مخالفت آمریکایی‌ها با اولویت‌های سیاسی باعث کاهش محبوبیت بایدن شد

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، تارنمای هیل نوشت که بر اساس نظرسنجی ماریست، ۳۰ درصد آمریکایی‌ها اقتصاد را مهمترین مسأله این کشور می‌دانند درحالی که ۲۰ درصد معتقدند تهدیدات در مقابل دموکراسی مهمترین دغدغه این کشور است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که میزان رضایت از بایدن رئیس جمهور آمریکا به ۴۲ درصد کاهش یافته است. آخرین میزان رضایت از او که پس از سخنرانیش در کنگره اعلام شد، ۴۶ درصد بود.

بر اساس این نظرسنجی ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها بایدن را تائید نمی‌کنند.

برای جمهوری خواهان (۴۸ درصد) مسائل اقتصادی اهمیت بیشتری دارد درحالیکه ۱۷ درصد از دموکرات‌ها اقتصاد را مسأله اصلی می‌دانند. از سوی دیگر ۲۵ درصد از دموکرات‌ها دموکراسی را مهمترین مسأله می دانند و ۱۴ درصد جمهوری خواهان به این مسأله اهمیت می‌دهند.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها تیک تاک را یک تهدید امنیت ملی می‌دانند و ۵۷ درصد از مردم این کشور از ممنوع شدن تیک تاک حمایت می‌کنند.

پیش از این، نظرسنجی‌های موسسه‌های ردفیلد و ویلتون استراتژیز (Redfield and Wilton Strategies) و پرمس (Premise) نشان داده بود که رقابت برای راهیابی به کاخ سفید با چند درصد اختلاف اندک بین دونالد ترامپ و جو بایدن در جریان است.

بر اساس این گزارش، درحالیکه بایدن به مدت چند ماه در نظرسنجی‌ها با نارضایتی‌های گسترده از سوی عموم روبرو بود، حالا نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که جمهوریخواهان می‌توانند دوران دشواری برای پیروزی در رقابت جهت دستیابی به کاخ سفید در سال آینده پیش رو داشته باشند.

در نظرسنجی نخست موسسه ردفیلد و ویلتون استراتژیز، ترامپ با ۴۰ درصد آرا تنها یک درصد از بایدن با ۳۹ درصد آرا پیش است؛ اما در نظرسنجی دوم این موسسه هر دو چهره ۴۴ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، دو نظرسنجی یاد شده به ترتیب در هفتم و ششم مارس (۱۶ و ۱۵ اسفند) به اشتراک گذاشته شدند.

از سوی دیگر در یک نظرسنجی موسسه پرمس، ترامپ از رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ۴۵ به ۴۴ درصد پیش است و در نظرسنجی دوم این موسسه نتیجه ۴۴ به ۴۱ به نفع رئیس جمهور سابق رقم خورد. هر دو نظرسنجی این موسسه در روز ششم مارس به اشتراک گذاشته شد.

اما دیگر سیاستمداران در حزب جمهوریخواه در رقابت با بایدن در افکارسنجی‌ها وضعیتضشان طور دیگری است. نیکی هیلی فرماندار سابق کالیفرنیای جنوبی که به تازگی از قصد خود برای نامزد شدن در انتخابات ۲۰۲۴ گفته، در رقابت با رئیس جمهور دموکرات آمریکا در دو نظرسنجی روز ششم مارس موسسه پرمس، به ترتیب ۲ و سه درصد عقب است.

هرچند طبق همین نظرسنجی‌ها رون دسانتیس یک جمهوریخواه که هنوز نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را اعلام نکرده، ۳۷ به ۳۶ درصد از بایدن به لحاظ محبوبیت پیش است.

در رویدادهای مختلف ترامپ از دسانتیس به عنوان فرماندار فلوریدا انتقاد کرده است و با انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌هایی که در آن از دسانتیس برتری جسته را به اشتراک می‌گذارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان از دسانتیس در نظرسنجی‌ها جلو است. همچنین این دو در ایالت آیووا که رقابت برای نامزدی حزب جمهوریخواه برگزار می‌شود، انتقادهایی علیه یکدیگر مطرح کردند.

سفر فرماندار فلوریدا به ایالت آیووا در اوایل هفته گذشته می‌تواند یک نشانه قوی از این باشد که وی برای نامزدی حزب قصد به چالش کشیدن ترامپ را دارد.

کدخبر: 881485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟