحریک آمیز جمهوری آذربایجان در روز سه شنبه، چهار نظامی کشته و 6 نظامی دیگر زخمی شدند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی وضعیت در خط مقدم نسبتا پایدار است.

باکو نیز از کشته شدن سه نظامی خود خبر داده است. به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سه نظامی این کشور در این درگیری کشته و شماری مجروح شدند.

این گزارش حاکیست، به دنبال شروع دور تازه درگیری‌ها بین باکو و ایروان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد که ارمنستان علاقه‌ای به صلح ندارد.

به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان سه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین اقدامات تحریک آمیزی از سوی ارمنستان نشان می‌دهد که این کشور علاقه‌ای به روند صلح ندارد. این گونه تحریکات نظامی ارمنستان با اقدامات و اظهارات سیاسی تحریک آمیز همراه است.

طی روزهای گذشته رسانه‌های جمهوری آذربایجان از تجهیز و تقویت لجستیکی و تجهیزاتی ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق آزادشده در قره باغ کوهستانی خبر داده بودند.

ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نظامی به تازگی از تاسیسات نظامی در مناطق آزاد شده بازدید کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در راستای دستورات «الهام علی اف» رئیس جمهور این کشور خودروهای زرهی  و موشک در این مناطق نگهداری کرده و انبارهایی برای نگهداری لوازم یدکی، تجهیزات، سوخت و مواد غذایی فراهم کرده است.  نیروهای هوایی این کشور نیز اخیرا پروازهای تمرینی در شب انجام داد.

این دور از درگیریها در حالی رخ داده که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه  اظهار داشت که معاهده صلح بین باکو و ایروان بدون مشکل نیست  اما باکو مصمم به صلح است. 

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در نشست مطبوعاتی در قزاقستان گفت که کار بر معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان آنطور که می‌خواهد بدون مشکل نیست، اما باکو مصمم به عادی سازی روابط با ایروان است

کدخبر: 884060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟